مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

دادن شیر گاو به نوزاد اشتباه بزرگی است

برخی مادران به دلیل نداشتن شیر کافی، از دادن شیر گاو به نوزاد استفاده می کنند که این امر سوء تغذیه جدی در نوزادان ایجاد می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که متخصصان براساس آن دادن شیر گاو به بچه ها قبل از یک سالگی را توصیه نمی کنند. یکی از این دلایل، این است که بچه ها شیر گاو را به خوبی شیرخشک یا شیر مادر نمی توانند هضم کنند. در شیر گاو میزان زیادی پروتئین و مواد معدنی وجود دارد که پردازش شان برای کلیه نابالغ کودک شما می تواند سخت باشد. اما بیش از اندازه غنی بودن شیر گاو از پروتئین و مواد معدنی تنها دلیلی نیست که به خاطرش باید از ریختن آن در شیشه شیر کودک تان پرهیز کنید.

از آنجایی که در این شیر به اندازه نیاز کودک شما آهن، ویتامین C و دیگر مواد مغذی وجود ندارد، نمی توانید آن را یک تغذیه کامل برای فرزندتان به حساب بیاورید. دادن شیر گاو به نوزاد زیر یک سال می تواند آنها را به کم خونی و فقر آهن هم مبتلا کند یا به خاطر ایجاد مشکلات و حساسیت های گوارشی، باعث دیده شدن خون در مدفوع شان شود و البته گذشته از همه موارد، شیر گاو نمی تواند آن دسته از چربی هایی که فرزند زیر یک سال شما برای رشد به آنها نیاز دارد را دراختیارش بگذارد.

یک فوق‌ تخصص نوزادان گفته است: دادن شیر گاو در به نوزاد مشکلات جدی در تغذیه آن ها ایجاد می کند که مادران باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند، لذا مادران پس از انجام معاینات و عدم احراز توانمندی های لازم در شیردهی می توانند نسبت به مصرف شیر خشک در شیرخواران خود اقدام کنند.

وی افزود: شیر مادر بهترین مکمل غذایی در نوزادان محسوب می شود و بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیر مادر در ۱۴ روز نخست پس از تولد نوزاد “آغوز” اطلاق می شود و به لحاظ ایمنی، منبع بسیار مناسبی برای تغذیه نوزاد محسوب می شود.

ایشان با اشاره به این مطلب تصریح کرد: در برخی موارد نیز مادران برای رفع گرسنگی نوزاد نسبت به خوراندن آب نبات یا قندآب اقدام می کنند که این موضوع نیز به لحاظ علمی نادرست و مشکلات گوارشی را منجر می شود. به همین دلیل آموزش و اطلاعات کافی به مادران باردار می تواند بعد از تولد نوزاد به شیردهی مناسب آنها منتهی شود و سلامت نوزادان را تا حد قابل توجهی تضمین کند.

  • ۹۷/۰۸/۲۵
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی