مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

مهم ترین و رایج ترین اشتباهات آشپزی

یک سرآشپز حرفه‌ای و مالک یک رستوران، رایج ترین و بزرگترین اشتباهات آشپزی را برملا کرده است. او همچنین اشاره کرده که اکثر این اشتباهات، بعد از اینکه در مورد آنها بدانید، به راحتی برطرف می شوند. پس با مجله جشن عروسی همراه باشید تا با این اشتباهات آشنا شوید.

چاشنی زدن بیش از حد

استفاده بیش از حد از ادویه‌جات برای چاشنی دادن، طعم غذا را گیج کننده می کند. یک غذای خوب می بایست در بیشترین حالت ۳ یا ۴ طعم اصلی متفاوت داشته باشد که با رایحه‌ها ترکیب شده باشند.

کم داغ کردن ماهیتابه

اگر بخواهید گوشت را قهوه‌ای کنید یا اینکه از تکنیک stir-frying استفاده کنید، می بایست حداقل ماهیتابه را برای ۵ تا ۷ دقیقه داغ کنید.

هم زدن مداوم غذا با کفگیر یا قاشق

به نظر بسیاری از مردم تصور می کنند که سرخ کردن یعنی پختن چیزی در دمای بالا. درحالی که این درست نیست و درست آن است که مطمئن شویم غذاهایی که سرخ می شوند هیچوقت در ماهیتابه بخار نکنند، و این یعنی که مرتب آنها را بپرانیم، نه اینکه با یک کفگیر هم بزنیم.

بیش از حد آب ریختن توی غذا (Braising)

بعضی ها آنقدر آب به قابلمه اضافه می کنند که گوشت تقریبا به زیر آب می رود در حالی که پخت ملایم با آب پز کردن غذا فرق دارد.

جایگزین کردن مواد مشابه 

یکی دیگر از اشتباهات جایگزین کردن مواد مشابه به خاطر اینکه طعم های نزدیکی دارند، است. مطمئن شوید که قبل از اینکار در مورد ویژگی‌های شیمیایی موادی که جایگزین می کنید اطلاع دارید. در غیر اینصورت، غذای شما ثبات و تعادل مزۀ خود را کاملا از دست خواهد داد.

اضافه کردن نشاسته بیش از حد برای غلیظ کردن سس ها

مردم معمولا زود خسته می شوند و با اضافه کردن آرد و نشاسته می خواهند سس خود را غلیظ کنند. اما بهتر است که صبر داشته باشید. اگر نشاستۀ بیش از حد اضافه کنید در نهایت سسی بی طعم، زننده و تکه تکه خواهید داشت.

  • ۹۷/۰۲/۳۱
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی