مراسم عروسی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زمانبندی مناسب برای عکاسی عروسی

در این مقاله از مجله عروسی در خصوص زمانبندی مناسب برای عکاسی عروسی در باغ، عمارت و استودیو عکاسی و بهترین ساعت ها برای این کار صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تجربه عکاس و فیلمبردار در زمینه عروسی خیلی مهم می باشد. چه بسا عکاسان و فیلمبرداران بسیار حرفه ای و کاردانی هستند که در زمینه غیر عروسی فعالیت داشته و بسیار موفق بوده اند ولی در زمینه عروسی ناموفق بوده اند.

اگر می خواهید در روز عروسی کار کلیپ و عکاسی داشته باشید نیاز به زمانبندی دقیق دارید. اگر عروسی در شش ماه اول سال برگزار می شود اول کار فضای بسته یعنی آتلیه یا عمارت باید انجام شود و بعد فضای باز به دلیل اینکه در ساعات ظهر و بعد از ظهر نور نود درجه و تیز وجود دارد که نور مناسبی برای کار کردن نیست. بهترین نور برای عکاسی و فیلمبرداری در بهار و تابستان ۳ تا ۴ ساعت قبل از غروب خورشید می باشد. اگر فضای باز حالت دشت داشته باشد که نور غروب را داشته باشیم یک ساعت قبل از غروب که اصطلاحا ساعت طلایی گفته می شود بهترین زمان می باشد.
اگر عروسی در شش ماه دوم سال برگزار می شود بهتر است اول فضای باز کار شود چون تقریبا از ساعت ۴ به بعد نور کم شده و مناسب کار نیست. نور زمستان دارای کلوین نور بالاتری نسبت به تابستان می باشد بنابراین رنگ نور گرم تر و به سمت نارنجی و قرمز است. حتی نور ظهر زمستان بعد از گذشتن از نود درجه به دلیل رنگ نور، مناسب کار می باشد.

عکاسی عروسی معمولا ۳ ساعت در فضای بسته (یک ساعت و نیم عکاسی و یک ساعت و نیم فیلمبرداری) و ۳ ساعت در فضای باز کار می شود. یعنی ۶ ساعت زمان مفید برای کار کردن لازم است. عروس و داماد باید ساعتی که می خواهند سر مراسم حاضر باشند را در نظر گرفته و زمان مسیر رفت و آمد از عمارت به باغ و از باغ به مراسم را حساب کرده به اضافه ۶ ساعت کرده و زمان حضور در مکان شروع کار را محاسبه کنند.

اگر مراسم عقد هم در روز عروسی انجام می شود برای عکاسی و فیلمبرداری اش، تعداد مهمان های عقدتان را حساب کنید معمولا هر ۲۰ خانواده که می خواهند کادو بدهند نیم ساعت زمان می برد. زمان کادو دادن را حساب کنید به اضافه ۲۰ دقیقه برای خواندن خطبه عقد و عسل و حلقه و…زمانی که برای سر عقد نیاز دارید را حساب کنید. در تالار ها ورود عروس و داماد معمولا ساعت ۷٫۳۰ یا ۸ می باشد. ساعت عقد بهتر است ۶ باشد و عروس داماد ساعت ۶٫۳۰ وارد شوند (مهمان های عقد قبل از عروس و داماد باید حضور داشته باشند) اگر مهمان های عقد زیاد هستند ساعت عقد را زودتر بگذارید.

عکاس ها معمولاً ساعت حضور در تالار یا باغ را ۶ عصر در نظر می گیرند، ۶ ساعت زمان کار را کم کرده که می شود ساعت ۱۲ و رفت و آمد که ۱ تا ۱ ساعت و نیم در نظر گرفته می شوند البته سعی می کنند مکان هایی را پیشنهاد دهند که نزدیک تالار باشند. بر این اساس عروس و داماد باید ساعت ۱۰٫۳۰ تا ۱۱ صبح در مکان گفته شده توسط عکاس حضور داشته باشد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

سالاد نودل ویتنامی برای میز اردور عروسی

اگر می خواهید در شب عروسی یا جشن هایتان از سالاد خاصی برای پذیرایی از میهمانان استفاده کنید پیشنهاد می کنیم سالاد نودل ویتنامی را امتحان نمایید. در این مقاله از مجله عروسی به آموزش طرز تهیه سالاد نودل ویتنامی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:
نودل برنج نازک یا ضخیم ۵۰ گرم
خیار یک نصف
هویج ۲ عدد
نعنا تازه یک مشت
گشنیز تازه یک مشت
لیمو ۱ عدد
سس ماهی ۱ قاشق سوپخوری
شکر قهوه ای ۱ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز کوچک ۱ عدد
سیر ۱ حبه
کاهو سالادی ۱/۲ عدد
میگو پخته شده ۱۵۰ گرم
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد نودل ویتنامی

یک کتری آب را جوش بیاورید. نودل ها را در کاسه پیرکس بزرگی ریخته و مقدار کافی آب جوش در آن بریزید تا روی نودل ها را بپوشاند. اجازه دهید نودل ها ۵ دقیقه بمانند تا نرم و ترد شود. نودل های نازک تر زمان کمتری از نودل های ضخیم تر نیاز دارند پس دستورالعمل پخت روی بسته بندی را چک کنید. در این مدت می توانید سبزیجات را آماده کنید. خیار را به شکل ورق های نازک برش بزنید. سپس آن ها به شکل نوارهایی ببرید. هویج ها را درشت رنده کنید. برگ های نعنا و گشنیز را جدا کنید. برگ های درشت نعنا را ریز کنید.

آبِ لیمو را بگیرید و آن را با سس ماهی و شکر مخلوط کنید. فلفل را به شکل خیلی ریز برش زده و با سیر له کنید سپس آن را به مخلوط قبل اضافه کنید. کاهو را ریز خرد کنید. نودل ها را در یک صافی آبکش کنید. اگر نگران هستید که پس از آبکشی رشته های نودل به هم بچسبند آنها را با آب سرد بیشتری آبکشی کنید. سبزیجات، نودل ها، کاهو و میگوها را با هم مخلوط کرده و برای سرو روی آن سس بریزید. سالاد شما آمادست و می توانید از آن لذت ببرید.

توجه کنید که نودل برنج بافت بسیار جالبی دارد زیرا از آرد برنج تهیه می شود. این نودل های سفید و لیز سبک هستند و به مقدار زیادی در سس های آسیایی استفاده می شود و در سوپ ها نیز قابل کاربردند. آنها اشکال متفاوتی دارند از رشته های خیلی ریز تا نوارهای پهن و بیشتر آنها به زمان کوتاهی برای خیس خوردن نیاز دارند یا در انتهای پخت غذا به آن اضافه می شوند. برای آماده کردن نودل، رشته ها را آبکش کرده و روی آن آب ریخته و دوباره آبکش کنید، سپس کمی روغن به آنها بزنید تا رشته ها بهم نچسبند. به جای این نودل می توانید از نودل های معمولی نیز استفاده کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

دلایل درد در رابطه جنسی در زنان

    یک رابطه جنسی سخت باعث می شود که زنها از هر گونه رابطه جنسی واژینال مجدد اجتناب نمایند که می تواند تاثیری منفی روی روابط داشته باشد. رابطه جنسی بخش مهمی از ازدواج است ولی اگر در زمان رابطه و بعد از آن احساس درد داشته باشید احتمالا می خواهید از آن اجتناب نمایید. با مجله جشن عروسی همراه باشید

۱ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، از نظر جنسی تحریک نشده اید

اگر به طور کامل تحریک نشده باشید ممکن است در زمان رابطه جنسی یا بعد از دخول احساس درد نمایید. اگر به درستی تحریک نشده باشید واژنتان خشک می ماند و در نبود روان کننده کافی هنگام دخول دچار التهاب می شوید که باعث درد در زمان دخول و بعد از آن می شود. بنابراین بهتر است در این زمینه با شریکتان صحبت نموده  و زمان بیشتری برای پیش نوازی صرف نمایید تا به اندازه کافی روان کننده در واژن ترشح شود یا این که از لوبریکانت استفاده نمایید.

۲ .دلایل درد در رابطه جنسی در زنان،  به ارگاسم رسیده اید

گاهی اوقات احساس لذت جنسی در زمان رابطه به قدری زیاد است که با ارگاسمی قوی به پایان می رسد که باعث ایجاد گرفتگی در ناحیه پایین شکم می شود و این درد در زمان ارگاسم بعد از آن هم ادامه پیدا خواهد کرد.

۳ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، بیماری التهاب لگن

اگر بیماری التهابی لگن pelvic inflammatory disease یا به اختصار PID داشته باشید ممکن است بعد از رابطه جنسی احساس درد نمایید. این التهاب معمولا به دلیل بیماری جنسی کلامدیلا Chlamydia است. التهاب لگن به لوله های رحمی و رحم هم انتقال پیدا کرده و منجر به ملتهب شدن این اعضا می شود که در این صورت باعث ایجاد درد در زمان رابطه جنسی و گاهی بعد از آن خواهد شد.

۴ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، اندومتریوز

اندومتریوز Endometriosis زمانی بوجود می آید که بافت داخل رحم دچار رشد مضاعف شود و سایر اندام های بدن را تحریک نماید و منجر به رابطه جنسی دردناک، درد کف لگن و قاعدگی های دردناک خواهد شد.

۵ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، واژینیسموس 

واژینیسموس Vaginismus به سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن هنگام دخول گفته می شود که منجر به دخول دردناک خواهد شد. برخی از دلایل واژینیسموس عبارتند از، فقدان میل جنسی، ترس از دخول و احساس درد هنگام دخول.

۶ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، کیست یا فیبروم

فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در رحم رشد می کنند و معمولا بی ضرر و بدون علامت هستند. کسیت ها معمولا در تخمدان رشد می کنند. گاهی اوقات کیست و فیبروم باعث درد شدید به خصوص بعد از رابطه جنسی می شوند. فیبروم ها می توانند منجر به خونریزی شدید در زمان قاعدگی و حتی خونریزی بین دوره های قاعدگی شود. گاهی اوقات به علت پاره شدن کیست هنگام رابطه جنسی احساس درد شدیدی خواهید داشت. اگر چنین مشکلی داشتید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

۷ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، بارداری

درد و گرفتگی یکی از نشانه های اولیه بارداری است. به خصوص اگر بعد از ارگاسم احساس درد داشته باشید. از آنجایی که ارگاسم باعث انقباض رحم می شود ممکن است دچار درد متوسط و شدید و گرفتگی مشابه زمان قاعدگی شوید.

۸ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، عفونت مثانه

عفونت مثانه یا عفونت مجاری ادراری urinary tract infection یا به اختصار UTI ممکن است در هر بخش از دستگاه ادراری شما ایجاد شود و در مراحل پیشرفته باعث ایجاد سوزش هنگام ادرار، وجود خون در ادرار و درد بعد از رابطه جنسی می شود.

۹  . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، پرولاپس رحم

  اگر عضلات کف لگن شما بیش از حد ضعیف شده باشد و نتوانند از رحم حمایت کنند ممکن است دچار پرولاپس Prolapse یا افتادگی رحم شوید که اغلب در زنان مسن این مورد دیده می شود که عمدتا به دلیل کاهش میزان استروژن می باشد. اگر چندین بار زایمان طبیعی داشته اید احتمال ابتلای شما به افتادگی رحم بیشتر خواهید شد. برخی از علایم رایج آن عبارتند از: احساس سنگینی در عضلات کف لگن، ترشحات واژن، درد بعد از رابطه جنسی که در صورت ابتلا به این مشکل باید به پزشک مراجعه نمایید.

۱۰ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان، عفونت واژن

قارچ کاندیدا Candida fungus مسئول ایجاد عفونت مخمری واژن می باشد که به طور طبیعی در واژن وجود دارد ولی رشد آن بیش از حد می شود. برخی علایم رایج عفونت مخمری واژن شامل خارش، ناراحتی واژن و درد شدید بعد از رابطه جنسی است. ممکن است زمانی که عدم تعادل هورمونی منجر به عملکرد ضعیف سیستم ایمنی شده یا در اثر استرس و مصرف آنتی بیوتیک و عادت های بد غذایی به عفونت مخمری مبتلا شوید و برای درمان آن باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

۱۱ . دلایل درد در رابطه جنسی در زنان،عفونت گنوره

  گنوره Gonorrhea باکتری ای است که مناطق گرم و مرطوب مانند واژن، گلو، مقعد و دستگاه تولید مثلی زن را آلوده می کند و می تواند از طریق رابطه جنسی دخولی منتقل شود. اگر با کسی که مبتلا به گنوره باشد رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید ممکن است مبتلا شوید. شناسایی عفونت گنوره ساده نیست چون علایمی مشابه عفونت مخمری دارد. برخی علایم رایج آن عبارتند از ادرار دردناک، ترشحات واژن، درد در زمان دخول، درد پایین شکم و درد و گرفتگی بعد از رابطه جنسی.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

مراسم حنابندان چیست و چگونه برگزار می شود؟

مراسم حنابندان که آخرین رسم از آداب عروسی ایرانی می باشد، جشنی است که در واقع به خاطر خداحافظی عروس از خانواده اش و آخرین شب سکونت وی در منزل پدری اش برگزار می شود. در قدیم الایام رسم بر آن بود که سینی حنا دور تا دور مجلس گردانده میشد و زنان حاضر در مراسم تماما دست های خود را به حنا آغشته می کردند. باور ایرانیان باستان این بود که حنا از بهشت است و نشانه ای از شادی، محبت و کامروایی دارد.

این مراسم در هر شهر با شیوه ای خاص برگزار می شود ولی درکل حنابندان یعنی خیساندن و آماده کردن حنا و سپس آغشته کردن دست و پای عروس و داماد به آن می باشد. در گذشته سنت این جشن چنین بود که حنا در منزل داماد تهیه می شد و داماد آن را همراه خانواده اش با ساز و آواز به منزل عروس می برد و با اجازه بزرگ ترها مراسم حنابندان را شروع می کردند. خواهر عروس دستان عروس را و برادر داماد دستان داماد را حنا می بستند.

در برخی شهرها عروس در مراسم حنابندان شال قرمز رنگی روی سر خود می اندازد و دست راست خود را بالای سرش می گیرد و تمام حاضرین در مجلس هدایایی را در دست او می گذارند. امروزه حنا را پس از خیساندن و آماده کردن در سینی های زیبای خاصی می گذارند و روی حنا را طرح دار می کنند و بر طبق رسوم آن را برای خانواده ی داماد و یا عروس می برند. گاهی هم خانواده عروس و داماد هر کدام جداگانه برای اقوام خود حنا را آماده می کنند و رقابتی برای این که کدام فامیل به شکل زیباتری این کار را انجام می دهند وجود دارد.

مراسم حنابندان امروزه زیاد مرسوم نیست زیرا سایر جشن های اصلی برای هر دو خانواده بسیار هزینه داشته اند و با توافق خانواده ها این جشن برگزار نمی شود. در حالی که در بسیاری از روستا ها و شهرستان ها این جشن جزء جدا نشدنی جشن های ازدواج است. معمولا عروسی شامل دو بخش است، اول حنابندان که در شب قبل از عروسی انجام می گیرد و دوم مراسم اصلی عروسی که در گذشته های دور بین هفت تا ده شبانه روز برگزار می شد و پذیرایی از مهمان ها عموما با نقل، شیرینی، شربت، میوه انجام می گرفت.

مراسم حنابندون مانند بقیه مراسم های عروسی تشریفات خاص خودش را دارد. این تشریفات شامل انتخاب کیک حنابندون، تزیین حنا، انتخاب لباس مناسب برای عروس خانم، تزیینات محل برگزاری مراسم حنابندون و گاهی انتخاب آتلیه عروس می باشد. با این که این مراسم در بین اقوام ایرانی به دلیل هزینه های زیاد مجلس عروسی کم رنگ شده است. باز هم خانوداه هایی هستند که به برگزاری باشکوه مراسم حنابندون اهمیت زیادی می دهند، از این رو برای به یادگار ماندن صحنه های مختلف این شب مانند برش کیک حنابندون، شعر خوانی حنابندون، مالیدن حنا به کف دست عروس و داماد و … از بهترین آتلیه فیلمبرداری عروسی می خواهند که این لحظات را برای آنها ثبت کند.

در مراسم حنابندون بیشتر، اقوام نزدیک عروس و داماد حضور دارند، از آنجا که این مراسم بعد از شام برگزار می شود، بیشتر خانواده ها برای پذیرایی میهمان ها از میوه، شیرینی و نوشیدنی مناسب فصل استفاده می کنند. بعضی افراد به جای شیرینی از همان کیک حنابدون برای پذیرایی استفاده می کنند. بنابراین با توجه به تعداد میهمان های خود، کیک حنابدون را سفارش می دهند. برای انتخاب مدل بهترین کیک حنابندون علاوه بر دیدن طرح های قنادی های مختلف، می توان از طریق جست و جو در اینترنت بهترین مدل کیک حنابدون را انتخاب کرد. هزینه های این مراسم بین خانواده عروس و داماد تقسیم می شود به طوری که هزینه پذیرایی و کیک حنابندون بر عهده خانواده عروس و هزینه لباس و آرایشگاه عروس بر عهده خانواده داماد می باشد.

برای آن که مراسمی به یادماندنی و ویژه داشته باشید سعی کنید هدیه ای کوچک به میهمانان خود بدهید. این هدیه اگر دست ساز باشد دوست داشتنی تر است. از آنجایی که مراسم حنابندان شما متفاوت است، هدیه ای هم که به دوستان خود می دهید باید متفاوت باشد. هدیه هایی که نام شما روی آن حک شده و یا هدایایی که بتوان آنها را نگه داشت و بعد از مدتی دور ریخته نشوند انتخاب مناسبی برای مراسم حنابندان خواهد بود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه دسر سوفله شکلات برای مراسم

دسر سوفله شکلات دسری فرانسوی است که برای مناسبت های خاص و جشن ها طبخ می شود. سوفله هم به عنوان غذای اصلی و هم دسر البته با ساختاری متفاوت تهیه می شود. در این مطلب از مجله عروسی به طرز تهیه سوفله شکلات اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد ۳ قاشق غذاخوری
کره ۳ قاشق غذاخوری
شکلات خرد شده ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه سوفله شکلات

قبل از آماده شدن مواد کیک، فر را در دمای ۱۸۰ سانتیگراد یا ۳۵۶ درجه فارنهایت تنظیم کرده و روشن می کنیم. کره را در تابه‌ای ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار می دهیم تا آب شود. آرد را ۲ بار الک کرده، آرام آرام به کره آب شده اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملاً یکنواخت شود. شیر را آرام آرام به آرد اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مایه یکنواختی بدست آید. سپس به مدت ۲ دقیقه روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید و غلیظ شود.

مایه آماده شده را از روی گاز برداشته و شکلات ها را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملاً حل شوند. زرده‌های تخم مرغ را دانه دانه به مواد آماده شده اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملاً حل شوند. سفیده های تخم مرغ و شکر را جداگانه در کاسه ریخته و با سرعت بالای هم زن آنقدر می زنیم تا سفت شده و مانند فوم شود. سفیده تخم مرغ و سس شکلات آماده شده را با هم مخلوط می کنیم.

ظرف های سوفله را با کره چرب کرده و تا ۳/۴ آن را از مواد سوفله شکلات آماده شده پر می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم. سینی فر را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر می گذاریم. توجه کنید پس از پخت کنار سوفله ها باید سفت و وسط آن نرم باشد.

سوفله شکلات آماده شده را می توانید با یک قاشق خامه یا شکلات داغ تزیین کرده و سرو نمایید.

نکاتی که در هنگام تهیه سوفله شکلات بهتر است بدانید:

– داخل ظرف های سوفله شکلات را می توانیم کاغذ روغنی گذاشته و چرب کنیم. سپس از مواد سوفله را داخلش بریزیم.
– تخم مرغ باید به دمای محیط رسیده باشد. بنابراین نیم ساعت قبل از شروع تهیه سوفله تخم مرغ را از یخچال خارج کنید. سپس سفیده و زرده را از هم جدا کنید.
– دمای فر را در ابتدای کار تنظیم نمایید تا فرصت کافی برای رسیدن به دمای مورد نظر و ثابت شدن روی آن دما را داشته باشد.
– از خنک بودن مایه شکلاتی و زرده در هنگام اضافه کردن به سفیده تخم مرغ زده شده اطمینان حاصل کنید. چرا که باعث خوابیدن پف سوفله خواهد شد.
– از هم زدن بیش از حد سفیده تخم مرغ خودداری نمایید. سفیده را در حدی بزنید که از ظرف برنگردد.
– در هنگام فولد کردن (مخلوط کردن) زرده و سفیده تخم مرغ مراقب باشید که پف سفیده نخوابد. به آرامی به صورت دورانی از زیر به رو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.
– برای جلوگیری از خوابیدن پف سوفله تا اتمام زمان پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید.
– اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک به سفیده تخم مرغ هنگام زدن، باعث می شود سفیده بهتر پف کند.
– برای جلوگیری از سر‌ریز شدن سوفله و پف یکنواخت آن، کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی را چرب کرده و به صورت نواری بلند‌تر از دیواره رامکین (ظرف مخصوص سوفله خوری) برش بزنید و دور دیواره ظرف قرار دهید و با نخ کتانی مخصوص آشپزی ببندید تا موادی که هنگام پخت بالا خواهد آمد از لبه ظرف سر‌ریز نشود و به کمک لبه کاغذ بالا بیاید.
در صورتی که تمایلی به پف کردن سوفله ندارید، وسط مایه سوفله یک کارد تیز فرو کنید، تا پف آن بخوابد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


فواید نوشیدن آب برای لاغری و کاهش چربی بدن

در جستجوی راه های مختلف برای درمان چاقی و کاهش چربی بدن، سری هم زدیم به فواید نوشیدن آب برای لاغری. بله مایه حیات هم می تواند موجب تناسب اندام و سوزاندن چربی های بدن شود. کارشناسان در مورد تأثیرات و فواید نوشیدن آب برای لاغری نظرات گوناگونی دارند اما تردیدی وجود ندارد که آب رسانی مناسب به بدن مفید است. در این مطلب از مجله عروسی ، دلایلی را که مصرف آب منجر به لاغری سالم می شود برایتان می گوییم پس با ما همراه باشید.

از جمله فواید نوشیدن آب می توان به سوزاندن کالری بیشتر اشاره کرد. اکثر مطالعات ذکر شده در ادامه، به تاثیر نوشیدن ۰.۵ لیتر آب اشاره دارد. نوشیدن آب میزان سوزاندن کالری‌ یعنی متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

برای اثبات این موارد، مطالعه‌ای درباره اضافه وزن و چاقی کودکان انجام شد که نشان داد مازاد انرژی های مصرفی پس از نوشیدن آب سرد تا ۲۵٪ افزایش می یابد. مطالعه‌ای دیگر در زمینه اضافه وزن، تاثیرات مصرف زیاد آب تا بیشتر از ۱ لیتر در روز را بر روی زنان بررسی نمود. یافته ها نشان داد که در یک دوره ۱۲ ماهه، ۲ کیلو از وزن آنها کاسته می شود. از آنجایی که این زنان به جز نوشیدن بیشتر آب هیچ گونه تغییر دیگری در شیوه زندگی خود ایجاد نکرده بودند، این نتایج بسیار قابل توجه بود. هر دوی این مطالعات نشان داد که نوشیدن ۰.۵ لیتر آب منجر به سوزاندن ۲۳ کالری بیشتر می شود. که در مقیاس سالانه، حدود ۱۷۰۰۰ کالری یا بیش از ۲ کیلوگرم چربی است.

مطالعات متعدد دیگری در این زمینه صورت پذیرفت که در آن به افراد مبتلا به اضافه وزن روزانه و به مدت ۱ هفته ۱ تا ۱.۵ لیتر آب داده شد. نتایج، کاهش چشمگیری در وزن، شاخص توده‌ بدنی، دور کمر و چربی بدن را نشان می داد.

این نتایج مادامی که آب سردتر بود، چشمگیرتر می شد. هنگامی که آب سرد می نوشید، بدن از کالری بیشتر برای گرم نمودن و رساندن دمای آب به دمای بدن کمک می گیرد. البته آب خیلی سرد هم توصیه نمی شود زیرا ممکن است برای سیستم گوارش و کبد مضر باشد.

برخی ادعا می کنند نوشیدن آب قبل غذا اشتها را کم می کند. در واقع، حقایقی در ورای این موضوع نهفته است، اما تقریبا فقط به افراد میانسال و مسن محدود می گردد. مطالعات نشان می دهد میانسالانی که قبل از هر وعده غذا آب می نوشند وزنشان تا دو کیلوگرم در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ ای کاهش می یابد.

در یک مطالعه متشکل از دو گروه شرکت کننده میانسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی مشخص شد گروه اول که قبل هر وعده غذایی آب می نوشیدند تا ۴۴ درصد بیشتر از گروه دوم که قبل غذا آب نمی نوشیدند، کاهش وزن داشتند. مطالعه ای دیگری نیز در این زمینه نشان داد نوشیدن آب قبل صبحانه میزان چربی مصرفی در این وعده را تا ۱۳ ٪ کاهش می‌ دهد.

اگر چه ممکن است نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی برای افراد میانسال و مسن تر بسیار مفید باشد، اما مطالعات در این زمینه بر روی افراد جوانتر، حاکی از کاهش چشمگیر و مشابهی در مصرف کالری نیست.

نوشیدن آب بیشتر با کاهش مصرف کالری و عدم ابتلا به افزایش وزن پیوند خورده است. از آنجا که آب به طور طبیعی فاقد کالری است، پس به طور کلی با مصرف کالری کمتر در ارتباط است. مادامی که آب را جایگزین سایر نوشیدنی های پر کالری و مملو از شکر کنید، این امر محقق می شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که غالبا آب می نوشند به طور متوسط ۹ درصد کمتر از دیگران کالری جذب می کنند.

نوشیدن آب هم چنین می تواند مانع از افزایش وزن در طولانی ‌مدت گردد. به طور کلی، هر چهار سال به وزن یک فرد معمولی حدودا ۱.۴۵۰ کیلوگرم اضافه می‌شود. این میزان ممکن است با رعایت موارد زیر کاهش یابد:

– اضافه نمودن یک فنجان آب به مصرف آب روزانه ممکن است این اضافه وزن را تا حدود ۰.۱۳ کیلوگرم کاهش دهد.

– عدم مصرف نوشیدنی های حاوی شیرین کننده و جایگزین نمودن آنها با یک فنجان آب، افزایش وزن ۴ ساله را تا ۰.۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

– تشویق کودکان به نوشیدن آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مانع از اضافه وزن و چاقی آنها می شود.

– اخیرا مطالعه‌ای در رده سنی محصلین و با هدف کاهش نرخ چاقی با تشویق کودکان به نوشیدن آب صورت پذیرفت، آنها فواره های آب را در ۱۷ مدرسه نصب کردند و دروسی مبتنی بر مصرف آب برای پایه دوم و سوم ارائه نمودند. پس از اتمام سال تحصیلی، خطر ابتلا به چاقی به طور گسترده در مدارسی که مصرف آب را افزایش داده بودند تا ۳۱٪ کاهش یافته بود.

چه میزان نوشیدن آب برای لاغری لازم است؟

بسیاری از مقامات بهداشتی نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را توصیه می کنند. اما این میزان کاملا در نوسان و تصادفی است، زیرا همانند بسیاری از چیزهای دیگر، نیاز به آب در کل به بدن فرد بستگی دارد. برای مثال، افرادی که تعرق بالایی دارند یا به طور منظم ورزش می کنند، احتمالا به نسبت افرادی که چندان فعال نیستند به آب بیشتری نیاز دارند. لازم است افراد مسن‌ و مادران شیرده نیز نسبت به نوشیدن و جذب آب توجه بیشتری داشته باشند.

به یاد داشته باشید که بدن از بسیاری غذاها و نوشیدنی ها مانند، قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به ویژه میوه ها و سبزیجات آب دریافت می کند. به عنوان یک قاعده تقریبی، شما باید همیشه زمانی که تشنه‌اید آب بنوشید و به اندازه کافی بنوشید که تشنگی خود را برطرف کنید. اگر متوجه شدید که سردرد دارید، حال بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا مشکل تمرکز دارید، پس ممکن است دچار بی‌ آبی خفیف شده باشید.

براساس مطالعات، نوشیدن روزانه‌ ۱ تا ۲ لیتر آب (۴ تا ۸ لیوان) برای کمک به کاهش وزن کفایت می کند.

اما در نظر داشته باشید که این تنها یک قاعده عمومی است. برخی افراد به میزان کمتری آب نیاز دارند، حال آنکه سایرین به مقدار بیشتری نیاز دارند. همچنین نوشیدن آب بیش از حد نیز می تواند منجر به مسمومیت آبی شود. حتی در موارد حاد مانند مسابقات، نوشیدن آب منجر به مرگ شده است زیرا اگر تعریق زیاد باشد و آب زیاد بنوشید و ولی املاح و موادمعدنی به بدنتان ندهید، املاح خونتان کم شده و خون رقیق می شود که این حالت منجر به مسمویت با آب می شود.

به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر وجود فواید نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

نکاتی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

آرامش و امنیت کودکان به ویژه هنگام خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است زیرا کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه آنها طراحی شده باشد. از آنها بپرسید به چه چیزهایی علاقه دارند و بر اساس آن وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. دکوراسیون اتاق کودک بسته به نوع زمینه آن ممکن است مقرون به صرفه یا گران تمام شود. این به شما بستگی دارد که برای این کار چقدر هزینه کنید. البته اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید و نکات ذکرشده در این مطلب از مجلهعروسی را رعایت کنید، می توانید با هزینه کم نیز اتاق زیبایی طراحی کنید، پس با ما همراه باشید.

استفاده از پرده های رنگ روشن

رنگ‌ها می توانند حال و هوای کودکان را تغییر دهند. پرده‌های رنگارنگ به اتاق شادی و روشنایی می بخشند. رنگ پرده را طوری انتخاب کنید که با زمینه اتاق هماهنگ باشد. رنگهای روشن می توانند اتاق را روشن و تمیز جلوه دهند. برای کاهش نور شدید می توانید از والان و شید استفاده کنید. والان و شید را از رنگهای مکمل رنگ پرده انتخاب کنید.

استفاده از اسباب بازی ها

اسباب بازی های کودکان معمولا رنگارنگ هستند و شکلها و اندازه های مختلفی دارند. با استفاده از اسباب بازی های کودک به عنوان تزئینات اتاق، هم در هزینه و هم در فضای اتاق صرفه جویی خواهید کرد. البته در نوع چیدن آنها باید کمی سلیقه به‌خرج دهید.

استفاده از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

برای دکوراسیون اتاق کودک از رنگ‌های روشن و شاد برای دیوار استفاده کنید. بخشی از دیوارها را با کاغذ دیواری و پوستر تزئین کنید. به جای کاغذ دیواری می توانید از نقاشی نیز استفاده کنید. موضوع نقاشی ها می تواند گل، اتومبیل مسابقه و هر چیزی باشد که کودک به آن علاقه دارد.

پارچه های مناسب

بهتر است پارچه های مورد استفاده در اتاق خواب کودک مانند روتختی، ملحفه ها، بالش و پرده ها با زمینه اتاق هماهنگ باشد.

 تزیین سقف

از وسایل تزیینی درخشان با زمینه تاریک در سقف استفاده کنید. می توانید از طرح ماه و ستاره استفاده کنید. به این ترتیب، کودک هنگام خواب از تماشای آنها لذت می برد و با آرامش می خوابد.

وسایل آموزشی

آموزش کودک یکی از مهمترین کارهایی است که همیشه باید در مرکز توجه تان قرار گیرد. بنابراین در طراحی اتاق، سعی نکنید فقط به زیبایی آن اهمیت دهید بلکه در کنار وسایل تزیینی، کتابها و اسبا بازی های آموزشی را نیز قرار دهید. با این کار، کودک هم آموزش می‌بیند و هم تفریح و سرگرمی خواهد داشت.

استفاده از عکس های کودک

عکس های مورد علاقه کودکتان را روی دیوار یا هر جای مناسب دیگر نصب کنید. عکس هایی را که در تعطیلات، در مدرسه یا در روزهای خاصی از او گرفته‌اید به انتخاب خودش در اتاقش قرار دهید.

ایجاد فضاهای خلاقانه

اتاق کودک باید فضاهایی داشته باشد که وسایلش را در آنها بگذارد. جاهای مختلفی از اتاق را در نظر بگیرید و هر بخش را به یکی از وسایلش مانند اسباب‌بازی، لباس، کتاب و… اختصاص دهید. این فضاها باید طوری انتخاب شوند که در دسترس کودک باشند. به او آموزش دهید پس از هر بار استفاده از وسایلش آنها را به جای خود برگرداند. نحوه مرتب کردن وسایلش را به او یاد دهید.

پوشش کف اتاق

کودکان دوست دارند هنگام بازی روی زمین بخزند. بهتر است کف اتاق را فرش کنید که از پا، زانو، دست و سایر قسمت های بدنش محافظت کند. حتی می توانید به جای فرش، از تشک‌های لاستیکی مخصوص استفاده کنید.

چراغ خواب زیبا

اتاق کودک در شب نباید بیش از حد تاریک باشد، بنابراین بهتر است از چراغ خواب استفاده کنید. چراغ خواب های متنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف برای کودکان وجود دارد. حتی می توانید از نوع ساده آن استفاده کنید و خودتان آن را تزیین کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

انواع مدل دسته گل عروس با گل طبیعی

آرزوی هر عروس خانومی است که در جشن عروسی خود دسته گلی خاص و زیبا در دست بگیرد و در مراسم مانند یک ستاره بدرخشد. دسته گل از مهم ترین اکسسوری های عروس است که نقش به سزایی در زیبا جلوه دادن او در شب عروسی دارد و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

برای انتخاب دسته گل عروس نکاتی مانند فصل، مد سال و سلیقه شخصی تان اهمیت دارد. مدل دسته گل عروس که در این مقاله از مجله عروسی مشاهده می کنید با گل های طبیعی است ، پس با ما همراه باشید تا از این مدل ها برای انتخاب دسته گل تان ایده بگیرید.

دسته گل

مدل دسته گل عروسمدل دسته گل عروسدسته گل عروسدسته گل

مدل دسته گلدسته گل عروس

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

لباس مجلسی قرمز با چه رنگ کفشی زیبا می شود؟

قرمز رنگ عشق و اشتیاق، فریبنده و اغوا کننده و در عین حال رنگ خشونت و خطر است. قرمز سنبل حیات و زندگی و بیان کننده هیجان و شورش است. رنگ قرمز جزو رنگ های گرم محسوب می شود و فرد با دیدن این رنگ به هیجان می آید و جنب و جوشش بیشتر می شود. وقتی در جایی می خواهید جلوه خاصی داشته باشید از لباس مجلسی قرمز استفاده کنید و ببینید چه قدر در دید بقیه تاثیر می گذارید. چون قرمز رنگ پرشوری است و نشان دهنده اعتماد به نفس فردی است که لباس قرمز را پوشیده. رنگ قرمز بسیار برای افرادی که پوست سفیدی دارند مناسب است و آن ها را جذاب و زیباتر نشان می دهد.

بیشتر خانم ها عاشق لباس مجلسی قرمز هستند اما ممکن است که برایتان این سوال مطرح شود که از چه رنگ کفشی باید استفاده کنیم. این مطلب از مجله عروسی شما را برای این انتخاب راهنمایی می کند. در نظر داشته باشید که این مطلب برای کل طیف رنگی قرمز صدق می کند و هر مدل لباس مجلسی قرمز که دارید می توانید با این کفش ها بپوشید.

کفش طلایی رنگ

یک کفش کامل و فوق العاده برای لباس مجلسی قرمز کفش طلایی متالیک و براق است. کفش طلایی به خاطر براقیتی که دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای لباس شب است. بلند و کوتاه بودن پاشنه به سلیقه خودتان بر می گردد اما تا حد امکان برای موقعیت های رسمی از کفش تخت استفاده نشود.

کفش مشکی رنگ

البته که کفش مشکی یکی از گزینه ها است، مشکی با هر لباسی ست می شود. آنچه مورد توجه است کنتراست و تضاد رنگی است که بین قرمز و مشکی به وجود می آید. با پیراهن مجلسی قرمز می توانید از نیم بوت، صندل یا کفش پاشنه بلند مشکی استفاده کنید.

کفش نقره ای

زمانی که لباس شب قرمز می پوشید کفش نقره ای نیز می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. زمانی که از کفش نقره ای استفاده می کنید از اکسسوری نقره ای نیز استفاده کنید زیرا ترکیب رنگی نقره ای و قرمز یک ترکیب گرم و سرد به وجود می آورد.

کفش سفید

ترکیب قرمز و سفید برای تابستان و بهار مناسب است. ترکیب قرمز و سفید نیز تضاد رنگی جالبی به وجود می آورند. این ست رنگی برای خانم هایی که سن پایینتری دارند مناسب می باشد.

کفش کرم یا بژ

کفش بژ را می توانید با هر رنگ لباسی بپوشید که قرمز یکی از این موارد است. هم چنین کسانی که پاهای کوتاهی دارند باید از کفش های بژ نوک کشیده استفاده کنند زیرا با این کار خطای چشمی که ایجاد می شود پاها بسیار کشیده تر دیده می شوند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


افزایش میل جنسی با دمنوش

دمنوش های گیاهی خاصی برای افزایش میل جنسی به بازار عرضه می شوند که به طور معمول حاوی چند گیاه در ترکیب خود می باشند. با مجله جشن عروسی همراه باشید

بهترین دمنوش های گیاهی برای میل جنسی

    گاهی میل جنسی در زنان و مردان به دلایل مختلفی کاهش پیدا می کند و اغلب باعث نگرانی زوجین می شود. مشکل می تواند به دلیل فکری و احساسی ایجاد شود یا در اثر مسائل فیزیکی مانند فقدان روانکاری یا جریان خون در اندام تناسلی. محصولات گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که ادعا می شود میل جنسی را افزایش می دهند ولی باید قبل از مصرف از صحت ادعایشان مطلع شد. دمنوش های گیاهی خاصی به این منظور به بازار عرضه می شوند که به طور معمول حاوی چند گیاه در ترکیب خود هستند. مواد تشکیل دهنده موجود در این محصولات دارای مکانیسم های مختلفی برای عملکرد میل جنسی می باشند بنابراین اگر مطمئن نیستند که علت کاهش میل جنسیتان چیست، گزینه هایی را انتخاب کنید که مزایای متعددی داشته باشد.

افزایش میل جنسی با دمنوش جنسینگ آمریکایی

دو نوع جنسینگ وجود دارد که برای بالا بردن و بازگراندن میل جنسی در مردان استفاده می شود. با وجودیکه به صورت سنتی معمولا جنسینگ چینی تجویز می شود ولی باید بدانید جنسینگی که در مطالعات حیوانی مورد استفاده قرار گرفته نوع آمریکایی آن بوده است. به نظر می رسد جنسینگ آمریکایی American Ginseng با تغییر اثر دوپامین dopamine در مغز، میل جنسی را بسیار افزایش می دهد.

در مطالعه ای که در دانشگاه ایلینویز جنوبی Southern Illinois University روی هر دو نوع جنسینگ چینی و آمریکایی انجام شد، محققین به این نتیجه رسیدند که هر دو نوع جنسینگ روی پاسخ و میل جنسی حیوانات اثر گذار بوده اند. جینسنوزید Ginsenoside موجود در ریشه جنسینگ به عنوان محرک میل جنسی شناخته می شود و همچنین باعث تسهیل نعوظ در مردان است.

افزایش میل جنسی با دمنوش گیاه بز شاخدار

گیاه بز شاخدار Horny Goat Weed یا Epimedium grandiflorum با اثرات مثبتی که روی میل جنسی مردان و زنان دارد شناخته می شود. این گیاه در طب سنتی چین به نام یین یانگ هو Yin Yang Huo شناخته می شود. ماده فعال گیاه بز شاخدار ایکارین icariin است که باعث تحریک جریان خون و افزایش فشار آن به آلت تناسلی مرد و کلیتوریس در زن خواهد شد.

به گزارش محققان گیاه بز شاخدار زمانی که در معرض آنزیمی که جربان خون به سمت آلت تناسلی مردان را تنظیم می کند و باعث ایجاد نعوظ می شود، قرار بگیرد باعث تاثیر حداکثری آنزیم می شود. با اصلاح و تولید ماده فعال خالص موجود در این گیاه محققین توانستند فرمولی با شباهت زیاد به ویاگرا بدست آورند.

افزایش میل جنسی با دمنوش ماکا

ماکا Maca با متعادل کردن سطح هورمون های جنسی عمل می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۰ در Urology منتشر شد اثرات ماکا را تایید می کرد. شرکت کنندگان بعد از استفاده ۲۰۰۰ میلی گرم ماکا به صورت روزانه ادعا کردند که افزایش قابل توجهی در میل جنسی، عملکرد بهتر جنسی و تعداد دفعات رابطه جنسی داشته اند. همچنین به نظر می رسد که قدرت باروری مردان را هم افزایش داده است. با این که تصور می شود ماکا روی میل جنسی زنان و مردان اثر مثبت می گذارد ولی فقط روی مردان آزمایش شده است. ماکا را می توان به عنوان یک ویاگرای طبیعی در نظر گرفت البته باید توجه داشته باشید که اثرات آن فوری نبوده و حداقل دو ماه باید از آن استفاده شود.

افزایش میل جنسی با دمنوش آشواگاندا

 مصرف آشواگاندا Ashwaganda سطح تولید اکسید نیتریک را افزایش داده و باعث افزایش انبساط عروق خونی می شود. مطالعه انجام شده در مرکز علوم دانشگاه تگزاس نشان می دهد که این چای عصب هایی که در مغز باعث ایجاد اضطراب می شوند را محدود کرده و باعث بهبود حالت فرد می شود. همچنین باعث افزایش ایمنی عمومی و مقاومت در مقابل استرس می شود. این گیاه سال هاست که در طب هندوستان مورد استفاده قرار می گیرد. یک فرمول افزایش دهنده میل جنسی با این گیاه عبارت است از ترکیب یک بخش آشواگاندا با شیر و روغن یا کره.

  • جشن عروسی