مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آوردند

آقایان تاکنون فکر کرده‌اند که همسرشان برای داشتن رضایتمندی تمام‌ و کمال در زندگی زناشویی چه انتظاراتی دارد؟ اگر عمیقا به این موضوع نیندیشیده‌اید، مطالعه این مقاله از مجلهعروسی برایتان مفید خواهد بود. در این مقاله متخصصان و مشاوران از نظر تخصصی و علمی انتظارات زنان از مردان در زندگی زناشویی را بررسی کرده‌اند پس در ادامه همراه ما باشید.

شناخت نیازهای همسر

خیلی از افراد فکر می‌کنند خریدن گل و انواع کادوها در مناسبت‌های مختلف و به‌ عبارتی دیگر، سایر روش‌های عاشقانه ابراز احساسات به‌ معنای توجه و احترام است. صدالبته چنین رفتارهایی بسیار سازنده و مثبت است اما هیتر گری (Heather Gray)، مشاور خانواده و نویسنده، معتقد است که قدم زدن در جاده همراهی چیزی فراتر از اینها است.

آشنایی با خواسته‌ها و نیازهای همسر یعنی اینکه بدون پرسش بدانید همسرتان چه می‌خواهد و در هر دقیقه و ثانیه در چه حال‌ و هوایی است. شاید بگویید مگر ما پیشگو هستیم؟! خیر شما پیش‌گو نیستید اما وقتی نسبت به کسی علاقه و مسئولیت داشته باشید، ناخودآگاه از جزئیات عاطفی و رفتاری او آگاه می‌شوید. درنتیجه میدانید که مثلا همسرتان قبل از خواب، ناهار فردای خودش برای سر کار را آماده می‌کند. پس میتوانید برای خوشحال کردن او پیش دستی کنید و این کار را انجام دهید. یا وقتی می‌دانید که مثلا سه‌شنبه‌ ها خیلی روز سخت و پرچالشی برای همسرتان است و رئیسش در این روز در جلسه با کارمندان سخت‌گیری می‌کند، ضمن اینکه در منزل هوای او را بیشتر دارید، درباره وقایع روز نیز از او سؤال می‌کنید و جویای احوالش می‌شوید.

اعتماد کامل

یکی از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند اطمینان خاطر است. بسیاری از شک‌ها و نگرانی‌های زنها درباره همسرشان بیهوده است. گاهی کنجکاوی‌های خانم‌ها درباره تماسها و پیام‌های شوهرشان به حالت آزاردهنده‌ای بدل می‌شود، اما واقعیت این است که ریشه تمام این شک‌ها خودِ آقایان هستند. زنان دوست دارند در زندگی خود مردانی داشته باشند که به آنها وفادارند و میتوان صد درصد به مهر و عشقشان دلگرم بود. اگر زنی دچار شک و سوءتفاهم می‌شود، به‌ دلیل رفتار مردان است. الیزابت اشمیت، یکی از نویسندگان معروف می‌گوید: «زنان نباید بابت اینکه همسرشان با چه کسی در مهمانی کاری هم‌صحبت میشود یا به چه کسی پیام می‌دهد، احساس نگرانی کنند. در واقع زن باید از بابت تعهد مرد اطمینان خاطر کامل داشته باشد.

عاشق بودن واقعی به‌ معنای عشق ورزی بی چون و چرا و بی شرط است. زنانی که از ازدواج خود رضایت دارند، همسرشان را با واژگانی چون صادق، وفادار و قابل‌اعتماد توصیف می‌کنند. آنها مطمئن هستند که همسرشان همیشه هوایشان را دارد و دروغ نمیگوید. زندگی در حوالی امنیتی عاشقانه تمام چیزی است که یک زن از زندگی مشترک انتظار دارد.

قدردانی زحمات

مادران و همسران قلب تپنده خانواده هستند. بخش زیاد آرامش خانه، نتیجه مستقیم تلاش‌ها و زحمات زنان است. آنها دوست دارند این حجم نامحسوس از زحمتی که روزانه متحمل می‌شوند، موردتوجه قرار بگیرد و سایر افراد خانه، به‌ویژه همسرشان از آنها تشکر کند و ارزش کارهایشان را بداند.

کمک در نگهداری فرزندان

از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند کمک در امورات فرزندان است. زنان دوست دارند همسرشان در رسیدگی به فرزندان به آنها کمک کند و نسبت به مسائل فرزندان دغدغه مند باشد. همیاری و همکاری در رسیدگی به فرزندان باید به‌صورت خودجوش صورت بگیرد. یعنی زمانیکه هر کاری را با هزار بار تکرار به مرد گوشزد می‌کنند، حتی اگر مردی هم آن را انجام بدهد، خالی از لطف و فایده خواهد بود. وقتی مردان بدون اینکه کسی به آنها گوشزد کند کمک می‌کنند، باعث دلگرمی همسرشان می‌شوند.

داشتن گوش شنوا

یکی دیگر از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند داشتن گوش شنواست. وقتی زنان از مشکلات و مسائل خود برای همسرشان میگویند، لزوما به‌ دنبال راهکاری دقیق و مؤثر نیستند. درواقع با مطرح کردن مشکل، به‌ دنبال درد دل کردن هستند تا تخلیه روانی شوند و همسرشان از آنها حمایت عاطفی کند. در اینگونه مواقع، لازم نیست آقایان در حکم یک قهرمان نجات‌دهنده وارد شود و راهکارهای رنگارنگ ارائه کنند. کافی است گوش شنوا داشته باشند و همدلی به‌ خرج بدهند. استارک می‌گوید بیشتر مراجعانش از اینکه شوهرشان به‌ محض درد دل کردن برای حل مسئله راهکار ارائه می‌دهند، شاکی هستند. این واکنش شوهران طبیعی است چون همه آنها در سرتاسر جهان دوست دارند که خانواده‌شان راضی و خوشحال باشد. اما باید توجه کرد که زنان نیز به‌ دنبال شنونده‌ای هستند که به کمکش ابعاد مختلف یک مسئله بررسی شود. اگر آقایان گوشی شنوا برای شنیدن دل‌ مشغولی‌های بانوان داشته باشند، نتیجه برای هر دو رضایت‌ بخش‌تر خواهد بود.

بهترین دوست و همراه بودن برای همسر

زنان به ویژه خانم های امروزی که اغلب سر کار میروند مسئولیت‌های زیادی دارند. آنها دوست دارند وقتی به خانه بازمیگردند، در آرامش به کارهای مورد علاقه‌شان مانند تماشای فیلم یا سریال بپردازند و با دوست و همراهی روبه‌رو شوند که آنها را درک میکند و تا جایی که بتواند حمایت‌های عاطفی و مالی و… را از همسر دریغ نمیکند. آقایان باید تلاش کنند تا دوست خوبی برای همسرشان شوند. باور کنید دلگرمی این همراهی و دوستی در زندگی هر دو معجزه می‌سازد.

چارلز اشمیت، کارشناس ازدواج و امور خانواده معتقد است: هیچ ابهامی درباره این موضوع وجود ندارد که زنان شریکی برای دغدغه‌های خود میخواهند. کسی که از آنها حمایت کند، مایه مسرت‌شان باشد و ضمن توجه به رفاه و سلامتشان، همواره و مداوم باهم در ارتباط باشند. زنان به‌ دنبال شریکی هستند که دوست آنها نیز باشد.

حمایت در شکست ها

از انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند حس حمایت است. در سختی ها و شکست ها زنان را تنها نگذارید. در راه طولانی و پر از دشواریهای مختلف زندگی، امید و دلبستگی زنانتان باشید. بنا به نظر هیتر گری، اگر مردان احساس کردند که همسرشان حتی اگر اندکی دچار دلسردی و ناتوانی شده است، باید به کمک آنها بروند و به آنها یادآوری کنند که همیشه در کنارشان هستند. به همسر خود روحیه بدهند و به او بگویند که با وجود مسئولیت‌های زیادی که دارد خستگی و ضعف چیزی غیرعادی نیست و رفتارش را درک می‌کنند. البته زنان نیز باید دقیقا به‌ همین‌ شکل مردان را در این مواقع همراهی کنند.

  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی