مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

کارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

رنگ کردن مو، یک راه ساده برای رسیدن به زیبایی می باشد. ما در این مقاله از مجله عروسی راه های ساده ای را به شما معرفی می کنیم تا ماندگاری رنگ مو هایتان بیشتر شود، پس با ما همراه باشید.

برای افزایش ماندگاری رنگ مو بهتر است ۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن در آرایشگاه و یا در خانه، موهایتان را به خوبی تقویت کنید. موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

سعی کنید حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن موهایتان حمام نروید تا موهایتان کمی چرب باشد تا رنگ را به خوبی به خود گیرد و علاوه بر آن کم تر آسیب ببیند. در هنگام شستشو از یک شامپو قوی استفاده کنید تا هرگونه ژل، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا” از روی موهایتان پاک شود. هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می شود.

برای ماندگاری رنگ مو سعی کنید یک یا دو روز بعد از رنگ کردن موهایتان حمام نروید تا رنگ تثبیت شود. هر روز موهایتان را شامپو نزنید. شستشوی متناوب، چربی های با‌ ارزشی که رشته موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را، از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد. اگر چاره‌ای نیست و باید هر روز موهایتان را بشویید، فقط پوست سرتان را شامپو بزنید نه کل موهایتان را! این کار به استقامت رنگ موهایتان کمک می‌کند.

حتما موهایتان را با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بشویید. زیرا باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به موها و همچنین باعث تثبیت رنگ موها می شود.

دوش داغ ممکن است آرامبخش و خوشایند باشد. اما فراموش نکنید که آب داغ و خیلی گرم بر روی تارهای مو مخصوصا موهای رنگ شده اثر منفی گذاشته و مدت ماندگاری مو را کاهش می دهد. دمای بیش از حد و گرم باعث می شود که رنگ مو ثبات خود را از دست داده و همچنین سبب ریزش مو می شود. بهتر است برای شستشوی موهای رنگ شده از آب ولرم با حرارت کمتر استفاده کنید.

حرارت و خشکی بیش از حد برای مو آسیب رسان بوده و مناسب نیست. مخصوصا زمانی که شما مو را رنگ کرده اید، این آسیب بیشتر می شود. سعی کنید استفاده از وسایل گرمایشی از جمله سشوار را محدود کنید تا به این ترتیب موهای خود را از گرما و آسیب محافظت کنید و مدت مانگاری رنگ مو را افزایش دهید.

اگر شما زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید هستید، این نور شدید و مستقیم می تواند باعث خشکی پوست و مو شده و در تغییر رنگ و از بین رفتن رنگ آن تاثیر دارد.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف کرم ها و یا دیگر مواد ضد آفتاب مو کنید، بهتر است زیر نور خورشید موهای خود را بپوشانید. همین کار را هنگام شنا کردن هم انجام دهید. زمانی که می خواهید به استخر بروید، موهای خود را با کلاه شنا بپوشانید و پس از شنا در استخر، موهای خود را بلافاصله شستشو دهید تا کلر را از روی موهایتان پاک کنید.

  • ۹۷/۰۸/۲۵
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی