مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

تارت انجیر یک دسر شیک و لذیذ

با این مطلب از مجله عروسی همراه باشید تا با طرز تهیه تارت انجیر که یک دسر شیک و لذیذ برای مهمانی ها می باشد، آشنا شوید. مقدار مواد ذکر شده در این مطلب برای یک قالب ۲۲ سانتی متری مناسب است و مدت زمان پخت و آماده سازی آن حدود ۱:۲۰ دقیقه می باشد.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت انجیر :

آرد ۲ پیمانه

کره ۱۵۰ گرم

پودر قند ۲ قاشق سوپ خوری

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

آب سرد یا آب پرتقال ۲ قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای کرم تارت :

شیر ۲ پیمانه

نشاسته ذرت ۳ قاشق سوپ خوری

زرده تخم مرغ ۲ عدد

شکر نصف پیمانه

وانیل نصف قاشق چای خوری

کره ۲ قاشق سوپ خوری

اسانس ۱ تا ۲ قطره به میزان دلخواه

طرز تهیه تارت انجیر

ابتدا کره به دمای محیط رسیده را تکه تکه کنید، آرد و نمک را الک کرده به کره بیافزایید و خوب با انگشت ورز دهید. سپس پودر قند را نیز الک کرده و به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید. آب و وانیل را اضافه کرده و دوباره مواد را ورز دهید. خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده سپس در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

خمیر را مابین دو کیسه پلاستیکی به کمک وردنه به شکل گرد پهن کرده، در ظرف تارت قرار دهید. روی خمیر را با چنگال چندین سوراخ ایجاد کنید تا خمیر تارت در موقع طبخ پف نکند. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سپس قالب را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوب برشته شود.

برای تهیه کرم تارت تمامی مواد لازم کرم را با هم مخلوط کرده، روی حرارت ملایم قرار دهید، مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی از حرارت افتاد، روی خمیر تارت را با آن پر کرده، انجیرها را از وسط به چهار قسمت تقسیم کنید و روی کرم قرار دهید. برای جذابیت بیشتر می توانید مابین انجیرها را با خلال پسته تزیین کنید.

  • ۹۷/۰۹/۰۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی