مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

سیاهی دور چشم چگونه ایجاد می شود؟

پوست اطراف چشم ها بسیار حساس و ظریف است، بنابراین باید از آن مراقبت بیشتری نمود. یکی از مشکلاتی که برای این ناحیه ایجاد می شود، سیاهی دور چشم است. به دنبال زیبایی بودن به این معنی نیست که خودمان را سرزنش کنیم بلکه باید به دنبال راه حل های منطقی برای رفع ایرادها باشیم. در این مقاله از مجله عروسی به بررسی دلایل و راه حل های برطرف سازی سیاهی دور چشم که در زیبایی بسیار تاثیرگذار است، خواهیم پرداخت.

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم علل زیادی دارد و برعکس آنچه که اکثر مردم فکر می‌کنند، خستگی تنها دلیل تیرگی و گودی زیر چشم نیست. البته درست است که کمبود خواب می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود، اما مشکلات و بیماری‌های بسیاری نیز می‌تواند دخیل باشد.

ضخامت و نوع پوست، خستگی، استرس، خواب نامناسب، گریه کردن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کار زیاد، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و نیز بیماری هایی مانند ناراحتی های کلیوی و کبدی، کم خونی، بیماری های مربوط به تیروئید، کمبود ویتامین های بدن، حساسیت های پوستی و برخی بیماری های هورمونی از جمله علل ایجاد کننده سیاهی دور چشم به شمار می آیند.

برخی از زنان در دوران قاعدگی و بارداری نیز این موضوع را تجربه می کنند. افزایش سن به دلیل تغییر رنگ در بیشتر نقاط پوست علت دیگری در ایجاد سیاهی می باشد که متاسفانه اگر سیاهی پوست اطراف چشم به این علت باشد دائمی می شود.

برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی و از دوران کودکی، مستعد داشتن چنین ظاهری هستند. در اغلب موارد، روشن بودن رنگ پوست و نازک بودن پوست، مقصران اصلی تیرگی و سیاهی دور چشم هستند.

چه زمانی برای درمان سیاهی دور چشم به پزشک مراجعه کنیم؟

در موارد نادری ممکن است چروک و سیاهی دور چشم نشانه‌ بیماری جدی و خطرناکی باشد. اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که ممکن است سیاهی دور چشم بر اثر ضربه و شکستگی جمجمه باشد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. احتمال وجود شکستگی جمجمه زمانی بیشتر است که اخیرا به پشت سر شما ضربه وارد شده باشد.

هرچند سیاهی و تیرگی دور چشم، معمولا جدی نیست و جایی برای نگرانی ندارد، اما در صورتی که تورم و تغییر رنگ پوست، تنها در اطراف یک چشم ایجاد شود و با گذشت چند روز برطرف نشود یا این که به طور کاملا ناگهانی ایجاد شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از سیاهی دور چشم

برای کاهش تیرگی دور چشم خود می‌توانید کارهای ساده‌ای انجام دهید. در برخی موارد علت سیاهی دور چشم یک مسئله‌ جزئی است و درمان های خانگی می تواند برای درمان آن مناسب باشد.

– به اندازه کافی استراحت کنید. کمبود خواب موجب می‌شود تیرگی دور چشم شما نمایان‌تر شود.
– میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.
– گذاشتن کیسه‌ چایی یا کمپرس سرد می‌تواند باعث کم شدن ورم عروق زیر چشم شود.
– برای کاهش اثر نور خورشید روی رنگدانه های پوست خود، از عینک آفتابی بزرگ استفاده کنید.
– در هنگام خواب کمی زیر سرتان را بلند کنید تا در هنگام خواب، مایعات بدن در زیر چشم جمع نشوند.
– از کشیدن سیگار اجتناب کنید و اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید.
– موادی که برای رفع گرفتگی بینی استفاده می‌شوند مانند اسپری سالین یا محلول آب و نمک می‌تواند به پیشگیری از اتساع رگ‌های زیر پوست چشم کمک کند.
– چشمان خود را با دست نمالید. این کار باعث بدتر شدن تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود.

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی