مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

آنچه برای انتخاب گل ماشین عروس باید بدانید

مثل همیشه با مجله عروسی همراه باشید تا با نکاتی مهم برای انتخاب گل ماشین عروس تان آشنا شوید. هزینه تزیین و گل آرایی ماشین عروس بستگی به فصل و مناسبت و منطقه گل‌ فروشی دارد. قیمت گل ماشین عروس معمولا در اعیاد و مناسبت ها که تقاضا برای گل زیاد است، گران تر می شود. البته گل، گل است و شمال و جنوب تهران فرق نمی کند و اینکه گل فروش با سلیقه باشد، مسئله‌ اصلی است ولی بی شک گل فروشی های معروف و شمال شهری پول بیشتری می گیرند.

حواستان باشد برای انتخاب گل فروشی فقط به دیدن آلبوم نمونه کار اکتفا نکنید و حتما چند نمونه کار واقعی را از نزدیک ببینید تا مطمئن شوید هم ماشین را با سلیقه تزیین می کنند و هم از گل های تازه استفاده می کنند. قیمت ها به شهرت و اعتبار گل فروشی، نوع گلی که انتخاب می کنید، مدلی که برای تزیین ماشین می پسندید و تعداد گل های مورد استفاده بر مبنای اندازه ماشین بستگی دارد. هم چنین ممکن است مدلی که شما انتخاب کرده اید، نیاز به استفاده از حصیر، کلاه، سفال، بادکنک، تور و روبان داشته باشد که در این صورت ممکن است قیمت تغییر کند و بسته به هر کدام بیشتر یا کمتر شود.

گل ماشین عروس

در انتخاب رنگ و نوع گل ماشین عروس تان باید مسائل مختلفی را درنظر بگیرید از جمله رنگ ماشین، رنگ گل های مورد نظر، نوع گل ها، تعداد آن ها و رنگ دسته گل عروس خانوم. در انتخاب گل، توجه کنید چقدر می خواهید هزینه کنید و متناسب با آن گل ها را انتخاب کنید. ضمن اینکه اندازه گل را هم درنظر بگیرید. ممکن است با انتخاب یک گل، مثلا ۲۰۰ شاخه لازم داشته باشید اما با انتخاب گل دیگری با ۱۵۰ شاخه کارتان راه بیفتد. سعی کنید تناسبی بین دسته گل عروس و گل ماشین عروس تان وجود داشته باشد تا مجموع کار زیباتر دیده شود. گاهی نگاهی به فصل هم می تواند ایده‌ای به شما بدهد. هارمونی رنگ ها را بشناسید. به طور مثال اگر جشن عروسی تان در بهار است رنگ های ملایم مثل صورتی روشن، یاسی و سفید لب ماتیکی زیبا هستند و اگر مراسم تان در پاییز برگزار می شود، رنگ های نارنجی، زرد و قرمز تیره مجموعه زیبایی به شما هدیه می کنند. هم چنین می توان از گل های رنگ روشن (برای ماشین رنگ تیره) و گل های رنگارنگ (برای ماشین رنگ روشن) استفاده کرد.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید سرما یا گرمای هواست. اگر عروسی تان در تابستان است از گل فروش بپرسید چه گل هایی زود پلاسیده نمی شوند و گل ماشین عروس تان تا آخر شب زیبایی اش را حفظ می کند. اگر هم عروسی در زمستان است در مورد گل های مقاوم در برابر سرما پرس و جو کنید. البته معمولا خود گلفروش ها این نکات را در نظر می گیرند و شما را راهنمایی می کنند. با وجود همه این ها نباید انتظار داشته باشید، بعد از یک روز خیلی گرم یا خیلی سرد، گل های ماشین عین اول صبح شاداب باشند. البته می توانید از گل های مصنوعی هم در تزیین ماشین عروس استفاده کنید، گل هایی که خیلی شبیه گل های طبیعی هستند. این گل‌ها با اینکه گران‌تر هستند، اما دیگر نگرانی اینکه ماشین عروس تان زیبایی اش را تا آخر شب حفظ نکند را نخواهید داشت. در آخر هم می‌توانید این گل‌ها را بعد از باز کردن از روی ماشین در گلدانی در خانه‌تان نگه دارید و هر از گاهی به یاد جشن عروسی تان بیفتید.

حواستان باشد اگر قبل از مراسم عروسی، جشن نامزدی داشته اید، تزیین ماشین عروس باید با تزیین ماشین نامزدی فرق داشته باشد. معمولا برای مراسم نامزدی که جمع و جورتر و ساده‌تر است، از بادکنک، تور و پاپیون استفاده می شود.

بالن و کالسکه عروسی

شاید شما از آن دسته عروس و داماد هایی باشید که دلتان بخواهد روز عروسی تان یک کار به یاد ماندنی انجام دهید که تا مدت ها در خاطره ها بماند. مثلا سوار کالسکه شوید و برای مهمان ها دست تکان دهید و دسته گلتان را در هوا بچرخانید. البته از آنجا که حرکت کالسکه داخل شهر ممنوع است عروس و داماد فقط می توانند در مقابل تالار عروسی شان و برای یک مسیر کوتاه برای عکس برداری و فیلم برداری از آن استفاده کنند. بالن سواری عروس و داماد نیز ممنوعیت هایی دارد و در حال حاضر فقط برای یک باشگاه در تهران مجوز بالن سواری صادر شده است.

  • ۹۶/۱۲/۲۶
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی