مراسم عروسی

۳۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا همسرتان دچار وسواس است؟

وسواس یکی از شایع‌ترین، پیچیده‌ترین و آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است و زیرمجموعه بیماری های اضطرابی میباشد. وسواس در تعریف کلی، فکر، احساس، اندیشه یا تصویر ذهنی مزاحم است و اجبار هم رفتاری آگاهانه و عودکننده را شامل میشود که نام آن O.C.D یا Obsessive Compulsive Disorder یا اختلال وسواسی اجباری میباشد. در این مقاله از مجلهعروسی به بررسی کامل وسواس، دلایل، علائم و راه حل برای درمان آن خواهیم پرداخت.

ریشه بیماری وسواس اضطراب میباشد که به دو شکل فکری و عملی بروز میکند. درواقع وسواس عملی علامت‌های وسواس فکری را دارد. افرادی که دچار افکار وسواسی هستند مدام مضطرب میشوند و انجام عمل وسواسی اضطرابشان را کاهش می‌دهد و چنانچه فردی در مقابل انجام عمل وسواسی مقاومت کند، اضطرابش بیشتر و بیشتر خواهد شد.

افراد وسواسی بدون اینکه بخواهند در ذهنشان افکار مزاحمی شکل میگیرد. بگذارید برایتان بگویم چرا شیر آب مدت‌هاست که باز است، همسر شما یکبار دستانش را میشوید، اما درست وقتی که میخواهد شیر آب را ببندد، فکری به سراغش می‌آید: «دستانت هنوز کثیف هستند، ممکن است بیمار شوی» او به ناچار دوباره دستانش را می‌شوید، اینبار مواد شوینده‌ بیشتری استفاده میکند اما باز هم وقتی میخواهد کارش را تمام کند، این فکر به سراغش می‌آید و اگر بخواهد به آن بی محلی کند، دچار اضطراب میشود.

وسواس شستشو معروف‌ترین انواع وسواس است اما فقط به همین جا ختم نمیشود. فردی که وسواس دارد به دلیل ترس از اتفاقات فاجعه‌آمیز به طور بیمارگونه‌ای همه چیز را کنترل و بررسی میکند؛ مثلا شیرگاز را از ترس آتش‌سوزی بارها میبندد و بسته بودنش را کنترل میکند. از ترس دزد در خانه‌ را بارها قفل میکند و بعد باز هم کنترل میکند که حتما قفل شده باشد. گزارش کاری‌اش را صد بار میخواند تا غلط املایی و انشایی نداشته باشد. از نظر او هرچیزی دقیق باید سر جای خودش باشد، گلدان در مرکز میز قرار گیرد و تابلوی روی دیوار یک میلیمتر هم کج نباشد. وسواسی ها حتی گاهی دارای افکار خشونت‌آمیز هستند و فکر میکنند مبادا کسی را با چاقو بکشند؛ این فکر، ناخودآگاه آغاز میشود و آنقدر ادامه مییابد که فرد وسواسی برای جلوگیری از قتل و کشتن اشخاص غریبه یا خودی، دیگر دست به چاقو نمیزند که هیچ، هر چه چاقو و قیچی و وسیله تیز باشد، از خودش دور میکند. فرد مبتلا به وسواس دائماً در ذهنش اضطراب وقوع فاجعه، قدم میزند و برای همین به‌شدت کنترلگر میشود.

درمان وسواس

درست است که دیدن این رفتارهای همسرتان زندگی را برایتان جهنم میکند اما قرار ما این است که هر صورت مسأله‌ای را حل کنیم پس باید راههای مختلف را بیازمایید تا به جواب درست برسید.

فراموش نکنید همسرتان فقط وسواس دارد، همین. او همان مرد مهربان یا زن وفادار و کدبانویی است که به همسری انتخاب کردید، حال دچار یک مشکل شده است پس در عشق و علاقه‌تان خللی ایجاد نکنید. مطمئن باشید که همسرتان از این کارها و تکرارها لذت نمیبرد، بلکه یک نیروی درونی او را وادار میکند برای رفع اضطراب و ناامنی‌اش این کارها را انجام دهد. در حقیقت همسرتان بیمار است. وقتی به او به چشم یک بیمار نگاه کنید بیشتر میتوانید در کنارش باشید و کمکش کنید تا وقتی که فکر نمایید او از عمد میخواهد آزارتان دهد.

بهتر است به عنوان نزدیک‌ترین فرد به او کمی در مورد بیماری وسواس مطالعه کنید و از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید.

وسواس از بیماری های اضطرابی است پس سعی نمایید با فراهم کردن آرامش برای همسرتان کاری کنید که اضطراب کمتری را تجربه کند. هر چه اضطرابش بیشتر شود، اعمال وسواسی بیشتری از او سر میزند.

همسرتان را متقاعد کنید که به یک روانشناس مراجعه کند. گاهی باید ریشه این افکار و رفتارها پیدا شود. شاید لازم باشد از دارو استفاده شود. در هر صورت یک روانشناس متخصص میتواند در طول مسیر همراهتان باشد.

صبور باشید و برای اصلاح همسرتان عجله نکنید، اگر حتی برای او دارو تجویز کردند، این بدان معنی نیست که با خوردن چند قرص مثل زمانی که گلو درد دارید نشانه‌های بیماری از بین برود بلکه مشکلات روانی اصولاً دوره‌ درمانی طولانی تری را طلب میکنند. در قدم اول شدت تظاهرات وسواسی کم میشود تا کم کم به طور کل برطرف شود.

عشق شما به همسرتان، تحمل وضعیت موجود و کمک گرفتن از یک فرد متخصص میتواند سه ضلع مثلث درمان همسر وسواسیتان باشد. فراموش نکنید زندگی با یک شخص وسواسی، هر چند سخت و طاقت فرساست، اما هر مشکلی راه حلی دارد. کافیست بخواهید کنار همسرتان باشید و به او کمک کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

آموزش گره کراوات ترینیتی (Trinity knot)

این گره زیبا دارای سه بخش متقارن بوده و از نظر فرم بسیار شبیه هرم می باشد. گره ترینیتی مانند گره الدرج، یک نوآوری نسبتاً جدید است که با ایجاد تصویری چشم نواز طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما از طرفی این گره بسیار ساده تر از گره الدرج بوده و پارچه کم تری برای آن مورد نیاز می باشد. در نگاه اول ممکن است نحوه گره زدن آن کمی مشکل به نظر رسد، اما این کار در واقع نسبتاً ساده است و با چند حرکت بسیار سریع انجام می شود. کراوات های بدون طرح و ساده، به دلیل قابل مشاهده بودن شکل گره، برای گره ترینیتی مناسب تر است. طرح های پر نقش و نگار باعث محو و پنهان شدن طرح گره می گردد اما با انتخاب درست و مناسب طرح های خالدار ریز در یک کراوات رنگ روشن و برخی از طرح های راه راه، می توان یک شکل مثلثی زیبا را ایجاد کرد. البته برای خلق جلوه های بصری بیشتر در گره نیاز به تمرین و آزمون و خطای زیادی است. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به آموزش گره کراوات ترینیتی برای آقا داماد های عزیز بپردازیم پس با ما همراه باشید.

آموزش گره کراوات ترینیتی

آموزش گره کراوات

ابتدا قسمت پهن کراوات را در سمت راست و قسمت باریک را در سمت چپتان قرار دهید. سپس قسمت باریک را از روی قسمت پهن رد کرده و از پایین وارد حلقه ایجاد شده، کنید. وقتی قسمت باریک را از داخل حلقه گردن رد کردید آن را به سمت بیرون بیاورید طوری که در سمت راست بدنتان باشد.

مجدداً سر باریک کراوات را بگیرید ولی اینبار آن را از زیر قسمت پهن رد کنید و آن را به سمت چپ بکشید. سپس از بالا وارد حلقه کنید طوری که دوباره سر آن به سمت راستتان بیاید.

سر قسمت باریک را گرفته و از روی گره ای که ایجاد شد رد کنید و به سمت چپ بیاورید و دوباره از پایین آن را وارد حلقه دور گردن کنید. سپس طبق شماره ۸ تصویر، سر باریک کراوات را از داخل حلقه ایجاد شده رد کنید به گونه ای که در سمت راستتان قرار گیرد.

سر باریک کراوات را که در سمت راست قرار گرفته از زیر کراوات رد نموده و سپس طبق تصویر شماره ۱۰، از روی کار رد نمایید و سپس گره را بکشید تا محکم شود. ممکن است قسمت کوچکی از سر باریک کراوات باقی بماند که آن را از پشت باید به داخل گره فرو ببرید تا گره مرتب و جذابی ایجاد گردد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید جاروبرقی برای جهیزیه

هنگام خرید جهیزیه اگر برای خرید جاروبرقی در بازار به جست‌وجو بپردازید با گستره وسیعی از محصولات مواجه می شوید که هم ظاهر و هم ابعاد متفاوتی دارند. گرچه عملکرد همه آنها با مکش همراه است ولی مواردی در هر یک وجود دارد که آنها را از دیگری متمایز میکند یا یکی را بر دیگری برتری میدهد. در این مقاله از مجله جشن عروسی قصد داریم مشخصاتی که باید در انتخاب و خرید یک جاروبرقی مورد توجه قرار گیرند را بررسی نماییم، پس با ما همراه باشید.

جاروبرقی

جاروبرقی های خانگی به دو دسته‌ کلی تقسیم می‌شوند:

۱- جاروهای کیسه‌ای
۲- جاروهای مخزنی یا بدون کیسه

تفاوت اصلی این گروه همانطور که از اسمشان پیداست، در مخزن نگهداری زباله‌ آن‌هاست.

جاروبرقی کیسه‌ای

جاروهای کیسه‌ای برای نگهداری گردوخاک و زباله جمع‌شده از کیسه‌های پارچه‌ای، پلیمری یا کاغذی استفاده میکنند. برخی از این دستگاه‌ها امکان استفاده از چند مدل کیسه را دارند و میتوان در آنها از کیسه دائم یا پاکت‌های یکبار مصرف استفاده کرد. تهیه کیسه‌های دائم یا پاکت‌های یکبار مصرف کار سختی نیست و تقریبا از هر فروشگاه و سوپرمارکتی میتوان آنها را تهیه کرد؛ به شرطی که این پاکت‌ها ویژگی خاصی نداشته باشند و به عبارتی معمول باشند.

جاروبرقی مخزنی یا بدون کیسه

جاروهای بدون کیسه برای نگهداری گردوخاک و زباله فاقد هرگونه کیسه و پاکتی هستند و هر چه توسط موتور مکیده میشود در مخزنی پلاستیکی (عموما شفاف) جمع میشود. با پیشرفتی که در این گروه جاروها انجام شده، گردوخاک در این مخازن به صورت فشرده جمع میشوند و راندمان دستگاه از این نظر بسیار بالاست.

امکانات

جاروها در هر گروهی که قرار بگیرند میتوانند دارای امکاناتی اضافه باشند که آنها را به دیگران برتری دهد. وجود آنها برای عملکرد دستگاه الزامی نیست ولی حذف هر یک میتواند بر راندمان دستگاه، عملکرد بهینه و استفاده راحت از دستگاه تأثیر منفی بگذارد. در زیر به تعدادی از این امکانات می‌پردازیم:

لوله تلسکوپی

لوله‌های فلزی جاروبرقی برای استفاده در شرایط خاص یا برای تطبیق با قد کاربر قابل تنظیم هستند و برای این کار از مکانیسمی بهره میبرند که به آن «تلسکوپی» اطلاق میشود. این ویژگی باعث می‌شود تا لوله‌های فلزی روی ‌هم بلغزند و در اندازه‌های از پیش تعریف‌شده ثابت شوند. برای آزاد‌ کردن گیره تلسکوپی و تغییر اندازه از دکمه ساده یا دکمه‌های استوانه‌ای پیشرفته استفاده میشود. در دکمه‌های استوانه‌ای اندازه‌ کردن لوله کاری راحت تر است و با کشیدن این دکمه به هر سمت اندازه لوله به دلخواه کاربر تغییر می‌کند.

لوله خرطومی

لوله خرطومی در جاروهای مختلف ساختاری منعطف دارند تا به راحتی به چپ و راست، عقب و جلو حرکت کنند و در همین حین قطع نشده و تا نشوند. این لوله‌ها معمولا پلاستیکی هستند. در مدلهای گران قیمت تر چین های لوله دیده نشده و روکشی از الیاف پلیمری دیده میشود. طول عمر این لوله‌ها بیشتر بوده ولی تهیه مجدد آنها کاری سخت است و نیاز به پرداخت هزینه‌ای زیاد دارد.

طول لوله‌های خرطومی در بیشترین حالت، در حدود ۲ متر است و بلندی بیش از حد این لوله همانند کوتاهی غیرمعمول آن باعث سختی در استفاده از جارو میشود. علاوه بر کاهش قدرت مانور در لوله‌های بلند، قدرت مکش هم افت خواهد کرد. پس فریب طول بلند لوله خرطومی را که در برخی تبلیغات به آن اشاره میشود نخورید.

محل اتصال لوله خرطومی به بدنه

شاید کم اهمیت باشد ولی بودنش خیلی بهتر از نبودنش است. در این مکانیسم ویژه در محل اتصال لوله خرطومی به بدنه محدودیتی برای چرخش خرطومی وجود ندارد و کاربر به هر طرف که برود خرطومی می چرخد و قدرت مانور را بالا میبرد. این مکانیسم اتصال معمولا در جاروبرقی های بدون کیسه به کار گرفته نمیشود که این امر ناشی از نحوه طراحی این دستگاه‌هاست.

نشانگر پر بودن مخزن

احتمالا این نشانگر هیچ وقت در جاروهای بدون کیسه استفاده نشود زیرا مخزن آنها شفاف بوده و میزان آشغال جمع شده در آنها دیده می‌شود. نشانگر پر بودن مخزن در جاروهای کیسه‌ای کاربرد زیادی دارد و به صورت یک نوار قرمز یا چراغ روشن شده و کاربر را مطلع می‌سازد تا کیسه را خالی یا تعویض کند.

چرخ های جاروبرقی

چرخ ها یکی از موارد مهم در جاروبرقی محسوب میشوند. چرخ ها یا در کنار دستگاه نصب میشوند یا در زیر آن به شکلی مخفی نصب میشوند. در مدلهایی که چرخ در کنار بدنه جارو قرار میگیرد یک چرخ دوار هم در زیر دستگاه نصب میشود تا قدرت مانور جارو بالا برود. بزرگ بودن چرخ ها و چرخش راحت آنها باعث میشود تا جارو روی سطوح مختلف به‌آسانی حرکت کند.

نوع دستگیره

دستگیره شاید به نظر خیلی افراد چندان مهم نباشد ولی یکی از بخش های مهم جاروبرقی است چرا که مستقیما با کاربر در ارتباط است و شکل ناصحیح آن کاربری دستگاه را بسیار دشوار میکند. در مدلهای ارزان قیمت و اقتصادی دستگیره‌ جارو خمیده است و با یک انحنای ملایم خرطومی را به لوله فلزی متصل میکند. در مدلهای گرانتر، طراحی دسته ارگونومی بیشتری داشته و فشار کمتری به دست کاربر وارد میسازد.

کنترل روی دسته

یکی از مواردی که در انتخاب جاروبرقی برای افراد تاثیر زیادی دارد وجود کنترل قدرت موتور و دکمه خاموش و روشن جارو روی دسته است. در دستگاه هایی که این خصیصه در آنها وجود ندارد کاربر برای روشن و خاموش کردن و تغییر قدرت موتور یا همان قدرت مکش مجبور است از روی بدنه این کار را انجام دهد.

سیم جمع کن

تقریبا تمام جاروبرقی های خانگی در حال حاضر دارای سیم جمع کن هستند و سیم برق بلند جارو را به داخل دستگاه جمع میکند. این کار با فشردن دکمه پدالی روی بدنه انجام میشود.

کابل برق معمولا بین ۶ تا ۹ متر است و با توجه به امکان استفاده به میزان دلخواه از طول سیم برق، میتوان مدعی شد هر چه سیم برق طولانی تر، بهتر. البته به شرطی که در حجم کلی جارو تأثیر نداشته باشد.

دمنده هوا

برخی جاروبرقی ها از هوای خروجی موتور به‌عنوان دمنده استفاده میکنند. در این موارد میتوان با نصب لوله‌های جاروبرقی به خروجی هوا از باد پرقدرت دستگاه استفاده کرد. برخی تولیدکنندگان این قسمت را اگزوز می نامند. باید توجه داشت که هوای خروجی از اگزوز جارو از فیلتر رد نمی شود و ممکن است حاوی گردوخاک و ذرات معلق باشد.

فیلتر

هوای مکیده شده توسط موتور جارو در مسیر خود میتواند از فیلترهای تعبیه شده در جارو عبور کرده و سپس از دستگاه خارج شود. تقریباً تمام جاروهای خانگی این روزهای بازار لوازم‌خانگی برقی دارای حداقل یک فیلتر هستند.

صدا

از قدیم جاروبرقی مساوی بوده با صدای بلند موتور و مکیدن هوا از طریق لوله‌های جارو. اگرچه استفاده از جاروبرقی مداوم نیست و شاید در طولانی ترین زمان در یک دور جاروکشی یک یا دو ساعت آن هم به‌صورت منقطع از جارو استفاده میشود ولی همین زمان کوتاه هم میتواند آزاردهنده باشد. تولیدکنندگان جاروبرقی‌های جدید بر حذف یا کاهش صدای موتور تمرکز زیادی داشته‌اند. ممکن است از افراد مختلف نظرات متفاوتی در مورد صدای جاروها بشنوید. در حقیقت تفاوت چندانی بین جاروهای باکیسه یا بدون کیسه ازنظر میزان صدا نیست. درواقع صدای بلند جاروبرقی به‌خاطر عایق نبودن بدنه و اطراف موتور است. دستگاه‌هایی که ازنظر قیمتی بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند و برخی شرکت‌های خاص با عایق‌بندی خاص و استفاده از مایعات در اطراف موتور باعث حذف حداکثری صدای موتور می‌شوند؛ البته ازنظر بسیاری حذف صدا به قیمت این جاروها نمی‌ارزد و افزودن بر صبر و تحمل را پیش می‌گیرند.

پارویی

پارویی همان قسمتی است که روی زمین قرارگرفته و مکش از طریق مجرای آن انجام میشود. بسیاری از جاروها از پارویی های ساده بهره میبرند و تنها با فشردن یک دکمه پدالی روی آن، برسی زیر آن بیرون می‌آید تا جارو کردن فرش و موکت بهتر انجام شود. برخی جاروها به همراه پارویی های مخصوص برای کارهای خاص عرضه میشوند و درواقع بیش از یک پارویی دارند. البته خیلی وقت ها این پارویی های متنوع تنها به درد تبلیغات میخورند. برخی شرکت ها با تغییر ظاهری روی پارویی اصلی باعث بهبود عملکرد آن شده‌اند. در این پارویی‌ها تغییر شکل از حالت خطی به نوک‌تیز و نیز ایجاد مجاری متعدد و هدفمند زیر پارویی، نصب چرخ‌های متعدد و کارآمد و غیره باعث بهبود چشمگیر کارآیی آن شده‌اند.

سری های مختلف

قطعات کوچکی همراه جاروها به کاربر ارائه می شود که هر یک شکل خاصی دارند و برای کار خاصی هم طراحی و ساخته شده‌اند. این قطعات به سری های گوشه و کناره و سری برسی معروف هستند. برخی تولیدکنندگان این سری ها را طوری به هم متصل درست کرده‌اند که به شکل یک قطعه در اختیار کاربر قرار میگیرند و به‌این ترتیب نگهداری و استفاده از آنها راحت میشود. از این سری ها برای تمیز کردن قرنیزها، بین کوسن های مبل و پرده‌های ضخیم استفاده میشود.

نکات کلیدی

خیلی ها ظاهر جاروبرقی برایشان مهم است. ظاهر جارو شاید آخرین چیزی است که میتوان به آن اهمیت داد و کاملا سلیقه‌ای است. وزن جارو هم بسیار مهم است، بااینکه معمولا حرکت جارو روی چرخ هایش و روی زمین است ولی اگر وزن جارو زیاد باشد در مواردی که نیاز به جابجایی عمودی جارو باشد کاری سخت در انتظار کاربر خواهد بود.

با توجه به میزان مصرف و حوصله خودتان بین جاروهای کیسه‌ای یا بدون کیسه انتخاب کنید. حوصله از این نظر که مخزن و فیلتر جاروهای بدون کیسه باید شسته و تمیز شوند. برای جاروهای کیسه‌ای هم خالی کردن و شستن یا تهیه پاکت های یکبارمصرف مطرح است که نیاز به پرداخت هزینه هم هست.

قدرت موتور و مکش

فاکتور مهم دیگر توان یا قدرت موتور جارو است که با عددی نشان داده میشود که واحد آن وات است. جاروبرقی های خانگی به صورت عمومی توانی در بازه‌ ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات دارند. ولی این تمام ماجرا نیست و توان مکش هم باید در نظر گرفته شود. توان مکش یا AirWatt همیشه عددی کمتر از توان موتور خواهد بود. این توان همان چیزی است برای کاربر اهمیت پیدا میکند. مسلم است که موتوری با توان بالاتر قدرت مکش بیشتری هم دارد ولی قدرت مکش بین دو جاروبرقی با توان موتور یکسان میتواند بسیار متفاوت باشد. این اختلاف ناشی از شکل پارویی، طول و اتصالات لوله‌ها و عایق بندی بدنه است.

خلاصه اینکه قدرت مکش با قدرت موتور فرق میکند و تابع ساختار جاروبرقی ، پارویی و لوله خرطومی است. فریب شگرد فروشنده ها را نخورید که لوله خرطومی را جدا میکنند و قدرت مکش را با چسباندن دستشان به ورودی هوا روی بدنه نشان میدهند. قدرت مکش باید در سر پارویی و با نصب کامل لوله ها تست شود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

انتخاب و استفاده صحیح سایه چشم

برای داشتن آرایشی زیبا و مجلسی و البته چشم‌نواز لازم نیست الزاما به آرایشگاه بروید. کافی است کمی دقت به خرج دهید و هزینه‌ای را که می‌خواهید به آرایشگر بدهید صرف خرید محصولی با کیفیت کنید تا بتوانید فوق العاده بوده و در مجلس بدرخشید. یکی از کارهایی که خانم‌ها گمان می‌کنند کار دشواری است و باید حرفه‌ای باشند تا بتوانند آن را انجام دهند، سایه زدن پلک ها است. در این مقاله از مجله عروسی به شما می‌آموزیم چطور درست سایه بزنید.

سایه چشم

فاکتور موثر در انتخاب سایه چشم تنها رنگ آن نیست بلکه بافت مناسب، برند سایه و میزان تیرگی و روشنی آن نیز در انتخاب سایه نقش دارد. بافت و جنس سایه سه نوع است، پودری، فشرده و مایع.

سایه پودری نرم: به نرمی بر روی پلک چشم می خوابد و حالتی مرواریدی و براق به سایه چشم می دهد. بیشتر برای ایجاد سایه روشن و یک نوع درخشش ملایم بکار می رود.

سایه پودری فشرده: این سایه پوشش مناسبی بر روی پلک چشم ایجاد می کند و برای ایجاد تراکم و تشدید رنگ، مناسب است.

سایه کرمی: تقریبا نحوه استفاده از آن مشکل است و برای چین ها و افتادگی های پلک چشم بکار می رود.

برای تازه کارها بهترین نوع سایه چشم سایه فشرده است که شناخته شده‌تر هم می باشد. لازم نیست ده ها رنگ سایه داشته باشید تا آرایش چشمتان کامل شود اما داشتن حداقل سه رنگ سایه روشن، متوسط و تیره توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید آرایش ملایمی داشته باشید این سه رنگ را از میان رنگهای خنثی (خانواده خاکستری، قهوه‌ای، بژ و صورتی) انتخاب کنید در غیر این صورت محدودیتی در انتخاب رنگ سایه وجود ندارد.

نحوه درست سایه زدن

آرایش چشم باید آخرین مرحله از آرایش شما باشد. ابتدا کانسیلر، کرم پودر، رژگونه، برنزه کننده و خط ابرو را استفاده کنید سپس سراغ سایه چشم بروید. استفاده از پرایمر سایه کمک میکند آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد در غیر این صورت چربی طبیعی پوست سایه را در عرض چند ساعت پاک خواهد کرد. هرگز قبل از سایه زدن ریمل نزنید مگر این که آرایش دودی غلیظ برای چشمان خود انتخاب کرده باشید.

درست است که سایه چشم را میتوان با انگشت هم زد اما در این صورت آرایش شما ظاهری حرفه‌ای نخواهد داشت و ترکیب شدن سایه با چربی دست کیفیت آن را کاهش خواهد داد. پس لازم است برای خرید چند برس سایه با کیفیت هزینه کنید تا سایه را به آسانی استفاده کرده و آرایشی حرفه‌ای و زیبا داشته باشید. برای سایه زدن از برس های اسفنجی استفاده نکنید چون کیفیت خوبی ندارند. برای پوشاندن پلک از برس های تخت زبر در سایز متوسط و برای زدن سایه در محل تا خوردگی پلک و محو کردن آن از برس زبر گرد استفاده کنید. داشتن یک برس کوچک مدادی برای کشیدن خطوط نازک و ظریف کاری با سایه توصیه میشود اما اجباری نیست.

هنگام زدن سایه روی پلک آن را در حالی که برس با چشمان شما زاویه می سازد با حرکات ضربه‌ای بزنید تا بهتر روی آن بنشیند.
در محو کردن سایه به جای مالیدن سایه با حرکات رفت و برگشتی و سریع، از حرکات کوتاه و آهسته و هم جهت استفاده کنید و سایه را محو کنید. به جز هنگامی که از هایلایت کننده استفاده می کنید هرگز نباید سایه را از پلک تا زیر ابرو امتداد دهید، در این صورت آرایش شما اغراق آمیز و نامناسب خواهد شد.

اگر می خواهید برای سایه چشم تان از سه رنگ مختلف استفاده کنید به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا روشن ترین رنگ (هایلایت کننده) را بزنید. این رنگ معمولا رنگ نخودی، کرم یا بژ روشن است که پایه مناسبی برای زدن سایه فراهم میکند. با برس تخت آن را روی همه قسمت های چشم از جمله گوشه های آن بزنید و تا زیر ابرو و پلک پایین هم امتداد دهید.

سپس رنگ وسط را استفاده کنید. در بین سه رنگی که برای سایه چشم انتخاب کرده‌اید دومین رنگ را بردارید و با برس سایه تخت آن را روی پلک بالا (از خط مژه تا خط تای پلک) بزنید اما از این خطوط فراتر نروید و با گوشه چشم ها هم کاری نداشته باشید.

بعد از آن با تیره ترین رنگ به چشم ها عمق دهید. در میان سه رنگ سایه خود تیره ترین رنگ را بردارید و با برس گرد سایه از گوشه داخلی چشم شروع کنید و با ضربات کوتاه و قوی امتداد دهید تا به وسط بالای چشم برسید. در این نقطه حرکت را قوی تر کنید و تیره ترین خطوط را رسم کنید و به آرامی با خطوط محو شونده به سمت گوشه خارجی چشم حرکت کنید و طبق سلیقه خود گوشه آن را شکل دهید.

در انتها سایه چشم را محو کنید. با یک برس تمیز و نرم سایه ها را با ملایمت روی سطح پلک محو کنید تا به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک تر شود و آرایش چشم شما طبیعی به نظر برسد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید پرده برای منزل عروس داماد

سالهاست از عنصری به نام پرده‌ در فضاهای داخلی منزل استفاده می‌شود. البته باید گفت کاربرد این عنصر از گذشته تابه‌حال کمی ارتقا یافته است. پرده‌ در گذشته فقط برای محفوظ ماندن افراد خانه از گرما، سرما و حفظ حریم خصوصی آنها بوده است، اما امروزه علاوه بر کاربردهای گفته شده برای تنظیم شدت نور و همچنین زیبایی داخلی محیط زندگی نیز استفاده می شود.

اولین قدم در انتخاب پرده این است که بدانید برای چه فضایی قرار است آن را تهیه کنید. زیرا هر فضایی با توجه به کاربردش و میزان نور محیط، پرده مخصوص به خودش را می طلبد. در این مطلب از مجله عروسی در مورد نحوه درست انتخاب پرده برای هریک از فضاهای منزل صحبت خواهیم کرد.

پرده پذیرایی

مدل پرده پذیرایی مدرن باید جزئی طبیعی و هماهنگ با دکوراسیون اتاق باشد. وقتی می گوییم باید جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق باشد منظورمان این نیست که پرده ها حتما باید به رنگ دیوارهای اتاق یا مبلمان انتخاب شوند. اتفاقا خیلی خوب است که رنگ های متفاوت با آنچه در اتاق است را امتحان کنید تا فضایی متنوع و جذاب داشته باشید. این کار خصوصا در خانه هایی با تم مدرن و شیک بخوبی جواب می دهد. حواستان باشد رنگ پارچه ای که شما در فروشگاه دیده‌اید لزوما همان رنگی نخواهد بود که شما در خانه خواهید دید. بنابراین هنگام انتخاب پارچه به نور فضای خانه‌تان توجه کنید و از فروشنده بخواهید چراغ‌های متمرکزش را خاموش کند تا شما در نور غیر‌مستقیم هم رنگ پارچه را ببینید‌. البته بهتر است که روز برای خرید پرده اقدام کنید تا هر دو نوع نور در دسترس باشند‌.

برای پذیرایی بهتر است که با توجه به سبک چیدمان منزلتان یکی از پارچه های شکیل و زیبا مانند مخمل، ساتن، حریر و … را انتخاب کنید. شما می توانید این پارچه ها را به تنهایی استفاده کنید یا اینکه برحسب سلیقه با تلفیقی از چند جنس پارچه با یکدیگر، پرده‌ای هماهنگ و درخور منزلتان طراحی کنید.

اگر سقف اتاق پذیرایی شما به گونه ای است که قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست شما یک والان هم برای آن در نظر بگیرید‌. آویزان کردن پرده‌های کناری که به دکور معروف است‌، این ترکیب را کامل می‌کند‌.

وقتی که شما روی یک دیوار بزرگ دو پنجره کنار هم دارید و بین آنها هم دیوار کوچکی وجود دارد‌، می‌توانید دو پرده جداگانه آویزان کنید و روی دیوار میان دو پنجره هم تابلو و یا شمعدان دیواری نصب کنید‌. شما حتی می‌توانید با توجه به عرض دیوار میانی یک بوفه هم آنجا قرار دهید . هم چنین می توانید برای عریض‌تر شدن فضای پذیرایی برای مجموع پنجره‌ها و دیوار وسط یک پرده بزرگ بزنید‌. به این ترتیب ابهت فضا بیشتر خواهد بود‌. البته بهتر است این مدل را دو تکه در نظر بگیرید چرا که شما می‌توانید پنجره‌ها را راحت باز کنید و موقع شستشو هم با مشکل کمتری مواجه شوید‌.

حتی اگر پنجره پذیرایی خانه‌تان قدی نیست و به صورت نیمه است‌، دلیل بر این نمی‌شود که شما حتما مجبورید پرده‌ای با همان ارتفاع آویزان کنید‌ بلکه می توانید یک متر بلندتر در نظر بگیرید. حتی برای این نوع پنجره‌ها هم می‌توانید پرده‌های قدی بیاویزید‌‌. این را بدانید مدل قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. هرچه پرده را به سقف نزدیکتر کنید، فضای شما را بزرگتر جلوه می دهد.

اگر نور فضای مورد نظرتان کم است ولی دوست دارید طرفین پرده محیط‌تان دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.

پرده آشپزخانه

شما باید برای فضای آشپزخانه از پرده هایی که به راحتی قابل شستشو هستند استفاده کنید. هم چنین بهتر است آنها قابلیت عبور نور طبیعی را از خود داشته باشند تا بتوانید در طول روز به راحتی آشپزی تان را انجام دهید. به این منظور میتوان از انواع مدل شید یا کرکره‌ای استفاده کرد. این مدل ها با رنگهای متنوع و قیمتهای متفاوت در بازار به فروش می رسند.

پرده اتاق خواب

برای اتاق خواب ها بهتر است از مدل اسپرت نخی یا انواع تور استفاده کنید. پارچه‌های نخی و کتان از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند که معمولاً کمتر سلیقه‌ای آنها را پسند نمی‌کنند.

حتما آستری بزنید. درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور، آستری آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون، پرده را سایه‌دار و نا‌زیبا می‌کند‌.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

آیا در ازدواج به دنبال همسر زیبا هستید؟

شما نمی توانید ازدواج کنید بدون این که چهره همسرتان را بپسندید. مطمئن باشید که اگرچه ظاهر بعد از گذشت مدتی برای شما عادی می شود اما در مرحله اول بسیار مهم است که بتوانید با چهره، ظاهر و حرکات همسرتان خو بگیرید نه اینکه آن را تحمل کنید. وقتی از همسر زیبا صحبت می کنیم، منظورمان چهره و ظاهری بی عیب و نقص نیست که همه را انگشت به دهان بگذارد بلکه زیبایی اینجا تعبیری است که ما از پذیرش ظاهر همسر داریم. خود شما باید تشخیص دهید که آیا فرد مورد نظر ویژگی های ظاهری دلخواه شما را دارد یا خیر. ممکن است فردی که به نظر دیگران خیلی زیبا می آید برای شما جذاب نباشد و یا فردی که از نظر دیگران ظاهری معمولی یا پایین تر از حد متوسط دارد به دلتان بنشیند.

اگر ظاهر کسی به دلتان ننشست احساس گناه نکنید. اینکه ظاهر کسی به هر دلیلی به دل ما ننشسته، به این معنا نیست که ما سطحی نگریم و یا از فهم و درایت برخوردار نیستیم. از آنجایی که یکی از اهداف ازدواج، افزایش خویشتن داری و ارضای نیازهای جنسی در حریم خانواده است، لذت بردن از همنشینی و ظاهر شریک زندگی، حق همه ی انسان هاست. به هر حال، هیچ کدام از ما نمی توانیم ادعا کنیم که ظاهر انسان ها هیچ اهمیتی برای ما ندارد، و نادیده گرفتن کلی این ملاک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

زیبایی از دیدگاه زن و مرد یکسان نیست، بلکه مقابل هم است. زیرا زیبایی همسر از نظر مرد، تناسب اندام، ظرافت مو و ابرو، نازکی لب ها و صدا، ایمان، حیا، عفت و پاکدامنی زن است و از نظر زن، زیبایی همسر، قدرت، نیرومندی، هیکلی چهارشانه، توان دفاع و غیرت و پاکی چشم و فکر و عمل است.

بعضی از دختران و پسران شیفته وضعیت ظاهر طرف مقابل می‌شوند و سایر عوامل را نادیده می گیرند. این حالت نیز پس از مدتی که عوامل دیگر اهمیت خود را نشان می دهند و عامل زیبایی در مرحله بعد قرار می گیرد، خوشی و نشاط را از خانواده می گیرد و چه بسا که زندگی گرم و پرشور اولیه به سردی می گراید.

گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی (زیبایی ظاهر و زیبایی باطن) ترکیب شود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

با اصطلاح برلیان بهتر آشنا شوید

با عمومی شدن استفاده از طلا و جواهرات و هم چنین سایر زیورآلات، گاهی استفاده نادرست از اصطلاحات در بین افراد شاغل در این زمینه دیده می شود که این خطا عمدتا از ناآگاهی آنها نشات گرفته که متاسفانه این اشتباه به عموم مردم نیز سرایت کرده است.
یکی از این اصطلاحات نادرست، استفاده از عبارت برلیان برای سنگ قیمتی الماس می باشد که در این مقاله از مجله عروسی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برلیان

برلیان (Brilliant) به معنی درخشان است. بسیاری از افراد به اشتباه از واژه برلیان برای سنگ الماس استفاده می کنند در صورتی که برلیان یک نوع تراش برای سنگ الماس و سایر سنگ های قیمتی است.

 این نوع تراش، فرزندِ تراشی است به نام تراش سوئیسی که برای انواع و اقسام سنگ های مختلف در گذشته استفاده می شده‌ است. در تراش برلیان همواره سعی بر این است نوع برش ها را طوری طراحی کنند که بیشترین بازتاب نور از یک الماس را ایجاد کرده تا بیشترین درخشش را داشته باشد. از آن جایی که الماس سنگی بسیار سخت و گران قیمت است، اکثرا از این برش بر روی الماس استفاده می کنند، به این دلیل بسیاری از افراد سنگ الماس را با نام برلیان می شناسند.

“برش” یا “کیفیت برش” یک الماس یکی از چهار C جادویی است که برای نشان دادن کیفیت یک الماس بکار می رود. چهار C معروف الماس به این عبارت هستند: برش (Cut)، شفافیت (Clarity)، قیرات (Carat)، رنگ (Color). هر چه کیفیت این چهار C بالاتر باشد، قیمت الماس هم بالاتر است.

تاریخچه

تراش برلیان در سال ۱۹۱۹ بوسیله یک ریاضی دان بلژیکی به نام Marcel Tolkowsky ابداع شد. هدف او از این برش ایجاد حداکثر براقیت (Brilliancy) در سنگ الماس بود. این نوع برش دارای ۵۷ تا ۵۸ صفحه و زوایا و اندازه های استاندارد می باشد.

دانشمندان مؤسسات بزرگ آمریکا و بلژیک همیشه برای بهتر کردن نوع تراش الماس ها تلاش می کنند و سال به سال استانداردهای جدیدی برای این کار ارائه می دهند. تراشندگان الماس، چه کسانی که به روش سنتی مبادرت به تراش الماس می کنند و چه کسانی که با دستگاه های پیشرفته این کار را انجام می دهند، باید پیرو این استاندارد باشند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

تمیز کردن این موارد با جارو برقی ممنوع است

خیلی وسوسه انگیز و راحت است که هرچیزی را با یک حرکت سریع جارو برقی تمیز کنید، اما ممکن است بعداً پشیمان شوید زیرا ممکن است برخی چیزها به جارو برقی شما آسیب بزند.

درست است که جارو برقی‌ پر کاربرد ترین وسیله در بین وسایل نظافتی شما است، اما برای تمیز کردن هر چیزی نمی توان از آن استفاده کرد. در این مقاله از مجله عروسی برای تازهعروس خانوم های عزیز پنج مورد را نام می بریم که باید آنها را با روشی دیگر تمیز کنند.

تکه بزرگ شیشه شکسته

تکه های بزرگ شیشه برای جارو برقی شما خطرناک هستند. آنها ممکن است کیسه جارو را سوراخ کنند، در لوله جارو گیر کرده یا داخل جارو را خراش دهند. بنابراین برای تمیز کردن آنها به جای جاروبرقی از جارو دستی استفاده نمایید.

گرده های خیلی ریز

اگر اخیراً خانه خود را بازسازی کرده اید، باقی مانده های سمباده زنی یا دیگر ذرات ریز را با جاروبرقی جارو نکنید. گرد و غبارهای خیلی ریز فیلتر یا کیسه جارو را فوراً مسدود کرده و در نتیجه ماشین شروع به برگرداندن خاک ها به درون هوا می کند.

هر چیز خیس و مرطوب

جارو برقی معمولی شما برای برداشتن و نظافت چیزهای خیس طراحی نشده است، حتی اگر چیزهایی مانند حبوبات خیس، غذای مرطوب سگ یا حتی مقداری از غذای ریخته شده باشد. به جای آن از یک دستمال کاغذی استفاده کنید یا برای کارهای بزرگ یک جاروبرقی دو کاره مخصوص سطوح خشک و خیس بخرید.

خاکستر شومینه

این خاکسترها گرما را در خود نگه می دارند و هم چنین ذرات بسیار ریزی هستند. بنابراین آن ها را با یک جاروبرقی عادی تمیز نکنید. حداقل چهار روز به خاکسترها اجازه دهید تا خنک شوند سپس از جاروبرقی دو کاره برای نظافت آن قسمت استفاده کنید.

سکه و گیره کاغذ

وقتی اشیایی ریز و سفتی مانند سکه، گیره کاغذ و یا هر شیء فلزی و سنگی دیگری را روی زمین می بینید بسیار وسوسه انگیز است که خیلی راحت با جاروبرقی روی آن ها بکشید، اما در جریان باشید که این کار ممکن است داخل برس چرخنده گیر کرده و یا تکه های پلاستیکی داخل وسیله را بشکنند.

جاروبرقی معمولی در واقع برای تمیز کردن خوراکی های میان وعده مانند غلات، چیپس و یا خرده های نان و شیرینی طراحی شده است. حتی می توانید موهای ریخته شده روی فرش و سرامیک را هم تمیز کنید البته به شرطی که حواستان باشد موها در برس جاروبرقی گره نخورند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

ترکیب رنگی مناسب با لباس مجلسی آبی

لباس مجلسی آبی رنگ از پرطرفدارترین رنگ ها برای مجالس مختلف است. دختر خانم های خوش سلیقه ایرانی می توانند برای مجالس جشن عروسی ، جشن تولد و … لباس مجلسی آبی رنگ بپوشند. همانطور که می دانید، پوشیدن هر رنگ معنای خاصی دارد. پس بهتر است رنگ ها و تاثیراتشان را بشناسیم تا بتوانیم یک ست درست و خوشرنگ، انتخاب کنیم. در این مقاله از مجله عروسی در مورد ست کردن لباس مجلسی آبی با رنگ های مختلف صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

لباس مجلسی آبی

رنگ آبی رنگ آسمان و دریا و رنگ آرامش است. از نظر روانشناسی رنگ آبی، نشانه صلح و خرسندی و شادمان زیستن است و جزو رنگ های سرد به حساب می آید.

ترکیب آبی با سفید

ترکیب رنگ آبی و سفید از محبوب ترین ترکیب هاست. این ترکیب هم حالت رسمی دارد و هم از اعتماد به نفس و آرامش خاصی برخوردار است. به ویژه اگر رنگ آبی لباستان تیره باشد جلوه بسیار زیبایی در کنار سفید خواهد داشت.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام پوشیدن لباس مجلسی باید به آن توجه کنید ست کردن کیف و کفش و زیورآلات با لباستان است. انتخاب کفش پاشنه دار و کیف دستی سفید برای لباس مجلسی آبی تیره جزو انتخاب های ایده آل است.

ترکیب آبی با نارنجی

در عین حال که آبی رنگ سردی است، رنگ هایی از طیف آبی وجود دارند که تند و جیغ هستند و می توانند در کنار رنگ های گرمی مثل نارنجی که مکمل آبی است، یا رنگ قرمز، زرد، بنفش و … بسیار جلوه شادی ایجاد کنند. به همین خاطر استفاده از رنگ نارنجی برای روح بخشیدن به رنگ آبی لازم است.

رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی است و به راحتی با آن ست می شود. علاوه بر آن می توانید از نارنجی در وسایل جانبی مثل کیف و کفش، دستبند، انگشتر، تل سر، روسری یا دستمال گردن استفاده کنید.

ترکیب آبی با سبز

رنگ آبی و رنگ سبز از ترکیباتی هستند که بسیار کنار هم مناسبند به ویژه اگر سبز تیره باشد. چون رنگ سبز از ترکیب رنگ آبی و زرد به دست آمده، کنار هم ترکیب مناسبی را می سازند. حتی بهتر است رنگ سبز انتخابی تان متمایل به رنگ آبی باشد.

ترکیب آبی با صورتی

رنگ صورتی و آبی یکی دیگر از ترکیبات بسیار کاربردی و شیک است. این ترکیب بسیار ملایم و دخترانه است و فرد را شادابتر نشان می دهد.

آرایش مناسب

آرایشی که برای لباس مجلسی آبی به کار می برید هم بنا به تونالیته آن متفاوت است. اگر رنگ آبی لباس شما تیره یا سرمه ای است، از کرم پودر روشن تر از رنگ صورت، رژ لب صورتی براق، رژ گونه صورتی یا قرمز کمرنگ و سایه آبی کمرنگ استفاده کنید و برای گوشه های چشم می توانید رنگ آبی تیره به کار ببرید.

اگر آبی لباستان کمرنگ یا اصطلاحا آبی آسمانی است، از کرم پودر همرنگ صورت، رژ لب صورتی پر رنگ و براق یا هلویی، رژ گونه صورتی یا قرمز و سایه آبی آسمانی در گوشه های داخلی چشم و آبی تیره از وسط پلک تا گوشه های خارجی چشم استفاده کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

دلایل ازدواج ناموفق را بشناسید

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج

هیچ کس منکر این نیست که ازدواج خوب است اما اول باید تکلیفتان با خودتان معلوم باشد که اصلا برای چی می خواهید ازدواج کنید. نگویید ازدواج کردن دلیل نمی خواهد. اگر شما خدایی نکرده در ناخودآگاه ذهن خود دلایل بی منطقی برای ازدواج داشته باشید ممکن است بعداً دچار مشکلاتی شوید که منجر به پشیمانی تان شود.

دلایل ازدواج

در این مقاله از مجله جشن عروسی می خواهیم رایج ترین دلایل ازدواج ناموفق را ذکر نماییم. اینها دلایلی هستند که باعث می شوند بدون آنکه عاشق شده باشید، با کسی رابطه ای را آغاز کنید.

لجبازی با والدین

برخی از جوانان به خاطر این ازدواج می کنند که از خانواده شان انتقام گرفته باشند. در این ازدواج ها فکر و ذکر فقط لج کردن با خانواده است و نه پیدا کردن یک شریک خوب برای زندگی. خوب این دیگر گفتن ندارد که شما حتی اگر با این کار از پدر و مادرتان انتقام بگیرید، باز هم دودش به چشم خودتان میرود. چون اینبار هم خانواده را از دست داده اید و هم پشتوانه ای برای روزهای سخت زندگی دو نفره تان نخواهید داشت.

دستیابی به استقلال

معمولاً آدم ها اول باید مستقل شوند تا بعد بتوانند ازدواج کنند. اما گاهی قضیه بر عکس میشود. بعضی ها می خواهند به وسیله ازدواج که یک دلیل بیرونی است، مستقل شوند یعنی خودشان را با ازدواج مجبور به استقلال کنند. البته که فرض محال محال نیست اما قیمت این فرض خیلی بالاست.

التیام شکست عشقی

این هم از آن دلایل پیچیده است که خیلی ها بی توجه به آن تن در می دهند. اینکه در یک رابطه عشقی به هر دلیلی شکست خورده اید و نه شنیده اید و حالا می خواهید از راه ازدواج با یک آدم جدید به خودتان ثابت کنید که می توانید عزت نفستان را بازگردانید، یک اشتباه بزرگ است.

فشار خانواده

شنیدن جملاتی از قبیل زن بگیر، سنت داره میره بالا یا چرا ازدواج نمیکنی دیگه داری می ترشی، فشار روانی بسیاری به آدم وارد می کند. حتی برخی از دختران و پسران به دلیل فشارهایی که ناشی از محدودیت بیش از حد در خانواده است، دست به ازدواج می زنند تا از این طریق بتوانند آزادی پیدا کنند.

ازدواج اجباری

یکی از دلایل ازدواج ناموفق در گذشته اجباری بودن آن بود. خوشبختانه دوره این کار در حال ور افتادن است اما هنوز هم خیلی پیش می آید که پدر و مادری از روی مصلحت یا خودخواهی، یا هر دلیل دیگری فرزند بینوا را مجبور می کنند که با یک نفر به خصوص ازدواج کند. خودتان تصور کنید که با شرایط امروز چه زندگی ای در پیش روی این زوج اجباری است.

نیاز جنسی

نیاز جنسی در دوران بلوغ یکی از نیازهای بسیار قوی در هر فرد است که باید به طریقی این نیاز ارضا شود. متأسفانه شدت این نیاز در برخی از موارد فرد را به سوی انتخابهای نادرست متمایل میکند. اینکه یک نفر فقط و فقط به خاطر نیاز جنسی ازدواج کند و نه چیز دیگر، قطعا بی خردی بزرگی است.

دلایل اقتصادی

‌بعضی وقت ها دختر و پسر در انتخاب همسر، فقط به پول و وضعیت مالی طرف مقابل نگاه می کنند تا بعد از ازدواج به واسطه خانواده همسر به رفاه برسند. حالا تصور کنید که بعد از ازدواج ، طرف مقابلتان و یا خانواده اش دچار بحران مالی شوند در این صورت دیگر به چه امیدی می شود آن زندگی را ادامه داد.

فرار از تنهایی

یکی از رایج ترین دلایل ازدواج ناموفق فرار از تنهایی است. ‌بعضی مواقع جوانان برای فرار از حس تنهایی تصمیم به ازدواج می گیرند بدون اینکه شرایط ازدواج را داشته باشند. وقتی که احساس تنهایی می کنید و به تنگ آمده اید، احتمال آن که انتخاب اشتباهی داشته باشید بالا می رود و در نهایت از روابطی سر در خواهید آورد که چیز زیادی برای شما ندارند.

حس ترحم

اگر از سر دلسوزی و ترحم با کسی ازدواج کنید، معلوم است که رابطه تان نمی تواند مثل زن و شوهرهای معمولی عادلانه و برابر باشد. در این صورت قطعاً کسی که دلسوزی کرده بعدها احساس قربانی بودن پیدا می کند.

حس کمبود و مشکلات درونی

بعضی از احساس کمبودها و مشکلات درونی هیچ ربطی به ازدواج کردن یا نکردن ندارد و از جاهای دیگری نشأت گرفته اند ولی متاسفانه برخی برای جبران این کمبودها دست به ازدواج می زنند. این افراد می خواهند طرف مقابلشان نواقص کودکی شان را بر طرف کند. آنها با این عمل خود، مسئولیت پذیری را از خود منع می کنند و از طرف مقابل توقع دارند تا نقش پدر و یا مادر را برای آنها بازی کند که ممکن است به زودی موجب خسته شدن طرف مقابل شود.

حس گناه

وقتی ادامه یک ارتباط باعث به وجود آمدن این احساس شود که اگر ازدواج نکنید طرف مقابلتان ضربه خواهد خورد، در این صورت ازدواج شما نه به خاطر مصلحت بلکه به خاطر فرار از احساس گناه بوده و در آن حال یک طرف نقش ناجی را بازی خواهد کرد که با مصلحت ازدواج منافات دارد.

تبدیل ازدواج به یک ابزار

متاسفانه گاهی انگیزه‌ اصلی از ازدواج، استفاده از طرف مقابل به عنوان یک ابزار است برای اینکه به خواسته هایمان برسیم. برای مثال خانمی که علاقه دارد در خارج از کشور زندگی کند، ممکن است با پیشنهاد فردی جهت ادامه زندگی مشترک در خارج با او ازدواج کند.

آرزوهای پدر و مادر

احترام گذاشتن به خواسته های پدر و مادر واجب است اما نه این که اگر والدینتان اصرار کردند که با کسی ازدواج کنید که آنها می پسندند، برای به دست آوردن دل آنها چشم روی خواسته خود ببندید و برای خود را اسیر رویاهای آنها کنید.

  • جشن عروسی