مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

راهنمای سفر به رشت در ماه عسل

به جرات می توان گفت رشت، مرکز استان گیلان که به بهشت ایران زمین شهرت دارد، شهری بهشت گونه در میان چند بهشت زمینی دیگر از جمله روستاهای ماسوله، قلعه رودخان، فوشه، شهر ماسال و… است. علاوه بر این، شهر رشت جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی در خود جای داده که پارک جنگلی سراوان با دریاچه مفروش شده با چمن، موزه میراث روستایی گیلان، ساختمان شهرداری و بازار بزرگ رشت، گل سرسبد آنها هستند و اگر برای سفر ماه عسل به رشت بروید و آنجا را بدون بازدید از این جاذبه‌ها ترک کنید، قطعا پشیمان خواهید شد. پس با مجله جشن عروسی همراه باشید.

آب و هوای رشت

رشت تابستان‌هایی گرم و شرجی دارد و رطوبت هوا کمی شما را آزار می‌دهد. بر اساس اطلاعات هواشناسی، مرداد گرم‌ترین ماه و بهمن سردترین ماه رشت است. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به رشت از نظر آب و هوا، اوایل بهار تا اواخر آن (مخصوصا اردیبهشت) و اوایل پاییز است.

طبیعت پاییزی جنگل‌های اطراف رشت هم واقعا حیرت‌آور است و اگر در برابر هوای کمی سرد پاییزی این شهر کم طاقت نباشید، ماه مهر هم یکی از بهترین‌ زمان‌های سفر به رشت است. اگر عاشق هوای ابری، مه‌آلود و بارانی شمال هستید، اواسط مهر تا اوایل آبان به این شهر سفر کنید تا بیشترین لذت را از هوای این شهر ببرید و اکسیژن خالص تنفس کنید.

رویدادها و مراسم های فرهنگی

یکی از رویدادهای جالب استان گیلان جشن شالیزار است که در موزه میراث روستایی پارک جنگلی سراوان می‌توانید شاهد آن باشید. این جشن در آغاز فصل کشت و‌ کار که معمولا اوایل اسفند است، همراه با برنامه‌های مختلفی همچون اجرای موسیقی محلی، پخت نان و غذاهای محلی و انجام کشتی محلی منطقه به نام کشتی لوچو برگزار می‌شود.

مراسم جشن برداشت برنج یا جشن خرمن یکی دیگر از رویدادهای جالب استان گیلان است که در اوایل مهر ماه برگزار می‌شود. این مراسم که می‌توانید آن را در موزه میراث روستایی پارک جنگی سراوان تماشا کنید، با طلب مغفرت و بارش باران از خداوند آغاز می‌شود.

این مراسم به این صورت آغاز می‌شود که پیرمردی با لباس محلی یک ظرف مسی را سه بار به سمت آسمان بلند می‌کند و از پروردگار خویش طلب باران می‌کند. سپس مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج به صورت نمادین و با حرکات موزون انجام می‌‌شود. پیرمرد پس از انجام این کار، ظرفی را که حاوی دانه‌های برنج است و شمعی در میان آن‌ها قرار دارد، بر سر خود می‌گذارد و با بالا بردن دستانش به سوی آسمان شکر معبود را به جا می‌آورد. در پایان هم مراسم با ساز، آواز و رقص محلی به اتمام می‌رسد.

یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی رشت که به هیچ وجه نباید بازدید از آن را از دست ندهید، جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی است که از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین همراه با برنامه‌هایی از جمله اجرای نمایش و بازی‌ها و موسیقی‌های محلی، نمایشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی و … برگزار می‌شود.

یکی دیگر از مراسم‌های جالب موزه میراث روستایی، مراسم جشن یلدا است. در این مراسم که همراه با موسیقی زنده محلی برگزار می‌شود، زنان و مردان گیلکی با لباس‌های محلی دور هم جمع می‌شوند و آئین‌های شب یلدا مانند روایت داستان‌های حماسی، خوردن خوراکی‌های مختلف و شب‌نشینی را انجام می‌دهند.

طبیعت گردی

طبیعت رشت در هر چهار سال فصل سال زیبا است. در فصل بهار و تابستان رشت و اطراف آن واقعا به بهشتی بی‌مانند تبدیل می‌شوند و رویش شقایق‌ها و گل‌های رنگارنگ فرشی رنگارنگ بر دامن دشت‌های سبز و مخملین می‌گستراند. آبشارهای اطراف رشت هم در این دو فصل به کمال زیبایی خود می‌رسند.

پارک جنگلی سراوان در فصل پاییز طبیعت تابلویی زیبا و جشنواره‌ای باشکوه از رنگ‌های پاییزی در دل جنگل‌ها را به نمایش می‌گذارد. در زمستان هم فرشی سپید بر پهنه جنگل‌های اطراف این شهر گسترانیده می‌شود که هر انسانی را به حیرت وا می‌دارد.

تالاب انزلی یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبای نزدیک رشت است که تنها ۵۵ کیلومتر با رشت فاصله دارد و فاصله زمانی آن با رشت تنها ۵۵ دقیقه است. اگر در اواخر فصل بهار و تابستان به رشت سفر کردید، بازدید از این تالاب را به هیچ وجه از دست ندید؛ زیرا گل‌های نیلوفری صورتی رنگ که از اواخر خرداد تا اواخر شهریور، مهمان تالاب انزلی هستند، زیبایی آن را وصف‌ناپذیر می‌کنند.

لازم به ذکر است اگر شلوغی را دوست ندارید، اصلا تابستان را برای سفر به رشت و اطراف آن انتخاب نکنید؛ زیرا گرمای هوا و شلوغی شما را کلافه می‌کند. بهترین زمان سفر به رشت از این نظر، فروردین (بعد از ایام نوروز) اردیبهشت و خرداد است؛ در این دو ماه (مخصوصا خرداد) هزینه اجاره ویلا و مراکز اقامتی نیز نسبت به سه ماه تابستان و ایام نوروز به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

  • ۹۷/۰۹/۰۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی