مراسم عروسی

  • ۰
  • ۰

زمانبندی مناسب برای عکاسی عروسی

در این مقاله از مجله عروسی در خصوص زمانبندی مناسب برای عکاسی عروسی در باغ، عمارت و استودیو عکاسی و بهترین ساعت ها برای این کار صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

تجربه عکاس و فیلمبردار در زمینه عروسی خیلی مهم می باشد. چه بسا عکاسان و فیلمبرداران بسیار حرفه ای و کاردانی هستند که در زمینه غیر عروسی فعالیت داشته و بسیار موفق بوده اند ولی در زمینه عروسی ناموفق بوده اند.

اگر می خواهید در روز عروسی کار کلیپ و عکاسی داشته باشید نیاز به زمانبندی دقیق دارید. اگر عروسی در شش ماه اول سال برگزار می شود اول کار فضای بسته یعنی آتلیه یا عمارت باید انجام شود و بعد فضای باز به دلیل اینکه در ساعات ظهر و بعد از ظهر نور نود درجه و تیز وجود دارد که نور مناسبی برای کار کردن نیست. بهترین نور برای عکاسی و فیلمبرداری در بهار و تابستان ۳ تا ۴ ساعت قبل از غروب خورشید می باشد. اگر فضای باز حالت دشت داشته باشد که نور غروب را داشته باشیم یک ساعت قبل از غروب که اصطلاحا ساعت طلایی گفته می شود بهترین زمان می باشد.
اگر عروسی در شش ماه دوم سال برگزار می شود بهتر است اول فضای باز کار شود چون تقریبا از ساعت ۴ به بعد نور کم شده و مناسب کار نیست. نور زمستان دارای کلوین نور بالاتری نسبت به تابستان می باشد بنابراین رنگ نور گرم تر و به سمت نارنجی و قرمز است. حتی نور ظهر زمستان بعد از گذشتن از نود درجه به دلیل رنگ نور، مناسب کار می باشد.

عکاسی عروسی معمولا ۳ ساعت در فضای بسته (یک ساعت و نیم عکاسی و یک ساعت و نیم فیلمبرداری) و ۳ ساعت در فضای باز کار می شود. یعنی ۶ ساعت زمان مفید برای کار کردن لازم است. عروس و داماد باید ساعتی که می خواهند سر مراسم حاضر باشند را در نظر گرفته و زمان مسیر رفت و آمد از عمارت به باغ و از باغ به مراسم را حساب کرده به اضافه ۶ ساعت کرده و زمان حضور در مکان شروع کار را محاسبه کنند.

اگر مراسم عقد هم در روز عروسی انجام می شود برای عکاسی و فیلمبرداری اش، تعداد مهمان های عقدتان را حساب کنید معمولا هر ۲۰ خانواده که می خواهند کادو بدهند نیم ساعت زمان می برد. زمان کادو دادن را حساب کنید به اضافه ۲۰ دقیقه برای خواندن خطبه عقد و عسل و حلقه و…زمانی که برای سر عقد نیاز دارید را حساب کنید. در تالار ها ورود عروس و داماد معمولا ساعت ۷٫۳۰ یا ۸ می باشد. ساعت عقد بهتر است ۶ باشد و عروس داماد ساعت ۶٫۳۰ وارد شوند (مهمان های عقد قبل از عروس و داماد باید حضور داشته باشند) اگر مهمان های عقد زیاد هستند ساعت عقد را زودتر بگذارید.

عکاس ها معمولاً ساعت حضور در تالار یا باغ را ۶ عصر در نظر می گیرند، ۶ ساعت زمان کار را کم کرده که می شود ساعت ۱۲ و رفت و آمد که ۱ تا ۱ ساعت و نیم در نظر گرفته می شوند البته سعی می کنند مکان هایی را پیشنهاد دهند که نزدیک تالار باشند. بر این اساس عروس و داماد باید ساعت ۱۰٫۳۰ تا ۱۱ صبح در مکان گفته شده توسط عکاس حضور داشته باشد.

  • ۹۷/۰۵/۱۲
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی