مراسم عروسی

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای لذیذی است که می توان با مرغ تهیه کرد. این غذا در کل جهان فراگیر شده است و یک غذای بین المللی محسوب می شود. البته در کشورهای دیگر شنیسل مرغ را با گوشت قرمز هم طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی از مجله جشن عروسی می توان برای چهار نفر شنیسل مرغ تهیه کرد. با دستور پخت و طرز تهیه شنیسل مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

شنیسل مرغ

مواد لازم:
سینه مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن مایع به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه شنیسل مرغ

ابتدا سینه های مرغ را به صورت افقی از وسط برش زده تا نازک تر شوند. سپس قطعات مرغ را داخل پلاستیک فریزر قرار می دهیم و خوب می کوبیم تا کاملا نازک و یکدست شوند. با این کار هر سینه مرغ به ما دو قطعه شنیسل بزرگ می دهد. سپس سه کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در کاسه اول آرد سفید را می ریزیم، در کاسه دوم تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم و در کاسه سوم هم آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کنجد ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

یک ماهیتابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن خوب داغ شد، شنیسل ها را داخل آرد سفید می زنیم، سپس داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در کاسه آرد سوخاری می زنیم تا تمام سطح مرغ آغشته به آرد سوخاری شود.

سپس شنیسل ها را داخل روغن داغ می اندازیم. توجه کنید که باید حرارت زیر تابه ملایم باشد تا شنیسل مرغ کاملا مغز پخت شود. پس از اینکه یک سمت شنیسل سرخ شد آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام شنیسل ها را سرخ می کنیم. در انتها پس از اینکه شنیسل ها خوب سرخ شدند، آنها را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

معمولا شنیسل را بدون نان یا برنج سرو می کنند. برای تجربه طعم بهتر می توانید از سس کچاپ در کنار شنیسل استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید از پنیر پیتزا هم در غذای خود استفاده کنید ، زمانی که شنیسل ها آماده شدند حرارت زیر تابه را خاموش کنید و روی هر کدام یک پنیر ورقه ای قرار دهید تا آب شود ، سپس در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آوردند

آقایان تاکنون فکر کرده‌اند که همسرشان برای داشتن رضایتمندی تمام‌ و کمال در زندگی زناشویی چه انتظاراتی دارد؟ اگر عمیقا به این موضوع نیندیشیده‌اید، مطالعه این مقاله از مجلهعروسی برایتان مفید خواهد بود. در این مقاله متخصصان و مشاوران از نظر تخصصی و علمی انتظارات زنان از مردان در زندگی زناشویی را بررسی کرده‌اند پس در ادامه همراه ما باشید.

شناخت نیازهای همسر

خیلی از افراد فکر می‌کنند خریدن گل و انواع کادوها در مناسبت‌های مختلف و به‌ عبارتی دیگر، سایر روش‌های عاشقانه ابراز احساسات به‌ معنای توجه و احترام است. صدالبته چنین رفتارهایی بسیار سازنده و مثبت است اما هیتر گری (Heather Gray)، مشاور خانواده و نویسنده، معتقد است که قدم زدن در جاده همراهی چیزی فراتر از اینها است.

آشنایی با خواسته‌ها و نیازهای همسر یعنی اینکه بدون پرسش بدانید همسرتان چه می‌خواهد و در هر دقیقه و ثانیه در چه حال‌ و هوایی است. شاید بگویید مگر ما پیشگو هستیم؟! خیر شما پیش‌گو نیستید اما وقتی نسبت به کسی علاقه و مسئولیت داشته باشید، ناخودآگاه از جزئیات عاطفی و رفتاری او آگاه می‌شوید. درنتیجه میدانید که مثلا همسرتان قبل از خواب، ناهار فردای خودش برای سر کار را آماده می‌کند. پس میتوانید برای خوشحال کردن او پیش دستی کنید و این کار را انجام دهید. یا وقتی می‌دانید که مثلا سه‌شنبه‌ ها خیلی روز سخت و پرچالشی برای همسرتان است و رئیسش در این روز در جلسه با کارمندان سخت‌گیری می‌کند، ضمن اینکه در منزل هوای او را بیشتر دارید، درباره وقایع روز نیز از او سؤال می‌کنید و جویای احوالش می‌شوید.

اعتماد کامل

یکی از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند اطمینان خاطر است. بسیاری از شک‌ها و نگرانی‌های زنها درباره همسرشان بیهوده است. گاهی کنجکاوی‌های خانم‌ها درباره تماسها و پیام‌های شوهرشان به حالت آزاردهنده‌ای بدل می‌شود، اما واقعیت این است که ریشه تمام این شک‌ها خودِ آقایان هستند. زنان دوست دارند در زندگی خود مردانی داشته باشند که به آنها وفادارند و میتوان صد درصد به مهر و عشقشان دلگرم بود. اگر زنی دچار شک و سوءتفاهم می‌شود، به‌ دلیل رفتار مردان است. الیزابت اشمیت، یکی از نویسندگان معروف می‌گوید: «زنان نباید بابت اینکه همسرشان با چه کسی در مهمانی کاری هم‌صحبت میشود یا به چه کسی پیام می‌دهد، احساس نگرانی کنند. در واقع زن باید از بابت تعهد مرد اطمینان خاطر کامل داشته باشد.

عاشق بودن واقعی به‌ معنای عشق ورزی بی چون و چرا و بی شرط است. زنانی که از ازدواج خود رضایت دارند، همسرشان را با واژگانی چون صادق، وفادار و قابل‌اعتماد توصیف می‌کنند. آنها مطمئن هستند که همسرشان همیشه هوایشان را دارد و دروغ نمیگوید. زندگی در حوالی امنیتی عاشقانه تمام چیزی است که یک زن از زندگی مشترک انتظار دارد.

قدردانی زحمات

مادران و همسران قلب تپنده خانواده هستند. بخش زیاد آرامش خانه، نتیجه مستقیم تلاش‌ها و زحمات زنان است. آنها دوست دارند این حجم نامحسوس از زحمتی که روزانه متحمل می‌شوند، موردتوجه قرار بگیرد و سایر افراد خانه، به‌ویژه همسرشان از آنها تشکر کند و ارزش کارهایشان را بداند.

کمک در نگهداری فرزندان

از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند کمک در امورات فرزندان است. زنان دوست دارند همسرشان در رسیدگی به فرزندان به آنها کمک کند و نسبت به مسائل فرزندان دغدغه مند باشد. همیاری و همکاری در رسیدگی به فرزندان باید به‌صورت خودجوش صورت بگیرد. یعنی زمانیکه هر کاری را با هزار بار تکرار به مرد گوشزد می‌کنند، حتی اگر مردی هم آن را انجام بدهد، خالی از لطف و فایده خواهد بود. وقتی مردان بدون اینکه کسی به آنها گوشزد کند کمک می‌کنند، باعث دلگرمی همسرشان می‌شوند.

داشتن گوش شنوا

یکی دیگر از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند داشتن گوش شنواست. وقتی زنان از مشکلات و مسائل خود برای همسرشان میگویند، لزوما به‌ دنبال راهکاری دقیق و مؤثر نیستند. درواقع با مطرح کردن مشکل، به‌ دنبال درد دل کردن هستند تا تخلیه روانی شوند و همسرشان از آنها حمایت عاطفی کند. در اینگونه مواقع، لازم نیست آقایان در حکم یک قهرمان نجات‌دهنده وارد شود و راهکارهای رنگارنگ ارائه کنند. کافی است گوش شنوا داشته باشند و همدلی به‌ خرج بدهند. استارک می‌گوید بیشتر مراجعانش از اینکه شوهرشان به‌ محض درد دل کردن برای حل مسئله راهکار ارائه می‌دهند، شاکی هستند. این واکنش شوهران طبیعی است چون همه آنها در سرتاسر جهان دوست دارند که خانواده‌شان راضی و خوشحال باشد. اما باید توجه کرد که زنان نیز به‌ دنبال شنونده‌ای هستند که به کمکش ابعاد مختلف یک مسئله بررسی شود. اگر آقایان گوشی شنوا برای شنیدن دل‌ مشغولی‌های بانوان داشته باشند، نتیجه برای هر دو رضایت‌ بخش‌تر خواهد بود.

بهترین دوست و همراه بودن برای همسر

زنان به ویژه خانم های امروزی که اغلب سر کار میروند مسئولیت‌های زیادی دارند. آنها دوست دارند وقتی به خانه بازمیگردند، در آرامش به کارهای مورد علاقه‌شان مانند تماشای فیلم یا سریال بپردازند و با دوست و همراهی روبه‌رو شوند که آنها را درک میکند و تا جایی که بتواند حمایت‌های عاطفی و مالی و… را از همسر دریغ نمیکند. آقایان باید تلاش کنند تا دوست خوبی برای همسرشان شوند. باور کنید دلگرمی این همراهی و دوستی در زندگی هر دو معجزه می‌سازد.

چارلز اشمیت، کارشناس ازدواج و امور خانواده معتقد است: هیچ ابهامی درباره این موضوع وجود ندارد که زنان شریکی برای دغدغه‌های خود میخواهند. کسی که از آنها حمایت کند، مایه مسرت‌شان باشد و ضمن توجه به رفاه و سلامتشان، همواره و مداوم باهم در ارتباط باشند. زنان به‌ دنبال شریکی هستند که دوست آنها نیز باشد.

حمایت در شکست ها

از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند حس حمایت است. در سختی ها و شکست ها زنان را تنها نگذارید. در راه طولانی و پر از دشواریهای مختلف زندگی، امید و دلبستگی زنانتان باشید. بنا به نظر هیتر گری، اگر مردان احساس کردند که همسرشان حتی اگر اندکی دچار دلسردی و ناتوانی شده است، باید به کمک آنها بروند و به آنها یادآوری کنند که همیشه در کنارشان هستند. به همسر خود روحیه بدهند و به او بگویند که با وجود مسئولیت‌های زیادی که دارد خستگی و ضعف چیزی غیرعادی نیست و رفتارش را درک می‌کنند. البته زنان نیز باید دقیقا به‌ همین‌ شکل مردان را در این مواقع همراهی کنند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

روش تمیز کردن یخچال فریزر

تمیزکردن یخچال فریزر جزو کارهایی است که نمی شود راحت از زیرش در رفت؛ چون ادغام بوی مواد غذایی مختلف و بعضاً فاسدشده با یکدیگر، یخچال و فریزر را به محیطی نامطبوع تبدیل می کند. عروس خانوم های عزیز برای آنکه بتوانید همیشه از باز کردن درب یخچال لذت ببرید، با مجله عروسی همراه باشید.

یخچال فریزر

اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که یخچال فریزر را قبل از تمیز کردن از برق بکشید. کلیه مواد غذایی داخل یخچال را از درون آن خارج کنید. یخ های درون فریزر را درون سینک ظرف شویی خالی کنید و کلیه مواد غذایی فریزر را روی یخ ها قرار دهید. کلیه مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته یخچال و فریزر را دور بریزید. تمام قفسه ها و بخش های جداشدنی یخچال و فریزر را بیرون بیاورید.

اگر فریزرتان برفک دارد، از روش های زیر استفاده کنید:

– درب آن را باز بگذارید تا برفکش آب شود.
– قابلمه ای پر از آب جوش را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید و در آن را ببندید.
– به وسیله سشوار می توانید برفک ها را آب کنید.

حتما یک دستمال نخی بزرگ درون فریزر قرار دهید تا آب برفک ها را به خود بگیرد و آشپزخانه تان پر از آب نشود. بد نیست که یک دستمال نخی بزرگ هم دور تا دور فریزرتان قرار دهید.

یک ظرف پر از آب گرم و کمی ماده شوینده درست کنید. قسمت های درونی و بیرونی یخچال و فریزرتان را به وسیله یک دستمال نخی و ماده شوینده ای که در مرحله قبل تهیه کردید، خوب تمیز کنید و بعد با دستمال نم دار دیگری کف ها را پاک کنید و در آخر با یک دستمال خشک، کار تمیز کردن را به اتمام برسانید.

قفسه های جدا شده از یخچال و فریزر را خوب شسته و خشک کنید. قفسه ها را در جای اصلی خودشان قرار دهید سپس مواد غذایی درون یخچال را منظم و از پایین به بالا بچینید. بهتر است که شیشه های آب لیمو، آب غوره و مربا و شربت در قسمت های پایین تر باشند تا اگر افتادند، همه یخچال را کثیف نکنند.

بعد از چیدن تمام مواد غذایی درون یخچال، درب آن را ببندید و پریز آن را به برق بزنید. اگر یخچال و فریزرتان سر هم است که هیچ، اگر نه که درب فریزر را ببندید و پریز آن را هم به برق بزنید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که فریزر کار کرد مواد غذایی درون آن را بچینید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

ست کردن اکسسوری لباس شب مشکی

لباس شب مشکی در بین رنگهای مختلف لباس زنانه محبوبیت زیادی دارد. اما روش درست پوشیدن لباس مشکی مجلسی زنانه چیست و از چه اکسسوری هایی باید همزمان با آن استفاده کرد؟ در این مقاله از مجله جشن عروسی همه نکات لازم درباره انتخاب اکسسوری‌های مناسب آن را مطالعه خواهید کرد پس با ما همراه باشید.

لباس شب مشکی

جواهرات، لباس شب را درخشانتر و زیباتر میکنند و در استفاده از آن همراه با این لباس به موارد زیر توجه کنید:

– فرم گردنبند را هماهنگ با فرم یقه لباس انتخاب کنید به نحوی که این دو کامل کننده یکدیگر باشند.
– استفاده از سنجاق سینه نیز برای زیباتر کردن لباس توصیه میشود به شرطی که گردنبند شما چندان شلوغ و بزرگ نباشد.
– چون رنگ مشکی تطبیق پذیری بالایی دارد از هر رنگ و مدل جواهرات می توانید استفاده کنید و محدودیتی در رنگبندی و ابعاد آن ندارید.
– مروارید از جواهراتی است که استفاده از آن همرا با لباس مجلسی مشکی توصیه می‌شود چون زیبایی آن را دو چندان می‌کند به خصوص اگر همراه با اکسسوری‌های ساتن و شیری رنگ هم استفاده گردد.
– همراه با لباس شب مشکی می‌توانید از گوشواره بزرگ حلقه‌ای یا آویزان استفاده کنید به شرطی که موهای شما کوتاه باشد یا در بالا جمع شده باشد.
– در کنار لباس شب مشکی می‌توانید از ساعت مچی استفاده کنید..
– در مورد دستبند و النگو نیز محدودیتی ندارید و میتوانید از النگوهای درشت و رنگی در کنار لباس شب استفاده کنید.

کفش مناسب

مهم‌ترین بخش اکسسوری لباس شب مشکی شما انتخاب کفش است. کفشی که با این لباس می پوشید باید کیفیت بالایی داشته باشد و موارد زیر رعایت شود:

– اگر لباس مجلسی شما کوتاه است از کفش پاشنه کوتاه استفاده کنید، هرچه قد لباس بلندتر باشد می‌توانید پاشنه بلندتری بپوشید. این قانون در مورد همه لباسهای زنانه مطرح است.
– لباس شب مشکی کوتاه را میتوان با کفش مشکی تخت هم بپوشید به شرطی که کیفیت و زیبایی یک کفش مجلسی مناسب را داشته باشد.
– در انتخاب کفش قبل از هرچیز به موقعیت توجه کنید، هرچه مهمانی رسمی‌تر باشد استایل کفش شما نیز باید رسمی‌تر باشد و استفاده از رنگهای تند و جیغ مجاز نخواهد بود. اما در یک مهمانی دوستانه می‌توانید از هر رنگ کفشی استفاده کنید.

جوراب شلواری

جوراب شلواری کامل کننده استایل شما با لباس مجلسی مشکی است به خصوص اگر به یک مهمانی در هوای خنک و سرد دعوت شده باشید. یک جوراب شلواری ضخیم و گرم می‌تواند شما را گرم نگه دارد اما اگر هوا گرم باشد می‌توانید جوراب شلواری نپوشید. در انتخاب رنگ جوراب شلواری محدودیت خاصی وجود ندارد و همه چیز به سلیقه، موقعیت مهمانی و رنگ بقیه اکسسوری‌های شما بستگی دارد.

کیف مناسب

چون رنگ لباس مجلسی شما مشکی است می‌توانید از هر رنگ و مدل کیفی همراه آن استفاده کنید البته استفاده از کیف مجلسی کوچک و دستی بیشتر توصیه می‌شود. برای اینکه کیف زیبا شما جلوه بیشتری در کنار لباس مجلسی شما داشته باشد استفاده از رنگهای شاد و جذاب مثل قرمز و صورتی بهتر است. یک روش رایج در انتخاب رنگ کیف، هماهنگ کردن آن با رنگ کفش است که شاید برای بیشتر خانم‌ها جذاب باشد. مدلهای مختلف کیف مثل کیف مخمل، ساتن، کیف با یراق آلات فلزی و … میتواند لباس مجلسی مشکی شما را کامل کند.

دستمال گردن و شال

بستن دستمال گردن رنگی و یا استفاده از شال روی لباس مشکی مجلسی علاوه بر این که به استایل ساده شما رنگ و روح میدهد، می‌تواند پوشش شما را نیز کامل کند به خصوص اگر یقه لباس مشکی شما باز باشد. رنگ شال را می‌توانید هم رنگ کیف خود انتخاب کنید.

بستن کمربند 

لباس مشکی ممکن است به اندام شما حالت یکنواخت و تک بعدی بدهد اما استفاده از کمربند می‌تواند این حالت را از بین برده و روی زیبایی اندام شما تاکید کند، کمربند میتواند مشکی و یا به رنگهای دیگر به خصوص همرنگ کفش شما باشد.

اکسسوری های مو

اکسسوری مو از مواردی است که خانم‌ها اغلب توجه چندانی به آن نمی‌کنند اما استفاده از آن همزمان با لباس مجلسی مشکی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آرایش

فراموش نکنید که آرایش صورت به خصوص رژ لب هم یک اکسسوری محسوب می‌شود و وقتی که لباس اصلی شما ساده و تیره است می‌توانید از رنگ‌های تند و روشن مثل قرمز برای رژ لب استفاده کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

بهترین جزایر برای ماه عسل

ماه عسل رویایی نیازمند برنامه ریزی و انتخاب بسیار دقیق است. اینکه شما دلتان بخواهد اولین سفر بعد مراسم ازدواجتان را به چه جایی بروید فقط به سلیقه و بودجه ای که میخواهید هزینه کنید بستگی خواهد داشت. با مجله جشن عروسی همراه باشید

جزیره بلاک

جزیره بلاک یک انتخاب عالی برای سفر ماه عسل است. این جزیره علاوه بر طبیعت زیبا و بکر به شما امکان پیاده روی، دوچرخه سواری و صخره نوردی هم می دهد و البته هزینه های آن هم قابل قبول می باشد. جزیره بلاک بخشی از مجمع الجزایر روید می باشد

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره دانک

جزیره دانک این امکان را برای گردشگران فراهم نموده است که اگر به غواصی علاقه مند هستند این کار را انجام دهند. این جزیره در استرالیا قرار داشته و البته از آب و هوای بسیار خوبی هم برخوردار است.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره وابینفارو

جزیره وابینفارو به قسمتی از بهشت بین گردشگران معروف است.امکانات این جزیره محدود بوده و فقط یک هتل دارد برای همین برای سفر ماه عسل به آنجا باید برنامه ریزی نمایید.این جزیره بخشی از جرایر مالدیو بوده و طبیعت بسیار زیبایی دارد .

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزایر پتیت سنت وینسنت

جزایر پتیت سنت وینسنت کوچکترین جزیره از مجمع الجزایر گرنادین در کارائیب است .از ویژه گیهای این جزیره سواحل بکر و بسیار زیبا و آرام و محیطی رویایی برای یک ماه عسل لوکس و متفاوت است .

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره مونم واسیا

جزیره مونم واسیا محیطی بسیار دنج و آرام دارد و برای سلیقه عروس و داماهایی که تمایل دارند ماه عسل خود را در یک فضای آرام و به دور از استرس و شلوغی های معمول بگذرانند انتخاب بسیار مناسبی است.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره مائویی هاوایی

جزیره مائویی هاوایی از ایالت های آمریکا بوده و از هشت جزیره کوچک تشکیل شده است و مائویی یکی از آنها است مائویی سواحل بسیار زیبا داشته و مورد علاقه گردشگران زیادی در طول سال است .

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره سنتورینی یونان

کشور یونان فرهنگ و تمدن و زیبایی های به یاد ماندنی در جزیره سنتورینی دارد که برای سفر ماه عسل بسیار مناسب است.این جزیره حاصل یک آتشفشان بزرگ است.غروب های فوق العاده و رویایی ، ساحل مرجانی فقط بخشی از جاذبه های این جزیره برای شما خواهد بود.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره بورابورا در فرانسه

جزیره بورابورا در جزایر زیبا و مرجانی پلی نزی فرانسه قرار دارد . سواحل مرجانی ، طبیعت بکر ، هتل های شیک و مناسب در این جزیره می تواند شما را ترغیب نماید تا به انتخاب آن برای سفر ماه عسل فکر کنید.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره پالاوان در فیلیپین

جزیره پالاوان در فیلیپین بخشی از بهشت است. سواحلی با شن های سفید و صخره های مرجانی و جنگل های بسیار زیبا و وجود پارک ملی پورتو پرنسس بخشی از جاذبه ای این جزیره بوده و اگر به تاریخ و فرهنگ هم علاقه مند هستید باید بگوییم این جزیره جز میراث فرهنگی یونسکو هم می باشد.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزیره آیتوتاکی کوک با ساحلی سفید به زیبایی سفیدی ماه عسلتان

این جزیره در اقیانوس آرام قرار دارد و طبیعت آن بسیار زیبا و بکر و دست نخورده و وحشی بوده و ساحل آن به رنگ سفید است.

بهترین جزایر برای ماه عسل

کرواسی جزیره ای برای یک ماه عسل گرم و مرطوب

سواحل کرواسی سواحل دریای آدریاتیک است.آب و هوای معتدلی داشته و تفریحات بسیار متنوعی برای یک سفر ماه عسل خاطره انگیز را داراست.

بهترین جزایر برای ماه عسل

سیدنی انتخابی مناسب برای یک ماه عسل رویایی

سیدنی شهری جزیره ای در استرالیا بوده که سواحل بسیار زیبایی دارد.سیدنی یک شهر توریستی بسیار پرطرفدار بین گردشگران می باشد

بهترین جزایر برای ماه عسل

تاهیتی و مقصدی بکر برای ماه عسل

تاهیتی از مجموعه جزایر پولینزی فرانسه واقع در اقیانوس آرام است. سواحلی با گل های زیبا و متنوع و خاص و به رنگ لاجوردی و شن هایی به رنگ سفید.

بهترین جزایر برای ماه عسل

بلیز انتخاب مناسب برای زوج های علاقمند به تاریخ

بلیز در آمریکای جنوبی قرار داشته و ویرانه های باستانی ماهایا در آن قرار دارد. این ویرانه های باستانی بسیار زیبا بوده و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ را مجذوب خود می کند . در کنار این زیبایی های تاریخی جنگل های سر سبز ، ماسه های سفید و صخره های مرجانی بسیار بزرگ از دیگر جذابیت های این جزیره زیبا برای ماه عسل است.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزایر بالی انتخاب منحصر به فرد برای یک ماه عسل عاشقانه

جزایر بالی در اندونزی قرار دارند و از زیبایی های آن می توان به آب های فیروزه ای ، صخره های مرجانی و سواحل زیبای آن اشاره نمود. جزایر بالی آب گرم های طبیعی بسیار خوبی داشته و غذاهای متنوع و هتل های شیک آن گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است.

بهترین جزایر برای ماه عسل

جزایر مالدیو یک انتخاب حرفه ای برای یک ماه عسل عاشقانه

مالدیو از جمله جزایر بسیار محبوب برای ماه عسل رویایی در بین گردشگران می باشد. غروب های منحصر به فرد در کنار ساحل ،خانه های ویلایی کنار ساحل که شما می توانید بازی دلفین ها را تماشا نمایید فقط بخشی از دیدنی ها و جذابیت های جزایر مالدیو است .

بهترین جزایر برای ماه عسل

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

هر مدل دسته گل چه معنی دارد 

   مدل دسته گل عروس هم از آن مواردی است که بسیار پر اهمیت است. مدل دسته گلی هم که انتخاب میکنید بسیار اهمیت دارد که با ترکیب لباس و یک سری جزئیات عروسهماهنگ باشد. درست است که انتخاب چه مدل دسته گل عروس بسیار سلیقه ای است ولی باید به برخی دستورعمل ها نیز توجه شود.

نکاتی مهم برای انتخاب دسته گل

بد نیست که در هر فصل به سراغ گلهایی از همان فصل بروید و بر زیبایی دسته گل تان اضافه کنید، مخصوصا اگر در مناطقی کوهستانی و جاهایی زندگی میکنید که دشتهای گل در اطراف شما وجود دارد میتوانید گلهایی را به سلیقه خودتان انتخاب نمایید.

زمانی که به گلفروشی میروید برای سفارش نوع و مدل دسته گل تان حتما به گل فروش گلهای مورد علاقه و رنگ مورد علاقه تان را اعلام کنید تا بتواند دسته گلی که درست میکند به سلیقه شما نزدیک تر باشد.

اگر عروسیتان دارای تم رنگی خاصی می باشد سعی کنید دسته گل تان نیز هماهنگ با آن تم رنگی باشد تا زیبایی آن بسیار بیشتر شود.

در انتخاب دسته گل عروس مهمترین نکته این است که مدل دسته گل عروس با لباس و سایر ملزومات عروس هماهنگی داشته باشد.

رنگ گلها در هر مدل دسته گل عروس چه معنایی دارند ؟

رنگها همیشه معانی مختلفی دارند اما بستگی دارد که در کدام حیطه از آن استفاده می شود تا بر آن اساس معنای خود را بیاید، مثلا رنگها در علم روانشناسی و یا تغذیه کاربردها و معانی مختلفی به خود میگیرند

معنی هر رنگ گل رز در دسته گل عروس

بیانی بی نظیر از عشق است . دسته گل رز قرمز بر اساس تعداد می تواند معانی متفاوتی داشته باشد، معروف ترین آن ۱۲ عدد است که ۱۲ عدد رز قرمز به معنای ” مال من باش ” و “عاشقت هستم ” میباشد.

هر مدل دسته گل چه معنی دارد

گل رز زرد برعکس تمام اعتقادات ، نماد زیر پا گذاشتن عشق و نفرت نیست. رز زرد نماد دوستی و مراقبت است همچنین احساسات شادی و دلگرمی را منتقل می نماید.

هر مدل دسته گل چه معنی داردرز سفید به معنای پاکی ، خلوص . عشقی خالصانه و آسمانی می باشد.

هر مدل دسته گل چه معنی دارد

در رقابت زیادی با رز قرمز برای رساندن پیام عشق و علاقه هستند. رز نارنجی نشانه شور و علاقه و عشق آتشین می باشد.

هر مدل دسته گل چه معنی دارد

یک دسته گل رز قرمز و سفید به معنای آن است که شما را به شدت دوست دارم و نیت من پاک است. ترکیب تصادفی از گل رز ها احساسات مخلوطی را ارسال می کند و این پیام را منتقل می کنند :  احساساتم را درست نمیشناسم ، اما مطمئن هستم که شما را به اندازه کافی دوست دارم

هر مدل دسته گل چه معنی دارد

رز صورتی به معنای انتقال حس تحسین و شادی و قدردانی می باشد .

هر مدل دسته گل چه معنی دارد

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


شیر خشک مناسب برای نوزادان نارس

نوزادان نارس در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نگهداری می‌شوند. در این بخش نوزادان از نظر دریافت مواد غذایی و مایعات تحت نظر قرار می‌گیرند. برای نوزادان نارس شیر مادر بهترین گزینه است اما ممکن است مادر شیر کافی تولید نکند می‌توانید از شیرخشک‌های مخصوص نوزادان نارس برای تغذیه نوزاد استفاده کنید با مجله جشن عروسی همراه باشید

مکمل‌های نوزاد نارس

نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند بسیاری از مواد غذایی که نوزادان ترم در طول هفته‌های پایانی بارداری از مادر می‌گیرند را دریافت نمی‌کنند که از جمله آنها می‌توان به ویتامین‌ها و مواد معدنی اشاره نمود. به همین دلیل شیرخشک‌های نوزادان نارس با نوزادان ترم متفاوت است زیرا مواد موجود در آنها به گونه‌ای است که این کمبودها در آنها جبران شود.

چطور به نوزاد نارس شیر خشک دهید

قبل از شروع تغذیه نوزاد نارس با شیر خشک، حتما خودتان و نوزادتان را در موقعیت و وضعیت راحتی قرار دهید به گونه‌ای که نوزاد به شما نزدیک باشد. به طور معمول اگر شما دهان نوزاد را لمس کنید او دهانش را باز خواهد کرد و شروع به مکیدن می‌نماید. نوزادان اغلب هنگام تغذیه خواب هستند. اگر این طور بود سعی کنید پاها و دستان او را به آرامی نوازش کنید یا استراحتی به خودتان و او بدهید تا تغییر وضعیت داشته باشید و مثلا پوشک او را عوض نمایید. در چنین حالتی او اغلب از خواب بیدار می‌شود.

تغییر وضعیت هنگام تغذیه

در تغذیه با شیر مادر شما به طور طبیعی کودک را به سینه چپ یا راست تغییر وضعیت می‌دهید. سعی کنید به یاد داشته باشید که این کار را هنگام تغذیه کودک با شیر خشک هم انجام دهید. این کار به رشد جسمی فرزندتان کمک فراوانی می‌کند.

مواد غذایی مورد نیاز نوزاد نارس

همانطور که گفته شد شیر مادر بهترین گزینه برای تغذیه نوزاد نارس می باشد اما گاهی اوقات این نوزاد نیاز به مواد مغذی بیشتری هم دارد.

شیرخشک ویژه:

 نوزاد نارس به شیرخشک‌های خاصی نیاز دارد. پزشک متخصص در مورد بهترین گزینه برای تغذیه نوزاد به شما مشورت خواهد داد. کودک شما ممکن است نوع دیگری از شیرخشک را  نیز در ماه‌های اول نیاز داشته باشد که مواد مغذی آن از شیر خشک معمولی غنی‌تر است.

پروبیوتیک:

پروبیوتیک‌ها می‌توانند نوزاد را از خطر عفونت‌های روده محافظت نمایند. پروبیوتیک‌ها مکمل‌هایی است که حاوی باکتری‌های مفید هستند. در مطالعات مختلف مشخص شده است پروبیوتیک‌ها خطر ابتلا به نکروزان آنتروکولیت، عفونتی که می‌تواند روده نوزادان نارس را تحت تاثیر قرار دهد، کاهش دهد.

انواع شیرخشک مناسب نوزاد نارس

شیرخشک بیمارستان: زمانی که نوزاد نارس شروع به مصرف شیر می‌کند، پزشک مقدار کمی شیرخشک که کالری مشابه کالری شیرمادر دارد به او تجویز می‌کند. هرچند ممکن است پزشک از شیری با کالری بالا برای نوزاد استفاده نماید تا نوزاد سریعتر رشد کند. این شیرخشک پروتئین بیشتری نسبت به دیگر انواع شیرخشک دارد.

شیرخشک قبل از ترخیص: قبل از ترخیص نوزاد معمولا شیرخشکی به او داده می‌شود که کالری بالایی داشته و حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و … فراوانی است.

شیرخشک تقویتی:

 نوزادان نارس یا با وزن کم که با شیر مادر تغذیه می‌نمایند ممکن است نیاز به کالری بیشتری نسبت به شیر مادر داشته باشند. در این حالت معمولا شیرخشک تقویتی استفاده شود که اغلب از شیر گاو تهیه می‌شود و به شکل پودر یا مایعات می‌توان آن را به شیر مادر اضافه نمود و به این ترتیب پروتئین و کالری بیشتری را به بدن نوزاد می رساند. هرچند برای تقویت شیر مادر می‌توان از شیرهای ضدحساسیت و بدون لاکتوز یا شیرسویا نیز استفاده کرد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

اگر همسرتان میگرن دارد، حتما بخوانید

میگرن در واقع سردرد شدید و بی ‌تاب‌ کننده ‌ای است که باعث تهوع، سرگیجه، حساسیت به نور و برخی صداها می‌ شود. سازمان بهداشت جهانی، میگرن را در گروه ناتوان ‌کننده ‌ترین بیماری‌ های انسانی قرار داده است. زن و شوهر های بسیاری در اقصی نقاط جهان از این نوع سردرد رنج می برند.

میگرن

در این مقاله از مجله عروسی با نکاتی مهم برای مراقبت کردن از همسر میگرن دار و روش های تسکین سردرد میگرنی آشنا می شوید، پس اگر همسر شما هم مبتلا به میگرن است حتما این نکات را بیاموزید.

مکان مناسب استراحت

حرکت کردن می تواند میگرن را تشدید کند. از راحت بودن مکانی که همسرتان استراحت می کند اطمینان حاصل کنید تا احتمال جا به جا شدنش کم شود.

خاموش کردن چراغ ها

یکی از متداول ترین علائم بروز میگرن، حساس شدن نسبت به نور یا نور گریزی است. با خاموش کردن چراغ ها به همسرتان کمک خواهید کرد تا تسکین یافتن سردردش در تاریکی استراحت کند.

پیشگیری از تشدید حالت تهوع

پس از بروز سردرد میگرن ، داشتن حالت تهوع نیز معمول است. برای پیشگیری از بروز چنین حالتی باید علاوه بر خوراندن داروی ضد تهوع (با نظر پزشک)، موادی که بوی قوی دارند را از خانه خارج کنید.

مصرف دارو

داروهایی که پزشک برای تسکین سردرد میگرن همسرتان تجویز کرده را در دسترس قرار داده و در زمان مناسب به او بدهید. اگر از دوز تجویز شده اطلاع ندارید حتما با پزشک مشورت کنید.

خنک نگه داشتن سر

کمپرس کردن پیشانی با آب سرد، سردرد میگرن را آرام می کند. کیسه یخ یا آب خنک را در دسترس قرار دهید تا بالافاصله پس از تشدید درد روی سر همسرتان قرار دهید.

رعایت سکوت

یکی از بهترین روش های تسکین سردرد میگرنی استراحت کردن در سکوت است. خاموش کردن تلویزیون و پخش کننده موسیقی، بستن درب اتاق و خارج کردن کودکان و حیوانات از خانه الزامی است.

رایحه درمانی

برخی از بوها می توانند درد میگرن را تشدید کنند یا تسکین دهند. بوی نارنگی، نخود سیاه و اسطوخودوس می توانند سردرد میگرنی را تسکین دهند. شما می توانید پوست بدنتان را به روغن این مواد آغشته کنید یا مقدار اندکی از آنها را در خانه پخش کنید.

تامین آب لازم بدن

کم آب شدن بدن، سردرد میگرنی را تشدید می کند. اگر همسرتان حالت تهوع ندارد به او آب بدهید. تامین آب مورد نیاز بدن سردرد را آرام می کند.

ماساژ ملایم

ماساژ دادن ملایم گیجگاه می تواند درد میگرن را تسکین دهد.

مراقبت کردن

مخل آسایش همسرتان نشوید، اما گه گاه به او سر بزنید تا نیازهای احتمالی اش را تامین کنید. سر و صدا یا نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل باعث تشدید سردرد می شود.

رانندگی

رانندگی کردن هنگام بروز سردرد میگرنی خطرناک است. شما به جای همسرتان این کار را انجام دهید.

درک کردن

میگرن بسیار دردناک است. سردرد همسرتان را جدی گرفته و او را درک کنید. این کار تحمل سردرد را ساده تر می کند.

تماس با پزشک

اگر همسرتان علائم و نشانه های زیر را دارد باید بالافاصله با پزشک تماس بگیرید:

۱- تغییر نوع درد
۲- بی حسی
۳- ناتوانی در حرف زدن
۴- تب
۵- تنگی نفس
۶- گرفتگی گردن

فهرستی از علائم و نشانه ها تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


انواع گل مناسب برای ماشین عروس

یکی از روشهای تزیین ماشین عروس استفاده از گل و شاخ و برگ به‌عنوان المان های اصلی طراحی آن است. استفاده از گل باعث می شود ماشین عروس ظاهری همراه با هارمونی داشته باشد، مخصوصا اگر رنگ گل‌ها با رنگ خودرو و لباس عروس ست شده باشد. گل هم‌چنین باعث می شود خودرو که جسمی سرد و ماشینی است، ظاهری لطیف پیدا کند. از آن‌جایی که انواع گل ماشین عروس به صورت دسته، حلقه و دسته گلهای کوچک هستند، اکثر گل فروشی ها میتوانند کار تزیین ماشین عروس را انجام دهند.

انواع گل

در این مقاله از مجله عروسی به معرفی انواع گل مورد استفاده در تزیین ماشین عروس و دسته گل عروسی پرداخته‌ایم تا با علم و آگاهی بیشتری گل مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

گل های مقاوم

تزیینات ماشین عروس باید در برابر شرایط آب و هوایی، باد، حرکت خودرو و گرمایی که موتور خودرو تولید می کند مقاوم باشد. انواع گل ها و شاخ و برگی که ساقه‌هایی چوبی دارند، انتخاب خوبی برای ماشین عروس هستند.

برگ‌های گیاه مونسترا ، برگ‌های گیاه راسکوس ، برگ‌های بلند و صاف کوردیلین ، گل ادریس ، گل رز و گل ارکیده مثال هایی از انواع گل و شاخ و برگ مناسب برای ماشین عروس هستند.

گل های وحشی

از گل‌های وحشی هم می‌توان در گل آرایی ماشین عروس استفاده کرد چون معمولا بافت مقاومی دارند. علاوه بر این ارزان هم هستند. استفاده از شاخ و برگ در تزیین ماشین عروس باعث می‌شود گل‌ها بیشتر به چشم بیایند. در نتیجه مجبور نیستید مقدار زیادی گل خریداری کنید.

ترکیب گل ها

از گلهای مختلف استفاده کرده و آنها را با هم ست کنید. برای مثال میتوان از گل رز در کنار ارکیده و شاخ و برگ استفاده کرد. از رزهای کرم و صورتی به عنوان رنگ‌های اصلی و از ارکیده‌های سفید و صورتی برای پر کردن جاهای خالی استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از گل‌های آفتابگردان در کنار جربرا نارنجی و گل مینا استفاده کنید. این ترکیب گل روی یک ماشین عتیقه عالی می‌شود.

ترکیبی از گل میخک، رز سفید و گل گچ‌دوست هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. از این گل‌ها برای تزیین یک ماشین عتیقه می توان استفاده کرد و آن را با یک روبان هم رنگ خودرو ببندید. همچنین می‌توانید برای روبان از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

رنگ گل ها

اگر رنگ ماشینتان روشن است بهتر است گل‌هایی به رنگ‌های قرمز، طلایی، آبی و سبز انتخاب کنید. اما اگر رنگ خودرو تیره است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید تا ظاهری لطیف پیدا کند.

قرمز: گل رز، پوینستیا، کوکب و جربرا
صورتی: گل میخک، سوسن، رز، گل صدتومانی و لاله
سفید: گل گاردنیا، رز، ارکیده، یاسمن، گل نخود شیرین، کاملیا و گل حسرت
زرد: گل آفتابگردان، فریزیا، سوسن، جربرا، نرگس و لاله
ارغوانی: گل یاس، زنبق، استخدوس، ادریس و شقایق

گل های هر فصل

تمام گل‌ها در تمام فصل‌ها در دسترس نیستند و انتخاب گل به فصلی که جشن عروسی در آن برگزار می‌شود هم ارتباط زیادی دارد. گل‌های مناسب ماشین عروس بر اساس فصل:

تابستان: گل رز، آفتابگردان، مگنولیا، میخک، آنتوریوم، میخک و داودی
بهار: گل جربرا، نرگس، سوسن، گل نخود شیرین، شقایق، ارکیده و فریزیا
زمستان: گل زنبق، پوینستیا، کاملیا، لاله، گل حسرت، فرفیون و
پاییز: گل ادریس، میخک، شقایق، نرگس

گل های مصنوعی

گل‌های مصنوعی از جنس ابریشم تا حد زیادی شبیه گل‌های طبیعی هستند. علاوه بر این به این راحتی‌‌ها هم آسیب نمی‌بینند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


وظایف تیم تشریفات عروسی

برگزاری جشن عروسی یکی از شادترین و جذاب ترین مراسم در جهان به حساب می آید. اگرچه برپایی مراسم هایی از این قبیل بسیار شیرین است اما سختی هایی را نیز با خود به همراه دارد. قطعا برگزاری یک مراسم تجملاتی در ابعادی بزرگ کار ساده ای به نظر نمی رسد. انتخاب یک تالار عروسی درخور و شیک، انتخاب مکانی مناسب برای گل آرایی ماشین عروس و جایگاه ویژه، دیزاین سفره عقد، دسته گل عروس، انتخاب تیم حرفه ای فیلم برداری، نورپردازی، تیم موزیک حرفه ای، سرویس دهی و پذیرایی از میهمانان، تیم تشریفات عروسی شیک و حرفه ای، شام بی نظیر، همه و همه لازمه برگزاری یک جشن رویایی است.

مطمئناً ایجاد کنترل و هماهنگی میان بخش های مختلفی از قبیل تیم فیلم برداری، تیم اورکست، تیم خدماتی و سایر پرسنل کار ساده ای نخواهد بود. دخالت افراد درجه یک و نزدیک عروس و داماد در این گونه موارد نیز کار چندان جالب و شیکی به نظر نمی رسد. بهترین گزینه برای رفع این مشکل، کمک گرفتن از یک تیم تشریفات عروسی است.

با کمک یک تیم تشریفات مجالس حرفه ای می توانید بدون هیچ نگرانی، مراسم را به نحو احسنت به پایان برسانید. یک تیم خدمات مجالس قوی، یک پرسنل حرفه ای و کارکشته را به منظور پذیرایی از میهمانان به شما معرفی خواهد کرد. آن چیزی که مسلم است این است که برازندگی ، ادب و شیک پوشی خدام جشن در شیک جلوه نمودن مراسم عروسی بسیار موثر است. به طور کلی می توان گفت تیم تشریفات عروسی در رویایی تر شدن شب عروسی شما نقش بسیار پررنگی خواهند داشت. با کمک آنان، شما وخانواده تان می توانید بدون هیچ گونه نگرانی درانجام کلیه امور، از مراسم لذت ببرید.

وظایف تشریفات عروسی

– تیم تشریفات در اولین قدم رنگ مورد نظر دیزاین فضاهای موجود را درخور با سلیقه عروس و داماد انتخاب می کنند.

– تعیین هزینه و بودجه مورد نیاز برای برپایی یک مراسم رویایی. در صورتی که برآورد هزینه از میزان بودجه ای که شما برای برپایی مراسم در نظر گرفته اید بیشتر باشد، تیم خدمات و تشریفات، برنامه ای متناسب با بودجه شما خدمتتان ارائه خواهند داد.

– تیم تشریفات قبل از برپایی مراسم کلیه مقدمات و سور و سات جشن را فراهم می کنند و با برنامه ریزی دقیق، کلیه نیازمندی ها را رفع خواهد کرد.

– یکی از مهم ترین برنامه ریزی هایی که توسط تیم تشریفات انجام می شود، زمان بندی روز عروسی است. آنها موظفند هماهنگی کاملی میان کلیه قسمت هایی که به نوعی در جشن عروسی شما تاثیر گذار هستند را به وجود آورند.

– سرویس دهی شیک و متناسب با شان میهمانان.

– چک کردن میز میهمانان و نظافت ظروف.

– نظارت بر نحوه پخت و طبخ غذا.

به طور کلی می توان گفت تیم تشریفات عروسی بر عملکرد تالار نظارت خواهند داشت و کلیه امور وابسته به تالار را مدیریت خواهند کرد.

  • جشن عروسی