مراسم عروسی

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

رنگ کردن مو، یک راه ساده برای رسیدن به زیبایی می باشد. ما در این مقاله از مجله عروسی راه های ساده ای را به شما معرفی می کنیم تا ماندگاری رنگ مو هایتان بیشتر شود، پس با ما همراه باشید.

برای افزایش ماندگاری رنگ مو بهتر است ۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن در آرایشگاه و یا در خانه، موهایتان را به خوبی تقویت کنید. موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

سعی کنید حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن موهایتان حمام نروید تا موهایتان کمی چرب باشد تا رنگ را به خوبی به خود گیرد و علاوه بر آن کم تر آسیب ببیند. در هنگام شستشو از یک شامپو قوی استفاده کنید تا هرگونه ژل، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا” از روی موهایتان پاک شود. هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می شود.

برای ماندگاری رنگ مو سعی کنید یک یا دو روز بعد از رنگ کردن موهایتان حمام نروید تا رنگ تثبیت شود. هر روز موهایتان را شامپو نزنید. شستشوی متناوب، چربی های با‌ ارزشی که رشته موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را، از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد. اگر چاره‌ای نیست و باید هر روز موهایتان را بشویید، فقط پوست سرتان را شامپو بزنید نه کل موهایتان را! این کار به استقامت رنگ موهایتان کمک می‌کند.

حتما موهایتان را با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بشویید. زیرا باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به موها و همچنین باعث تثبیت رنگ موها می شود.

دوش داغ ممکن است آرامبخش و خوشایند باشد. اما فراموش نکنید که آب داغ و خیلی گرم بر روی تارهای مو مخصوصا موهای رنگ شده اثر منفی گذاشته و مدت ماندگاری مو را کاهش می دهد. دمای بیش از حد و گرم باعث می شود که رنگ مو ثبات خود را از دست داده و همچنین سبب ریزش مو می شود. بهتر است برای شستشوی موهای رنگ شده از آب ولرم با حرارت کمتر استفاده کنید.

حرارت و خشکی بیش از حد برای مو آسیب رسان بوده و مناسب نیست. مخصوصا زمانی که شما مو را رنگ کرده اید، این آسیب بیشتر می شود. سعی کنید استفاده از وسایل گرمایشی از جمله سشوار را محدود کنید تا به این ترتیب موهای خود را از گرما و آسیب محافظت کنید و مدت مانگاری رنگ مو را افزایش دهید.

اگر شما زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید هستید، این نور شدید و مستقیم می تواند باعث خشکی پوست و مو شده و در تغییر رنگ و از بین رفتن رنگ آن تاثیر دارد.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف کرم ها و یا دیگر مواد ضد آفتاب مو کنید، بهتر است زیر نور خورشید موهای خود را بپوشانید. همین کار را هنگام شنا کردن هم انجام دهید. زمانی که می خواهید به استخر بروید، موهای خود را با کلاه شنا بپوشانید و پس از شنا در استخر، موهای خود را بلافاصله شستشو دهید تا کلر را از روی موهایتان پاک کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

دادن شیر گاو به نوزاد اشتباه بزرگی است

برخی مادران به دلیل نداشتن شیر کافی، از دادن شیر گاو به نوزاد استفاده می کنند که این امر سوء تغذیه جدی در نوزادان ایجاد می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که متخصصان براساس آن دادن شیر گاو به بچه ها قبل از یک سالگی را توصیه نمی کنند. یکی از این دلایل، این است که بچه ها شیر گاو را به خوبی شیرخشک یا شیر مادر نمی توانند هضم کنند. در شیر گاو میزان زیادی پروتئین و مواد معدنی وجود دارد که پردازش شان برای کلیه نابالغ کودک شما می تواند سخت باشد. اما بیش از اندازه غنی بودن شیر گاو از پروتئین و مواد معدنی تنها دلیلی نیست که به خاطرش باید از ریختن آن در شیشه شیر کودک تان پرهیز کنید.

از آنجایی که در این شیر به اندازه نیاز کودک شما آهن، ویتامین C و دیگر مواد مغذی وجود ندارد، نمی توانید آن را یک تغذیه کامل برای فرزندتان به حساب بیاورید. دادن شیر گاو به نوزاد زیر یک سال می تواند آنها را به کم خونی و فقر آهن هم مبتلا کند یا به خاطر ایجاد مشکلات و حساسیت های گوارشی، باعث دیده شدن خون در مدفوع شان شود و البته گذشته از همه موارد، شیر گاو نمی تواند آن دسته از چربی هایی که فرزند زیر یک سال شما برای رشد به آنها نیاز دارد را دراختیارش بگذارد.

یک فوق‌ تخصص نوزادان گفته است: دادن شیر گاو در به نوزاد مشکلات جدی در تغذیه آن ها ایجاد می کند که مادران باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند، لذا مادران پس از انجام معاینات و عدم احراز توانمندی های لازم در شیردهی می توانند نسبت به مصرف شیر خشک در شیرخواران خود اقدام کنند.

وی افزود: شیر مادر بهترین مکمل غذایی در نوزادان محسوب می شود و بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، شیر مادر در ۱۴ روز نخست پس از تولد نوزاد “آغوز” اطلاق می شود و به لحاظ ایمنی، منبع بسیار مناسبی برای تغذیه نوزاد محسوب می شود.

ایشان با اشاره به این مطلب تصریح کرد: در برخی موارد نیز مادران برای رفع گرسنگی نوزاد نسبت به خوراندن آب نبات یا قندآب اقدام می کنند که این موضوع نیز به لحاظ علمی نادرست و مشکلات گوارشی را منجر می شود. به همین دلیل آموزش و اطلاعات کافی به مادران باردار می تواند بعد از تولد نوزاد به شیردهی مناسب آنها منتهی شود و سلامت نوزادان را تا حد قابل توجهی تضمین کند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


تاریخچه کت و شلوار در ایران

من باب تاریخچه کت و شلوار باید گفت در یکی از کتاب‌های روت ترنویل کاکس، از پژوهشگران برجسته تاریخ پوشاک که با عنوان “تاریخ لباس” به فارسی ترجمه شده، دو نوآوری ایرانیان در پوشاک را یادآور شده است؛ نخست اینکه ایرانیان باستان، زیر بالاپوش خود، پیراهن و شلوار زیر و جوراب می‌پوشیدند و دوم این‌که بالاپوش‌های دراز ایرانی جای خود را به کتی داد که روی شلوار پوشیده می‌شد و بی‌گمان ایران خاستگاه کت و شلوار استاندارد امروز مردان است. شواهد بسیاری نشان می‌دهد که شلوار از عناصر اصلی پوشاک ایرانیان بوده و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های دیگر از جمله آشوریان، بابلیان و یونانیان وجود نداشته است.

در نقوش طاق بستان و بشقاب‌های نقره‌ای باقی مانده از دوره ساسانی کتی کوتاه دیده می‌شود که نشانگر آن است که پادشاهان، گاهی از یک کت کوتاه با آستین بلند استفاده می‌کرده‌اند. این کت جلو باز بوده و بلندی آن تا زیر سینه می‌رسید و با دکمه‌ای دایره‌ای شکل در جلوی سینه بسته می‌شد. دور سینه و یقه نیز مزین به نوارهای زیبا بوده است. علاوه بر آثار به دست آمده، نوشته‌های تاریخ نگاران یونانی مانند هردوت نیز بازتاب دهنده این نوآوری ایرانی ا‌ست.

یونانی‌ها ایرانیان را به دلیل پوشیدن شلوار به‌سخره می‌گرفتند و حتی هنگامی که اسکندر شیفته پوشاک ایرانی شد از پوشیدن شلوار سر باز زد. در زمان اشکانیان شلوار و بالاپوش های آستین‌دار تن‌پوش مرسوم در سراسر خاور نزدیک شد. نمونه‌ای از شلوار و پیراهن این دوره را در پیکره فلزی‌ یک سردار اشکانی می‌توان دید که در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

شلوار شاید نه به شیوه امروزی، اما همواره در فرهنگ و در دوران مختلف حکومت‌های ایران وجود داشته و اغلب حتی مورد استفاده زنان نیز قرار می‌گرفته است. پیش از ورود اسلام به ایران، شلوارها عموما شلوارهای تنگ و چسبانی بودند که با چکمه و به‌منظور سوارکاری و جنگاوری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بعد از اسلام این شلوارها تغییر شکل دادند و شبیه‌تر به شلوارهای کردی امروزی گشتند و بالاپوش‌ها نیز جای خود را با قبا عوض نمودند. این نوع پوشش که در دوران قاجار نیز بسیار متداول بود پس از سفر ناصر‌الدین‌شاه به اروپا با ویژگی‌های غربی در‌آمیخت. به‌گونه‌ای که وی قبایی در بر می‌کرد که بلندای آن به زانو می‌رسید و تا حدی شبیه به کت‌های امروزی بود تا آنجا که پولاک تاریخ‌نویس انگلیسی در مورد پوشش شاه چنین نقل می‌کند که: “شاه نیمه اروپایی و نیمه ایرانی لباس می‌پوشد”.

پوشاک ایرانی طی سال‌های اولیه سلسله پهلوی، به‌طور کلی شبیه به پوشاک دوره قاجاریه بود که اختلافات میان اقوام، روستاها، مناطق و نیز طبقات اجتماعی را منعکس می‌ساخت. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تلاش‌های شایانی جهت تغییر پوشش از سوی مقامات حکومتی صورت گرفت. مخصوصاً پس از انقلاب مشروطه که بسیاری از مردان به خارج سفر کرده بودند، پوشش اروپایی و پوشیدن کت و شلوار، پاپیون و کراوات را به شیوه و سبک و سیاق امروزی پذیرا شدند.

حالا پس از گذشت سالیان کت و شلوار وارد عرصه رقابت مد پوشاک گشته و سالیانه صدها کت و شلوار با رنگ‌های متنوع و خاص سلیقه‌های مختلف در دنیا به عرصه تولید می‌رسد. برندهای بزرگ و جهانی در ارائه طرح‌ها و مدل‌های جدید از یکدیگر پیشی می‌گیرند و بازیگران و خواننده‌های مشهور را برای تبلیغات و عرضه محصول خود به‌یاری می‌طلبند. در ایران نیز هرچند بازار رقابت و تولیدات کت و شلوار به اندازه کشورهای غربی رایج نیست، با این حال در سال‌های اخیر شاهد ظهور برندهای شناخته‌شده و ایرانی بسیاری هستیم. این برندها عموماً از کیفیت مطلوبی برخوردارند و براساس خواست و سلیقه مردان ایرانی به بازار عرضه می‌گردند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

آداب مهمانی رفتن در دوران نامزدی

متاسفانه بسیار در محافل عمومی و مهمانی های خانوادگی دیده شده که برخی زوج ها با رفتاری نامتناسب نه تنها شان و منزلت خود را پایین آورده، بلکه ارزش همسر خود را نیز در مقابل دیگران از بین برده اند و این مساله زمینه ساز بروز اختلافات در میان آنها شده است، چرا که طرفین مواردی را زیر پا گذاشته اند که از اخلاق به دور بوده و خاطر همسرشان را نیز مکدر کرده است. از طرف دیگر، عدم رعایت ضوابط بین تازه عروس و داماد ها به افزایش آمار طلاق نیز دامن زده است و برخی از آنان با کوچکترین اختلافی روانه دادگاه می شوند تا به زندگی خود خاتمه دهند. بنابراین آموزش مهارت های ارتباطات میان فردی بسیار حائز اهمیت است که نباید آن را ساده انگاشت و در این میان خانواده‌ها و مراکز آموزشی نقش پررنگی را برای آمادگی جوانان در امر ازدواج ایفا می کنند. با این مقاله از مجله عروسی همراه باشید.

مشاوران و روانشناسان خانواده به زوج ها تاکید می‌کنند که اگر به تازگی نامزد کرده اند و قرار است با نامزدشان به دیدار اقوام خودشان یا همسرشان بروید باید نکاتی را رعایت کنید. آنها می‌گویند که در دوران نامزدی در ملاقات با اقوام در کنار نامزدتان این گونه باشید:

در آغاز دوران نامزدی حتما ابتدا مشخص کنید که به دیدار کدام یک از اقوام خود میخواهید بروید و اگر فردی که به دیدار او می‌روید اخلاق و رفتار خاصی مثل شوخ طبعی، زودرنجی، غرور، خودبینی، رفتار خودمانی، رفتار سرد و… دارد حتما از قبل با نامزدتان در میان بگذارید.

وقتی وارد منزل اقوامتان شدید ضمن معرفی اعضای خانواده اقوامتان به نامزدتان ترجیحا برای نشستن دو صندلی کنار هم را انتخاب کنید و در کنار یکدیگر باشید.

وقتی که نوشیدنی را به شما تعارف کردند بهتر است اگر کنار هم نشسته اید ابتدا یک نوشیدنی برای نامزدتان بردارید و برای او قرار دهید. زمانی که مشغول پوست کندن میوه تان شدید بهتر است برای نامزدتان هم پوست پرتقال یا خیار را کنده و به وی تعارف کنید.

موقع صحبت کردن اجتماعی باشید. تفاوتی ندارد به منزل اقوام خودتان رفته باشید یا اقوام نامزدتان؛ سعی کنید اجتماعی باشید و همانند یک مجسمه یا یک ربات فقط بیننده و شنونده نباشید. لبخند بزنید، سرتان را تکان دهید، سوال کنید و ساکت نباشید. در نظر بگیرید در عین حال که رفتار اجتماعی دارید نباید پرحرف شوید.

رفتارهای بچه‌گانه نداشته باشید. معمولا آقایان در خلوت و در کنار نامزدشان ادا و رفتارهای عجیبی از خودشان بروز می‌دهند، اما به هیچ وجه در جمع به ویژه در مقابل اقوام نامزدتان از این قبیل شیرین کاری‌ها انجام ندهید. اگر ناهار یا شام دعوتید، همین‌طور روی صندلی ننشینید. شما هم مشغول کمک کردن برای آماده شدن اسباب ناهار و شام باشید و به گرمی رفتار کنید.

در دوران نامزدی اگر به اتفاق خانواده خودتان یا نامزدتان به مهمانی رفته اید، تا بزرگ خانواده بلند نشده نباید بلند شوید و اگر به اتفاق نامزدتان هستید، بهتر است از قبل زمان بندی مهمانی را با نامزدتان هماهنگ کرده باشید تا مثلا موقعی که هنوز نامزدتان میوه ای را که مشغول خوردن آن است تمام نکرده قصد رفتن نکنید. برای مثال تعیین کنید نیم ساعت که شد هر چه را قرار است میل کنی به اتمام برسان و آماده رفتن شو.

با این حال، موقعی که قصد رفتن دارید از نامزدتان در مورد رفتن سوال کنید، اگر این سوال از جانب خانم به آقا باشد صورت خوبی نخواهد داشت، نه برای اقوام خانواده آقا و نه برای اقوام خانواده خانم. تمامی این موارد نکات ریزی است که در صورت عدم رعایت باعث رنجش خاطر زوج‌ها می‌شود. مسائلی که به راحتی قابل تحقق هستند، ولی بیشتر زوج‌های جوان بدون توجه به آن زمینه کدورت‌های بعدی را فراهم می‌کنند و وقتی برای مشکلاتشان به مشاوره مراجعه می‌کنند مشخص می‌شود که چه مسائل قابل حلی عامل مشاجره آنها شده است.

مهارت‌های بین فردی هم نقش بسزایی را در رضایت زناشویی دارد، چرا که زن و شوهر مکمل یکدیگرند و باید خلأهای یکدیگر را پر کنند، اما وقتی زوج‌ها در این زمینه مهارت کافی نداشته باشند تفاوت همسران خود را نمی‌پذیرند و این مساله پیش درآمد اختلافات بعدی خواهد شد. این در حالی است که این موارد تا قبل از سنین ازدواج نه در دوران مدرسه و نه در دوران دانشگاه به جوانان آموزش داده نمی‌شود و سیستم آموزشی کشور ما در این زمینه با کاستی‌هایی رو به رو است.

زن و شوهر ها باید به خودآگاهی و دگرآگاهی برسند و با نکات ضعف، قوت، آسیب پذیر و آن چیزهایی که خودشان را خوشحال و ناراحت می‌‌کند آشنا باشند تا این موارد را در رابطه با طرف مقابل نیز رعایت کنند. اگر آگاهی متقابل وجود داشته باشد، افراد طوری رفتار نمی‌‌کنند که باعث دلخوری طرف مقابل شود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


انواع مدل تاج عروس گیپوری

برخی ها تاج عروس را ایده ای جدید می دانند اما باید بدانید که وجود تاج به قرن ها قبل برمی گردد. در آن زمان تاج برای عروس یا عروسی استفاده نمی شد بلکه اهمیت داشتن تاج به قدری بالا بود که تنها پادشاه ها و خدایان تاج داشته اند. به مرور زمان جهت اینکه نیروهای جنگ تشویق شوند و بتوانند در نبردها پیروز شوند، به آنها وعده تاج داده می شد تا انگیزه بیشتری پیدا کنند. تاج در آن زمان تنها از چند گل و یا جواهرات تزئین می شد و به مرور زمان شکل آن تجملی تر و زیبا تر شد. اگر به زمان حال نگاه کنیم، قطعا با انواع زیادی از تاج عروس مواجه خواهیم شد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

قطعا در مراسم های عروسی زیادی شرکت کرده اید و عروس های زیادی را با تاج دیده اید که هر کدام ظاهر خاص و زیبایی را به عروس می دادند اما اگر در زمان قدیم زندگی میکردید و قصد ازدواج داشتید، یکی از شرایط هایی که می توانستید تاج عروس داشته باشید، وضعیت اقتصادیتان بوده است. در واقع تنها عروس خانم هایی در قدیم می توانستند تاج عروس داشته باشند که وضعیت مالی بسیار خوبی داشتند زیرا قیمت این نوع تاج ها بسیار زیاد بوده است و حتی در بعضی موارد تاج عروس به عنوان هدیه از طرف خانواده داماد به عروس داده می شده است. اما در حال حاضر می توانید انواع تاج عروس را با قیمت مناسب خریداری و یا حتی اجاره کنید و معمولا خیلی کم پیش می آید که عروس خانمی در شب عروسی از تاج استفاده نکند.

جالب است بدانید شکل و ظاهر تاج عروس در برخی کشورها، نمادی از همان کشور است این نماد می تواند تاریخچه ای از آن کشور را نیز نشان دهد اما معمولا در اکثر کشورها مانند کشور ایران، بیشتر به زیبایی تاج عروس و هماهنگی با مدل لباس و مو عروس توجه می شود.

موهای زیبای عروس با یک اکسسوری خاص زیباتر می‌شود. این اکسسوری ممکن است یک تاج فلزی، یک حلقه گل طبیعی و زیبا، یک تل با کریستال‌های درخشان و یا تاج و تلی از جنس گیپور باشد. درواقع تاج ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله از مجله عروسی به انواع مدل تاج عروس گیپوری خواهیم پرداخت.

بعضی از عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند که تاج کار شده بر روی موهایشان سبک بوده و زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. شاید انتخاب تاج عروس گیپوری یک پیشنهاد مناسب باشد. این تاج‌ها می‌توانند از جنس گیپور لباس عروس انتخاب شوند و به گونه‌ای تکمیل کننده لباس عروس باشند. با استفاده از مروارید و نگین‌های درخشان بر روی تاج عروس گیپوری می‌توان درخشش و زیبایی آن را چندین برابر کرد. این تاج‌ها برای مراسم نامزدی نیز بسیار مناسب هستند و می‌توان رنگ آن را با رنگ لباس نامزدی ست کرد که در این صورت ترکیب ویژه و خاصی را ایجاد می کند. چند نمونه از تاج عروس با گیپور:

تاج عروس گیپوریتاج عروس گیپوریتاج عروس گیپوریتاج عروس گیپورتاج عروس با گیپور

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

چند نکته در مورد گریم داماد

چندین نکته کلیدی در مورد گریم داماد هست که در آرایشگاه ها برای آقا داماد ها باید رعایت شود. برای دانستن این نکات با مجله عروسی همراه باشید.

زیرسازی گریم داماد

زیرسازی گریم داماد کار بسیار مهم و واجبی است. برای زیرسازی پوست جهت گریم ابتدا باید پوست را کاملأ تمیز کرد که برای پوست های چرب از پنبه آغشته به آب و الکل و برای پوست های خشک از شیر پاک کن استفاده شود. سپس سطح پوست را با پودر فیکساتور به وسیله فرچه گریم پوشش داده می شود.

فون گریم

هر گریموری که می خواهد کار تمیز و پایدار ارائه دهد باید بداند که فون خوب زدن ۵۰‎٪ این کار را انجام می دهد. زیرا اگر فون زدن را ساده بگیرد و خوب انجام ندهد، هر قدر هم که گریم خوب انجام شده باشد کار ناقص حساب می شود و زود از بین می رود. پس فون را باید بسیار با دقت و خوب انجام داد. سپس با پودر فیکساتور خیلی خوب پوشش داد تا کاملأ فیکس شود.

ابرو

عامل شخصیت در چهره ابرو می باشد. یعنی با فرم و مدل ابرو می توان چهره را مهربان، خشن، عصبانی، غمگین، بی تفاوت و غیره نشان داد. پس در فرم ابرو دقت شود.

فرم بینی

برای بینی های بزرگ بهتر است کنار بینی سایه تیره بخورد که سایز بینی کوچکتر شود.

فرم صورت

برای صورت های تپل بهتر است که روی لپ ها از رنگ و سایه تیره استفاده شود که فرم صورت به صورت استخوانی نزدیکتر شود و در صورت های لاغر بر عکس، یعنی از سایه روشن استفاده شود که صورت پر تر دیده شود.

فصل عروسی

گریم داماد با توجه به فصل عروسی انجام می شود، چون شرایطی مانند بارش باران، شرجی بودن، گرما، تعریق، میزان استرس و حتی سرد بودن هوا در استفاده از مواد مصرفی برای گریم بسیار موثراست. پس لذا نمی توان از همان لاتکس، کرم گریم و فیکساتوری که در زمستان و یا هوای شرجی استفاده می شود در گرما و شرایط تعریق زیاد استفاده کرد.

نوع مواد مصرفی و رنگ پوست داماد و تم روشن و یا تیره را براساس فصل و رنگ لباس داماد استفاده می کنند نه به دلخواه گریمور و یا هرآنچه که داماد مد نظر داشته باشد. برای مثال نمی توان در زمستان با کت و شلوار سفید رنگ گریم روشن و سفید به اصطلاح whiteوRose استفاده نمود.

اصلاح صورت داماد

در ارتباط با اصلاح داماد باید یک هفته قبل از مراسم کوتاهی مو انجام شود تا با ۲ الی ۳ بار استحمام جا بیفتد و خودش را نشان دهد و فقط در روز مراسم مرتب کردن، آنکارد خط ریش و پشت گردن انجام شود تا زیباتر و بهتر شود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید ماشین ریش تراش آقا داماد

اصلاح و مرتب کردن موهای صورت کار همیشگی آقایان است که باید بخشی از وقت خود را صرف آن کنند بنابراین خرید ماشین ریش تراش برای آقا داماد جزو ملزومات خرید عروسیاست. کیفیت تیغ‌های اصلاح صورت هم با گذشت زمان تغییر کرده و با معرفی تکنولوژی‌های جدید، همواره شاهد معرفی انواع جدیدتری از تیغ اصلاح هستیم. تیغ اصلاح قدیمی‌ترین و حتی پرطرفدارترین وسیله‌ اصلاح صورت باشد اما نمی‌توان گفت بهترین وسیله است.

تیغ اصلاح هرچقدر هم که با کیفیت باشد می‌تواند به پوست آسیب برساند. شاید در راستای همین مشکل بوده است که ماشین اصلاح صورت اختراع شد. ماشین اصلاح صورت به دو دسته‌ تریمر و ریش‌تراش تقسیم‌بندی می‌شود. تریمرها قابلیت اصلاح از ته را ندارند اما ماشین ریش تراش ها که به آنها شیور (Shaver) هم می‌گویند برای اصلاح از ته طراحی شده‌اند.

تیغه ماشین ریش تراش

تیغه ریش تراش را می‌توان مهم‌ترین بخش آن دانست. ماشین اصلاح صورت از لحاظ تیغه به دو نوع چرخشی و نوسانی (فویلی) تقسیم‌بندی شده است. هرکدام از این دو نوع ریش تراش طرفداران مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان به‌صراحت گفت که کدام نوع بهتر است. معتبرترین شرکت تولیدکننده ریش تراش چرخشی فیلیپس است. در این زمینه فیلیپس در کنار خود رقیب قدرتمندی نمی‌بیند و از میان شرکت‌های معتبر تنها رمینگتون را می‌توان نام برد. اما تولیدکنندگان ریش تراش فویلی متنوع‌تر بوده و معروف‌ترین آن‌ها پاناسونیک و براون هستند. سر ریش تراش از یک یا چند تیغه به همراه پوششی فلزی روی تیغه‌ها تشکیل‌شده است. ریش‌تراش‌های چرخشی عموماً سه تیغه هستند و ریش تراش های فویلی از یک تا پنج تیغه دارند.

پوشش فلزی روی تیغه ها هم اهمیت زیادی دارد. این پوشش باید به گونه‌ای باشد که موهای خیلی کوتاه یا بلند و حتی موهای خوابیده زیر گردن را به سمت تیغه‌ها هدایت کند. سطح صورت صاف نیست و دارای انحناهایی در قسمت‌های مختلف مثل چانه و گردن است. هنگام حرکت سر ریش‌تراش روی صورت باید همه‌ی قسمت‌های تیغه روی صورت قرار داشته باشد تا کار اصلاح سریع‌تر انجام شود. برای این منظور تیغه‌ها باید شناور باشند و در جای خود حرکت کنند.

ریش تراش ضد آب

اولین ریش تراش ها برای اصلاح صورت در حالت خشک طراحی شده بودند؛ اما امروزه ماشین های اصلاحی وجود دارند که در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می‌توان از آن‌ها در حالت خشک و مرطوب استفاده کرد. توجه داشته باشید مقاومت در برابر نفوذ آب درجه‌بندی دارد و باید به توصیه‌های شرکت سازنده در این زمینه توجه کرد. کمترین میزان مقاومت مربوط به ریش‌تراش‌هایی است که می‌توان سرشان را زیر شیر آب گرفت و شست. البته اکثراً سر ریش‌تراش قابل جدا شدن است و در اینگونه موارد بهتر است سری را از ریش‌تراش جدا کرده و شست.

تعدادی از ماشین های اصلاح هم هستند که می‌توان آن‌ها را زیر شیر آب شست اما نباید کاملاً در آب فرو برده شوند یا در حالت خیس استفاده شوند. ماشین‌های خشک و مرطوب هم که از اسمشان معلوم است برای چه منظوری ساخته شده‌اند. این ماشین‌ها هم مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارند اما بهتر است زیر دوش استفاده نشوند. بیشترین مقاومت در برابر آب را ریش‌تراش‌هایی دارند که شرکت سازنده آن‌ها را کاملاً ضد آب معرفی می‌کند و می‌توان با خیال راحت در حمام و حتی زیر دوش از آن‌ها استفاده کرد.

توجه داشته باشید که استفاده از ماشین اصلاح خیس در حالت متصل به شارژر خطرناک است. به همین دلیل شرکت‌های معتبر تولیدکننده ماشین اصلاح روی تولیدات ضد آب خود مداری قرار می‌دهند که در حالت متصل به برق کار نکند و ایمنی کاربر حفظ شود.

ریش تراش باتری خور

ماشین‌های اصلاح صورت انرژی خود را از برق یا باتری تأمین می‌کنند. باتری ها به دو نوع قابل شارژ و غیرقابل شارژ تقسیم‌بندی می‌شود. هرکدام از این منابع انرژی مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر ریش‌تراش تنها با برق کار کند، همیشه باید نزدیک یک پریز برق کار اصلاح را انجام داد. البته موتورهای که با برق مستقیم کار می‌کنند عموماً دور موتور بالایی دارند و موها را با قدرت بیشتری قطع می‌کنند. اکثر ماشین‌های اصلاح جدید دارای باتری قابل شارژ هستند. باتری‌های قابل شارژ قیمت ماشین اصلاح را بالا می‌برند اما در مقایسه با باتری‌های غیرقابل شارژ که باید مرتباً تعویض شوند، هزینه نهایی کمتری دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد نوع باتری است که در ریش تراش استفاده شده است.

امکانات ماشین ریش تراش

امکانات دیگری مانند صفحه نمایش، قابلیت تنظیم سرعت موتور و نوع خط زن در ماشین های اصلاح مختلف، متفاوت هستند و وجود هرکدام از آنها قیمت ریش تراش را بالا می‌برد. صفحه نمایش عموم ماشین ریش تراش ها درصد شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد. در بعضی ماشین اصلاح ها می‌توان سرعت موتور را بسته به ضخامت موها کم و زیاد کرد و در بعضی دیگر خود ماشین اصلاح این کار را انجام می‌دهد. خط زن ها هم یا به خود ریش تراش وصل هستند یا باید روی سری آن نصب شوند. امکانات جانبی ماشین تراش تأثیر زیادی روی قیمت آن‌ها می‌گذارد اما به‌طورکلی هرکسی با توجه به بودجه خود و امکاناتی که مدنظر دارد می تواند ریش تراشی مناسب برای استفاده روزانه انتخاب نماید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


طرز تهیه سالاد روسی برای میز اردور

وقتی صحبت از میز اردور می شود اولین چیزی که باید به آن فکر کرد سالاد میز اردور است. سالاد روسی یک سالاد ساده ولی در عین حال لذیذ و همه پسند است که می توان برای میز شام و پذیرایی از مهمانان آن را تهیه کرد. در این مقاله از مجله عروسی به آموزش طرز تهیه سالاد روسی خواهیم پرداخت، پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد روسی

سیب زمینی آب پز ۵۰۰ گرم
هویج آب پز ۵ عدد
نخود فرنگی پخته ۱ پیمانه
تخم مرغ آب پز ۳ عدد
شوید تازه خرد شده ۳۰ شاخه
ماست موسیر ۱ پیمانه
سس خردل ملایم ۳ قاشق غذاخوری سرپر

طرز تهیه سالاد روسی

نخود فرنگی را به همراه آب روی حرارت بگذارید و درب قابلمه را ببیندید تا به جوش آید و ۸ تا ۱۰ دقیقه بگذارید بپزد و سپس آبکش کنید و آن را با آب سرد بشویید تا خنک شده و رنگش هم روشن شود.

سیب زمینی های پخته شده را معکبی خرد کنید. هویج را هم با ۱ قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب پخته و سپس به صورت مکعبی خرد نمایید.

سیب زمینی و هویج های خرد شده را با پیازچه و شوید خرد شده و تخم مرغ رنده شده و نخود فرنگی و ماست و سس و فلفل سیاه و نمک به آرامی مخلوط نمایید که مواد له نشود سپس سالاد را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

سالاد را درون ظرف پذیرایی ریخته و با سلیقه خود آن را تزیین نموده سپس نوش جان نمایید.

نکته: اگر سالاد روسی را می خواهید مدتی نگهداری کنید باید نصف ماست را با مایونز جایگزین کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


۴ چربی سوز طبیعی را بشناسید

چربی سوز ها، بحث‌برانگیزترین محصولات و مکمل‌های موجود در بازار هستند. آنها به عنوان مکمل‌های مغذی برای افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش جذب چربی و چربی سوزی بیشتر در بدن بشوند. تبلیغات تجاری سعی می‌کنند، چربی سوزها را معجزه‌ای برای کاهش وزن نشان بدهند. اما واقعیت این است که محصولات چربی سوز موجود در بازار اغلب بی‌فایده هستند و حتی ضرر هم دارند. در این مقاله از مجله عروسی شما را با ۴ چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز آشنا خواهیم کرد.

۱. کافئین

کافئین، ماده‌ای است که عموما در چای سبز، قهوه و دانه‌های کاکائو یافت می‌شود. در تبلیغات مکمل‌های چربی سوز طبیعی هم به وجود این ماده تأکید می‌شود. کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی بیشتر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، کافئین موقتا درطول یک یا دو ساعت، سوخت و ساز را تا ۱۶ درصد بیشتر می‌کند.

علاوه بر آن، مطالعات متعددی نیز حاکی از آن است که کافئین باعث می‌شود، چربی‌های بیشتری در بدن به عنوان سوخت مصرف شوند. ناگفته نماند که چنین تأثیری در افراد لاغر نسبت به چاق‌ها نمایان تر است و متأسفانه مصرف مداوم آن هم در بلند مدت از اثرگذاری‌اش کم می‌کند. برای بهره‌مندی از مزایای کافئین، لازم نیست مکمل مصرف کنید. کافی است در طول روز چند فنجان قهوه پرکافئین مصرف کنید و از مزایای این چربی سوز طبیعی بهره ببرید.

۲. عصاره‌ چای سبز

عصاره‌ چای سبز شکل غلیظ‌ شده چای سبز است و تمام مزایا و خواص آن را در قالب کپسول یا پودر ارائه می‌کند. عصاره‌ چای سبز سرشار از کافئین و ترکیبی شیمیایی موسوم به «اپی‌گالوکتشین گالات» (EGCG) است. این دو ماده مکمل هم هستند و طی فرایندی به نام «تموژنز» (thermogenesis) به سوختن چربی‌ها کمک می‌کنند. «ترموژنز» به زبان ساده، فرایندی است که در آن بدن برای ایجاد گرما کالری می‌سوزاند.

در تأیید اثرات عصاره‌ چای سبز به‌عنوان یک چربی سوز طبیعی مطالعات زیادی صورت گرفته است. برای مثال، تجزیه‌ و تحلیل شش مطالعه نشان داد که مصرف ترکیب عصاره چای سبز و کافئین در مقایسه با دارونمایی که به افراد مورد مطالعه در آزمایش ها داده شده بود، سوخت چربی را تا ۱۶ درصد در بدن افزایش می‌دهد.

در پژوهشی دیگر هم، دانشمندان اثر دارونما، کافئین و ترکیب عصاره چای سبز و کافئین را در سوزاندن چربی بررسی و مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد که مصرف ترکیب کافئین و چای سبز در مقایسه با مصرف کافئین به تنهایی ۶۵ کالری بیشتر در بدن می‌سوزاند. مصرف این ترکیب در مقایسه با دارونما هم نشان از سوزانده‌شدن ۸۰ کالری بیشتر داشت.

اگر می‌خواهید مزایای عصاره‌ چای سبز را به عنوان یک چربی سوز طبیعی ببینید، باید روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم از آن را مصرف کنید. اثرگذاری این مقدار معادل مصرف ۳ تا ۵ فنجان چای سبز در روز است.

۳. پروتئین

پروتئین یک چربی سوز طبیعی است. مقدار پروتئین دریافتی مناسب باعث می‌شود، سوخت و ساز بدن برای سوزاندن چربی ها بالاتر برود، میل به خوردن محدود شود و اشتها به سطح متعادلی برسد. ضمن اینکه به حفظ توده عضلانی بدن هم کمک می‌کند. پژوهشی در اینباره روی ۶۰ فرد چاق صورت گرفت و مشخص شد که رژیم غذایی پر از پروتئین دو برابر بیشتر از رژیم غذایی با پروتئین متوسط به سوختن چربی‌ها کمک می‌کند.

پروتئین اشتها را هم محدود می‌کند؛ زیرا سطح هورمون‌های سیرکننده مانند GLP-1، CCK و PYY را افزایش و هورمون گرسنگی یعنی «گرلین» (ghrelin) را کاهش می‌دهد. برای تأمین مقدار پروتئین لازم برای بدن، می‌توان غذاهای حاوی پروتئین مصرف کرد. کشک، کازئین (پروتئین شیر) یا پنیر بی چربی، سویا، تخم مرغ و پودرهای پروتئین گیاهی منابع خوبی از پروتئین هستند.

۴. فیبر محلول

دو نوع فیبر داریم: فیبر محلول و نامحلول. فیبر محلول، مایعات را از مجاری هاضمه جذب می‌کند و ماده‌ی چسبناک ژل‌مانندی به وجود می‌آورد. نکته جالب توجه این است که مطالعات نشان می‌دهند، فیبر محلول با کم‌کردن اشتها به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند؛ زیرا این نوع فیبر، سطح هورمون‌های سیری یعنی PYY و GLP-1 را افزایش و سطح هورمون گرسنگی یعنی «گرلین» را کاهش می‌دهد.

علاوه بر موارد گفته شده، فیبر محلول روند انتقال مواد مغذی به روده را کُند می‌کند. دراین صورت، بدن فرصت بیشتری برای هضم و جذب مواد مغذی خواهد داشت و احساس سیری دوام بیشتری پیدا می‌کند. فیبر محلول با کاهش جذب کالری از مواد غذایی مصرفی نیز به سوختن چربی‌های کمک می‌کند.

در یک پژوهش، ۱۷ نفر با مقادیر متنوع مصرف فیبر و چربی شرکت داشتند و مشخص شد میزان مصرف فیبر بیشتر در رژیم غذایی باعث کاهش جذب کالری و چربی می‌شود. فیبر محلول لازم برای بدن در مواد غذایی مختلفی وجود دارد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


اگر مردی هستید که دوست دارید همسرتان از رابطه‌ی جنسی با شما راضی و شاد باشد پس این مطلب را حتما بخوانید. یا شاید هم جزو مردهایی باشید که تاکنون نتوانسته‌اید رابطه‌ی جنسی خوب و رضایت بخشی با همسرتان داشته باشید، این مطلب برای شما هم بسیار مفید است ، با مجله جشن عروسی همراه باشید.

چیزی که هنوز در مورد همسرتان و رابطه‌ی جنسی نمی‌دانید

مغز شما به عنوان یک مرد هنگام رابطه‌ی جنسی خاموش می‌شود، اما همسر شما به عنوان یک زن نمی‌تواند به راحتی مغزش را خاموش کند! حتی اگر از جالب‌ترین و جذاب‌ترین حرکات در رابطه‌تان استفاده نمایید.

خاموش و ساکت کردن مغز برای خانمها به چند دلیل نشدنی است که شرطی شدن اجتماعی، اصلی‌ترین آنهاست. در شروع یک رابطه‌ی زناشویی، فعالیت جنسی بسیار هیجان انگیز است. طی ماه عسل، هم مرد و هم زن از کشف تجربیات جدید در روابطی که با هم دارند لذت می‌برند. شناختن همدیگر پروسه‌ای است که رابطه‌ی جنسی را نیز دربر می‌گیرد. همه چیز تازه است و رازگشایی‌ها در وجود همسر، انرژی بخش و هیجان انگیز می باشد.

   اما زمانی که این هیجان شروع می‌کند به فروکش کردن، الگوهای قدیمی بروز می‌کنند. و این زمانی است که حتی اگر تمام تلاش‌تان را بکنید تا همسرتان را از نظر جنسی راضی کنید، اما برای او ممکن است چیزهایی تغییر کرده باشد. او هم احتمالا همان کارها را تکرار می‌کند، حرکات و رفتارهای جنسی‌اش همچنان درست است و ظاهرا همه چیز طبق روال پیش می‌رود. او هم تمام تلاشش را می‌کند که شما را راضی کند اما ذهنش در واقع جای دیگری سرگردان است.

   ذهن ما به سختی کار می‌کند تا مطمئن شود که در لحظه نیستیم زیرا شرطی شده‌ایم که باور کنیم نباید از رابطه‌ی جنسی لذت ببریم. هر چند هم زنان و هم مردان در طول زندگی خود تحت تاثیر باورهای غلط در مورد رابطه‌ی جنسی هستند اما معمولا زنها یک باور در ضمیر نیمه خودآگاه خود دارند که می‌گوید رابطه‌ی جنسی، بد، خطرناک و کار زشتی است.

    واضح است که برخی از خانمها هیچکدام از این این مشکلات را ندارند و می‌توانند به طور طبیعی و به راحتی از رابطه‌ی جنسی لذت ببرند و اگر همسر شما جزو این خانمهاست پس مجبور نیستید به خواندن این مطلب ادامه دهید!

اما مشکل اینجاست که بسیاری از زنها، در ابتدا رابطه‌ی جنسی را دوست دارند اما کمی بعد دیگر نمی‌توانند از آن لذت ببرند.

زنها خودشان از وجود این باور در ضمیر نیمه آگاهشان بی‌خبرند

    ما در جامعه‌ای بزرگ شده‌ایم که درک و برداشت جنسی را از نگاه مردان به ما منتقل می‌کند و ما تصور می‌کنیم به کنش‌های جنسی باید به روشی خاص واکنش نشان بدهیم. این شیوه ممکن است برای بیشتر مردها و بعضی از خانمها جوابگو باشد اما خیلی از خانمها از رابطه‌ی جنسی خود راضی نیستند زیرا سعی می‌کنند خودشان را با الگوهای جنسی تطبیق دهند که به درد آنها نمی‌خورد یا با آنها جور نیست. و از آنجاییکه هرگز در معرض الگوی متفاوتی قرار نمی‌گیرند به جایی می‌رسند که بیشتر و بیشتر فرسوده و ناراضی شده و آرامش و لذتی نمی‌یابند.

     فرقی نمی‌کند تکنیک‌ها و مهارت‌های جنسی شما چقدر جذاب و شگفت انگیز باشد و فرقی نمی‌کند شما چه کارها که نمی‌کنید تا اول او به لذت و رضایت برسد؛ اگر همسر شما در پروسه‌ی باورهای اشتباه جنسی و خاموشی و سکوت در این مورد به سر ببرد، تلاش‌های شما به جایی نخواهد رسید. شما به عنوان مردی که دوست دارد همسرش را از نظر جنسی کاملا راضی و شاد کند با مشکل بزرگی روبرو هستید و آن این است که او نمی‌تواند به راحتی شما را در جریان احساسات خود قرار دهد و به شما بگوید از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه چیزی بیزار است. در بیشتر موارد صحبت در مورد چنین چیزهایی برای زنها خجالت آور است و برای همین از روابط جنسی خود ناراضی‌اند.

چنین می‌شود که باوجود اینکه شما مردی هستید که به تمام احساسات همسرتان توجه می‌کنید و از هیچ تلاشی برای راضی کردن او در روابط جنسی دریغ نمی‌کنید، همسر شما همچنان ناخشنود است. او خودش هم نمی‌داند چرا و احتمالا بدون اینکه بفهمد، احساس گناه هم می‌کند که دو دلیل دارد:

  1. او بابت فعالیت جنسی که دارد احساس گناه می‌کند چون رابطه‌ی جنسی از نظرش، زشت و کثیف است.
  2. او از اینکه نمی‌تواند از رابطه‌ی جنسی لذت ببرد احساس گناه می‌کند چون می‌داند که شما تمام تلاش خود را برای راضی کردن او می‌کنید.

چه باید کرد؟

   برای اینکه مطمئن شوید همسر و شریک زندگی و عشق‌تان از رابطه‌ی جنسی لذت می‌برد باید خود شما آسان کننده‌ی تغییر در الگوی فکری او باشید. این شما هستید که باید به همسرتان کمک کنید تا تمام برداشت‌های غلطش از رابطه‌ی جنسی را دور بریزد. این همان تغییر است که شما را به این باور می‌رساند که لزومی ندارد رابطه‌ی جنسی شما حتما یک پایان طلایی و رویایی با ارگاسمی شدید داشته باشد، بلکه هدف، تقویت صمیمیت بین شما دو نفر است.

هدف، رابطه‌ای جنسی است که با خودش احساس گناه و شرم و سایر احساسات ناراحت کننده را به دنبال نداشته باشد؛ یعنی یک رابطه‌ی جنسی هوشمندانه و موفق!

   رابطه‌ی جنسی هوشمندانه این پتانسیل را دارد که تغییرات لازم را ایجاد کند و به همسرتان این اجازه را می‌دهد که توانایی‌های پنهان و واقعی جنسی‌اش را کشف کند و بپذیرد، بدون اینکه برای رسیدن به هدف خودش را تحت فشار قرار دهد، درک می‌کند که فقط کافیست در لحظه حضور داشته باشد و ارتباط برقرار کند. هیچ تکنیک خاصی وجود ندارد اما راهنمایی‌هایی برای‌تان داریم.

    مهمترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بکنیم این است که مطمئن شوید هر دوی شما حضور ذهن دارید و در لحظه حاضرید و بیشتر روی حس‌های غیر جنسی متمرکز شوید، یعنی لمس‌ها و نوازش‌ها، لذت بردن از در آغوش کشیدن و بوسه‌های مهربانانه. بهتر است شور جنسی‌تان را فعلا خاموش کنید، آرام بمانید و عشقبازی کنید.

   نگران ارگاسم خودتان و همسرتان نباشید و ارتباط برقرار کردن و عشق ورزیدن را برای تقویت صمیمیت‌تان به کار ببرید. فعالیت جنسی شما می‌تواند زمانی روی بدهد که هر دوی شما بتوانید عمق رابطه‌تان را حفظ کنید و دقیقا به همین دلیل باید خیلی آرام و با حوصله پیش بروید، هیچ عجله یا حرکت ناگهانی و تندی نداشته باشید، اجباری در کار نباشد و فقط به میل همسرتان پیش بروید. نگران حفظ نعوظ تان هم نباشید، اگر از دستش دادید هیچ ایرادی ندارد، می‌توانید بدون آن هم این با هم بودن را با لذت بردن از عشقبازی‌های‌تان به پایان برسانید.

   هر نوع تماسی را که انتخاب می‌کنید به چشمهای همسرتان نگاه کنید؛ ببینید آیا همچنان حضور ذهن دارد یا حواسش پرت شده. از او بپرسید: الان دوست داری چکار کنم تا بیشتر با هم بمانیم؟ اگر می‌خواهید همسر شما لذت جنسی را حس کند، اول و مهمتر از هر چیزی باید مطمئن شوید که می‌تواند حین رابطه‌ی جنسی، تمرکز و حضور در لحظه داشته باشد. فقط در چنین شرایطی است که می‌توانید هر تکنیکی را که برای هر دوی شما برانگیزاننده است به کار ببرید.

چه مقدار رابطه‌ی جنسی هوشمندانه در رابطه‌ی زناشویی لازم است؟

بسته به مشکلی که هم اکنون در رابطه‌ی جنسی شما وجود دارد، تغییراتی که روی می‌دهد می‌تواند شدت‌های متفاوتی داشته باشد. اگر هم جزو زوج‌‌هایی هستید که زندگی جنسی‌تان لذتبخش است و هر دوی شما بدون مشکل و نارضایتی فعالیت جنسی دارید، باز هم توصیه می‌کنیم رابطه‌ی جنسی هوشمندانه را هر چند وقت یکبار امتحان کنید و اثرش را ببینید.

اگر متوجه شدید همسرتان در فاصله‌ای با شما قرار دارد که مانع می‌شود تمام و کمال با شما باشد و در لحظه حضور داشته باشد یا اگر از رابطه‌ی جنسی اجتناب می‌کند و شما را از خود می‌راند، توصیه می‌کنیم فقط رابطه‌ی جنسی هوشمندانه داشته باشید تا زمانی که علائم، به میزان قابل توجهی تغییر نماید و بهتر شوند.

  • جشن عروسی