مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

اگر همسرتان میگرن دارد، حتما بخوانید

میگرن در واقع سردرد شدید و بی ‌تاب‌ کننده ‌ای است که باعث تهوع، سرگیجه، حساسیت به نور و برخی صداها می‌ شود. سازمان بهداشت جهانی، میگرن را در گروه ناتوان ‌کننده ‌ترین بیماری‌ های انسانی قرار داده است. زن و شوهر های بسیاری در اقصی نقاط جهان از این نوع سردرد رنج می برند.

میگرن

در این مقاله از مجله عروسی با نکاتی مهم برای مراقبت کردن از همسر میگرن دار و روش های تسکین سردرد میگرنی آشنا می شوید، پس اگر همسر شما هم مبتلا به میگرن است حتما این نکات را بیاموزید.

مکان مناسب استراحت

حرکت کردن می تواند میگرن را تشدید کند. از راحت بودن مکانی که همسرتان استراحت می کند اطمینان حاصل کنید تا احتمال جا به جا شدنش کم شود.

خاموش کردن چراغ ها

یکی از متداول ترین علائم بروز میگرن، حساس شدن نسبت به نور یا نور گریزی است. با خاموش کردن چراغ ها به همسرتان کمک خواهید کرد تا تسکین یافتن سردردش در تاریکی استراحت کند.

پیشگیری از تشدید حالت تهوع

پس از بروز سردرد میگرن ، داشتن حالت تهوع نیز معمول است. برای پیشگیری از بروز چنین حالتی باید علاوه بر خوراندن داروی ضد تهوع (با نظر پزشک)، موادی که بوی قوی دارند را از خانه خارج کنید.

مصرف دارو

داروهایی که پزشک برای تسکین سردرد میگرن همسرتان تجویز کرده را در دسترس قرار داده و در زمان مناسب به او بدهید. اگر از دوز تجویز شده اطلاع ندارید حتما با پزشک مشورت کنید.

خنک نگه داشتن سر

کمپرس کردن پیشانی با آب سرد، سردرد میگرن را آرام می کند. کیسه یخ یا آب خنک را در دسترس قرار دهید تا بالافاصله پس از تشدید درد روی سر همسرتان قرار دهید.

رعایت سکوت

یکی از بهترین روش های تسکین سردرد میگرنی استراحت کردن در سکوت است. خاموش کردن تلویزیون و پخش کننده موسیقی، بستن درب اتاق و خارج کردن کودکان و حیوانات از خانه الزامی است.

رایحه درمانی

برخی از بوها می توانند درد میگرن را تشدید کنند یا تسکین دهند. بوی نارنگی، نخود سیاه و اسطوخودوس می توانند سردرد میگرنی را تسکین دهند. شما می توانید پوست بدنتان را به روغن این مواد آغشته کنید یا مقدار اندکی از آنها را در خانه پخش کنید.

تامین آب لازم بدن

کم آب شدن بدن، سردرد میگرنی را تشدید می کند. اگر همسرتان حالت تهوع ندارد به او آب بدهید. تامین آب مورد نیاز بدن سردرد را آرام می کند.

ماساژ ملایم

ماساژ دادن ملایم گیجگاه می تواند درد میگرن را تسکین دهد.

مراقبت کردن

مخل آسایش همسرتان نشوید، اما گه گاه به او سر بزنید تا نیازهای احتمالی اش را تامین کنید. سر و صدا یا نگاه کردن به صفحه نمایش موبایل باعث تشدید سردرد می شود.

رانندگی

رانندگی کردن هنگام بروز سردرد میگرنی خطرناک است. شما به جای همسرتان این کار را انجام دهید.

درک کردن

میگرن بسیار دردناک است. سردرد همسرتان را جدی گرفته و او را درک کنید. این کار تحمل سردرد را ساده تر می کند.

تماس با پزشک

اگر همسرتان علائم و نشانه های زیر را دارد باید بالافاصله با پزشک تماس بگیرید:

۱- تغییر نوع درد
۲- بی حسی
۳- ناتوانی در حرف زدن
۴- تب
۵- تنگی نفس
۶- گرفتگی گردن

فهرستی از علائم و نشانه ها تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید.

  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی