مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

آموزش طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای لذیذی است که می توان با مرغ تهیه کرد. این غذا در کل جهان فراگیر شده است و یک غذای بین المللی محسوب می شود. البته در کشورهای دیگر شنیسل مرغ را با گوشت قرمز هم طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی از مجله جشن عروسی می توان برای چهار نفر شنیسل مرغ تهیه کرد. با دستور پخت و طرز تهیه شنیسل مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

شنیسل مرغ

مواد لازم:
سینه مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن مایع به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه شنیسل مرغ

ابتدا سینه های مرغ را به صورت افقی از وسط برش زده تا نازک تر شوند. سپس قطعات مرغ را داخل پلاستیک فریزر قرار می دهیم و خوب می کوبیم تا کاملا نازک و یکدست شوند. با این کار هر سینه مرغ به ما دو قطعه شنیسل بزرگ می دهد. سپس سه کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در کاسه اول آرد سفید را می ریزیم، در کاسه دوم تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم و در کاسه سوم هم آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کنجد ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

یک ماهیتابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن خوب داغ شد، شنیسل ها را داخل آرد سفید می زنیم، سپس داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در کاسه آرد سوخاری می زنیم تا تمام سطح مرغ آغشته به آرد سوخاری شود.

سپس شنیسل ها را داخل روغن داغ می اندازیم. توجه کنید که باید حرارت زیر تابه ملایم باشد تا شنیسل مرغ کاملا مغز پخت شود. پس از اینکه یک سمت شنیسل سرخ شد آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام شنیسل ها را سرخ می کنیم. در انتها پس از اینکه شنیسل ها خوب سرخ شدند، آنها را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

معمولا شنیسل را بدون نان یا برنج سرو می کنند. برای تجربه طعم بهتر می توانید از سس کچاپ در کنار شنیسل استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید از پنیر پیتزا هم در غذای خود استفاده کنید ، زمانی که شنیسل ها آماده شدند حرارت زیر تابه را خاموش کنید و روی هر کدام یک پنیر ورقه ای قرار دهید تا آب شود ، سپس در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی