مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ جزو پیتزاهای لذیذی است که می توان به راحتی در منزل پخت. در این مطلب از مجله عروسی سعی داریم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ که با ذائقه ما ایرانی ها خیلی جور است را قرار دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا یکی از اجزای خیلی مهم در پخت پیتزا است. اگر خمیری که تهیه می کنید نتیجه دلخواهتان را بدهد و ترد و خوشمزه شود و بافت مناسبی هم داشته باشد به جذابیت ظاهری و مهم تر از همه به طعم پیتزا شما کمک خیلی زیادی می کند. در این قسمت از آموزش آشپزی ، طرز تهیه خمیر پیتزا عالی که به ساده ترین و سریع ترین روش ممکن تهیه می شود را برایتان قرار می دهیم. با این طرز تهیه پیتزا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

این مقدار مواد برای یک عدد پیتزا بزرگ کافی است. اگر قصد دارید تعداد بیشتری پیتزا تهیه کنید مواد را دو یا چند برابر کنید.

آرد سفید یک پیمانه
روغن زیتون یا مایع ۱ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق سوپخوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
آب ولرم نصف پیمانه + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه

مراحل تهیه خمیر پیتزا

آرد را داخل ظرف گودی بریزید. اگر آرد را الک کنید به طبع نتیجه بهتری می گیرید. هم چنین آردی که برای خمیر پیتزا استفاده می کنیم همان آرد سفید معمولی است که برندهای مختلفی از آن در بازار موجود است. آرد را داخل کاسه می ریزیم و وسطش را گود می کنیم.

خمیر مایه هایی که در بازار است معمولا از نوع خشک است که می توانید مستقیما توی آرد بریزید و با آرد مخلوط کنید. البته باید از تازه بودن و عمل آمدن خمیر مطمئن باشید.

سپس نمک و شکر را هم به مخلوط آرد و خمیرمایه اضافه می کنیم و همگی را مخلوط می کنیم تا همه مواد یکنواخت داخل آرد پخش شوند.

آبی که برای خمیر پیتزا استفاده می کنید حتما باید ولرم باشد، آنقدری که اگر انگشتتان را داخل آب بردید نسوزید و احساس سردی هم نکنید. وسط آرد را گود می کنیم و نصف پیمانه آب را کم کم به مواد خشکمون اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا حالت خمیری پیدا کند. روغن زیتون را هم اضافه می کنیم و باز مخلوط می کنیم.

اگر احساس کردید میزان آب کم است یک قاشق به خمیرتون آب اضافه کنید. اگر بازهم خشک بود یک قاشق دیگر آب اضافه کنید. اگر تمام آب را یکباره روی خمیر بریزید ممکن است خمیر شل شود و نیاز به آرد پاشی مجدد پیدا کنید که در نهایت ممکن است توی کیفیت خمیرتون تاثیر بگذارد. پس آب را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر شکل بگیرد.

حالا نوبت ورز دادن هست. خمیر را روی سطح صافی که کمی هم زیرش را آرد پاشی کردید قرار بدید و با کف دست شروع به ورز دادن کنید. خمیر را با نوک انگشتانتون ورز ندهید چون احتیاج به آرد پیدا میکند. هرجا که احساس کردید خمیر به دستتان می چسبد کمی دستتان رو با روغن چرب کنید و به ورز دادن ادامه دهید. هرچی خمیر آردش کمتر باشد و سبکتر باشد کیفیت بهتری توی پخت خواهد داشت. حدود ۵ دقیقه برای ورز دادن خمیر کافی است.

دیواره ها و کف ظرف گودی رو با روغن زیتون چرب می کنیم و خمیر را داخل ظرف می گذاریم و روی آن را یک پارچه تمیز که خیلی کم هم نمدار است می اندازیم (به این دلیل که روی خمیر بعد از ور آمدن خشک نشود).

ظرف را در جایی که کمی گرم باشد قرار می دهیم تا عمل بیاید و حجمش زیاد شود. حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت ور آمدن این خمیر طول می کشد که می توانید در این زمان مواد روی پیتزا را آماده کنید.

بعد از ور آمدن و زیاد شدن حجم خمیر، آن را روی سطح صافی پهن می کنیم و یک دقیقه ای ورز می دهیم که پف اضافی اش بخوابد. بعد هم به ضخامت نیم تا یک سانت پهنش می کنیم.

توجه : این خمیر حدود ۲۰-۲۵ دقیقه به همراه مواد رویش داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد می پزد و اصلا احتیاجی نیست که قبل از اینکه مواد را رویش بریزید جداگانه داخل فر بپزید.

طرز تهیه پیتزا

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مرغ نصف یک طرف سینه
قارچ ۴-۵ عدد
فلفل دلمه سبز و رنگی نگینی خرد شده نصف پیمانه
پیاز یک عدد متوسط
سس گوجه فرنگی (در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری)
ادویه کاری یک قاشق مربا خوری
آویشن یک قاشق مربا خوری
نمک و فلفل
پنیر پیتزا (موزارلا) ۲۰۰ گرم (می تواند کمتر هم باشد)

توجه: این مقدار مواد حدودا برای یک پیتزای بزرگ است.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

قبل از اینکه شروع به پخت مواد پیتزا کنیم باید خمیرش را طبق آموزش خمیر پیتزایی که اینجا قرار دادیم آماده کنید تا در طول آماده کردن مواد، خمیر هم ور بیاید.

مرغ را به همراه پیاز و کمی زردچوبه، نمک، چوب دارچین و فلفل می گذاریم تا بپزد. بعد از اینکه پخت و کمی خنک شد، مرغ ها را ریش ریش می کنیم. مقدار ریز شدن مرغ ها و ریش شدن آنها کاملا سلیقه ای هست و بستگی به ذائقه شما دارد.

یک پیاز متوسط را نگینی خرد می کنیم و در مقداری روغن تفت می دهیم. فلفل دلمه های نگینی شده را هم به پیاز در حال تفت خوردن اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه همه را با هم سرخ می کنیم. البته خیلی مهم است که قبل از اضافه کردن فلفل دلمه ای ها، پیاز کمی تفت خورده و سبک شده باشد.

بعد مرغ ریش شده را به پیاز و فلفل اضافه می کنیم تا همراه آنها تفت بخورد. مرغ روغن را به خودش می کشد ولی دیگر لازم نیست که روغن اضافه کنیم.

قارچ ها را هم ورقه می کنیم و به جز یکی از قارچ ها که برای تزیین کنار گذاشتیم، بقیه را می ریزیم توی ماهیتابه تا کنار مرغ ها کمی تفت بخورد. بعد هم پودر کاری و آویشن را اضافه می کنیم. بعد از حدود یکی دو دقیقه زیرش را خاموش کنید. اگر قارچ ها نپخته بودن هم ایرادی ندارد و همین که کمی تفت بخورد کافی است.

خمیر پیتزا را به اندازه مناسب و طوری که قطرش بیشتر از نیم سانت نشود، پهن می کنیم زیرا بعد از پختن حجم خمیر حدودا دو برابر می شود. سپس پنیر را روی خمیر می ریزیم. هرچی پنیر بیشتر باشد بهتر کش می آید (اگر دوست داشتید سس را ابتدا روی خمیر بمالید و بعد پنیر را بریزید). بعد هم موادی که آماده کردید را روی خمیر پهن کنید و مجدداً پنیر پیتزا را رویش بریزید.

برای تزیین می توانیم از قارچ ها و فلفل و حتی کمی سس استفاده کنیم. قارچ ها را روی پنیرها بچینید و در آخر کمی آویشن خشک که با دست پودر شده است را روی پیتزا بپاشید که باعث جذاب تر شدن پیتزایتان شود.

در آخر هم پیتزا را در فر قرار دهید و در دمای ۱۸۰-۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت بگذارید تا بپزد. مراحل طرز تهیه پیتزا به پایان رسید و پیتزا آماده نوش جان کردن است.

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی